Dokumentation i forbindelse med permanent ophold.

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Indlæg: 127
Tilmeldt: 06.04.2008 18:11:49
Geografisk sted: København

Dokumentation i forbindelse med permanent ophold.

Indlæg af rinarios » 07.07.2014 11:32:04

Kære Forum,

Det er tid for at min mand endelig kan søge om permanent ophold. Jeg har lidt forskellige spørgsmål.

Hans pas udløber i nov. 16. Er det en god ide at få fornyet hans pas før vi ansøger? Hans midlertidige ophold udløber til september. 15, men som jeg ser det kan vi ansøge om permanent nu, da han har været i Dk siden september 08.

I forbindelse med dokumentation for arbejdet, hvor man skal have studeret på en videregående udd. eller haft arbejde indenfor 3 år i den 5 årlige periode. Hvordan har I andre set dette i forhold til papirer I har sendt med ansøgningen? Skal vi medsende lønsedler, eller er det nok med selve kontrakten. Min mand har ikke haft fuldtid, men deltidsarbejde i denne periode.
I dag studerer han. Er det en god ide at få papir fra hans studiested, at han er aktiv studerende?

På forhånd mange tak.
Karina

Psalm12
Indlæg: 259
Tilmeldt: 26.01.2011 22:36:53

Re: Dokumentation i forbindelse med permanent ophold.

Indlæg af Psalm12 » 07.07.2014 21:01:26

Angående arbejde, ja, det var godt nok for 2 år siden, jeg søgte, men dengang skulle jeg kun svare på spørgsmålene på ansøgningsskemaet. US kan få adgang til vores skatteoplysninger og se, hvad vi har lavet. Jeg ville sige, at hvis der er bedt om dokumentation, så gerne send den. Ellers lad være.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Dokumentation i forbindelse med permanent ophold.

Indlæg af fundiver199 » 14.07.2014 09:24:01

Man skriver under på tro og love på, hvilke perioder med arbejde, man har haft. Det er strafbart at angive falske oplysninger. Kontrollen foregår ved opslag i indkomstregisteret. Kun hvis der er uoverensstemmelse mellem det, man har skrevet i ansøgningen, og oplysningerne fra indkomstregistreret, vil man blive bedt om at fremsende dokumentation i form af lønsedler.

Årsagen er, at det ville være urimeligt tidskrævende for både ansøgere og sagsbehandlere, hvis man skulle fremsende og journalisere alle de lønsedler i hver eneste sag.

Besvar