Hej alle,
jeg vil gerne spørge om der er nogle som kender reglerne om hvordan US beregner arbejdestimerne når man søger om permanent opholdstilladse.
1. Jeg har fået at vide at de opgører timerne på månedesbasis, Er det 4 uger pr måned de tæller eller 4.4 uge / måned.
2. Jeg har læst at det tager ca. 7 måneder for at få permanent OT beregner US mine arbejdestimer fra den måned jeg har indsendt min ansøgning eller de betragter også de måneder efter jeg har fået min ansøgning afleveret?
Tak på forhånd,
ken
Permanent Opholdstilladse
-
fundiver199
Re: Permanent Opholdstilladse
1) Det er dig selv, der skal opgøre dine arbejdstimer og ikke US. Du skal gøre det på månedsbasis, og det mest korrekte må være at gå ud fra det antal arbejdsdage, der faktisk er i den enkelte måned. Er der f.eks. 21 arbejdsdage, svarer det til 4,2 uger, og så dividerer du dit samlede antal arbejdstimer for måneden med 4,2 for at se, om du arbejdede:
a) mindre end 15 timer om ugen i gennemsnit
b) mellem 15 og 30 time om ugen i gennemsnit eller
c) over 30 timer om ugen i gennemsnit
2) Du opgør dine måneder med deltids- og fuldtidsarbejde 5 år bagud regnet fra det tidspunkt, hvor du afleverer ansøgningen. Herudover skriver du under på, at du forventer fortsat at være i arbejde, medens de behandler ansøgningen.
Bliver du f.eks. fyret, medens de behandler sagen, foreligger der en ny situation, som du har pligt til at underrette US om. Og som, med mindre du hurtigt kommer i arbejde igen, vil medføre, at din ansøgning bliver afslået. Der er nemlig også et selvstændigt krav om, at du skal være i arbejde eller under uddannelse på det tidspunkt, hvor den permanente opholdstilladelse kan meddeles.
a) mindre end 15 timer om ugen i gennemsnit
b) mellem 15 og 30 time om ugen i gennemsnit eller
c) over 30 timer om ugen i gennemsnit
2) Du opgør dine måneder med deltids- og fuldtidsarbejde 5 år bagud regnet fra det tidspunkt, hvor du afleverer ansøgningen. Herudover skriver du under på, at du forventer fortsat at være i arbejde, medens de behandler ansøgningen.
Bliver du f.eks. fyret, medens de behandler sagen, foreligger der en ny situation, som du har pligt til at underrette US om. Og som, med mindre du hurtigt kommer i arbejde igen, vil medføre, at din ansøgning bliver afslået. Der er nemlig også et selvstændigt krav om, at du skal være i arbejde eller under uddannelse på det tidspunkt, hvor den permanente opholdstilladelse kan meddeles.