Jamen, sagen er den, at min mand sidste år indgav ansøgning for permanent ophold, fordi han opfyldte alle krav. Imidlertid er det opstået, at boligstøttekontoret nu har beregnet, at vi har fået for meget boligstøtte, og nu skal det tilbagebetales. Så nu har udlændingestyrelsen sat hans ansøgning i bero, fordi vi har gæld til det offentlige. Fedt. Men brevet fra boligstøttekontoret er ''adresseret'' til mig, og ikke min mand? >Er det hele det der med, at vi er gift og er derfor ansvarlige for hinanden?
Udlændingestyrelsen har givet os 3 uger til at komme med en bemærkning/dokumentation. Nu har jeg så betalt det for meget udbetalte boligstøtte. Og derfor skulle vi BEGGE nu have 0 kr i gæld til det offentlige.
Men hvad har det af betydning for den viderebehandling af hans sag? Afviser de den nu? Eller starter de behandlingen påny? Er simpelthen bare så ked af det, for der er allerede gået et halvt år siden, han søgte, og vi glædede os så meget på til et positivt svar. Nu er vi bekymret for, at hans ansøgning bliver afvist, og vi så skal søge igen.
Offentlig gæld
-
fundiver199
Re: Offentlig gæld
Ansøgningen bliver naturligvis ikke afslået, når din mand ikke (længere) har forfalden gæld til det offentlige. Behandlingen af den bliver genoptaget, og hvis de andre betingelser også er opfyldt, bliver den godkendt.