Hej Alle,
Har 2 spørgsmål til Strammere regler for permanent opholdstilladelse:
1. Beskæftigelseskravet er ændret fra 3 år til 2½ men der står også at man skal være i beskæftigelse seneste 4 år?
2. Hvordan foregår pointsystemet, hvis man skal have 2 uf af 4 point af Prøve i dansk 3, medborgerprøve osv??
Fast ophold
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: Fast ophold
1) Det er en misforståelse. Men man kan få "et point" for at have været i beskæftigelse i 4 ud af de sidste 4½ år.
2) Man skal have 2 af de 4 "point" for at få permanent opholdstilladelse efter 6 år. Og 4 ud af 4 for at få det efter 4 år.
Systemet betyder, at højtlønnede og ressourcestærke udlændinge, der er flyttet til Danmark for at arbejde, ofte kan få permanent opholdstilladelse efter 4 år. Hvorimod de fleste andre tidligst kan få det efter 6 år.
Og det er netop det, der er hele formålet. Det er "Danmark for dem der kan og vil" med regeringspartiet Venstres ord.
2) Man skal have 2 af de 4 "point" for at få permanent opholdstilladelse efter 6 år. Og 4 ud af 4 for at få det efter 4 år.
Systemet betyder, at højtlønnede og ressourcestærke udlændinge, der er flyttet til Danmark for at arbejde, ofte kan få permanent opholdstilladelse efter 4 år. Hvorimod de fleste andre tidligst kan få det efter 6 år.
Og det er netop det, der er hele formålet. Det er "Danmark for dem der kan og vil" med regeringspartiet Venstres ord.