Statsborgerskab og arbejde i udlandet

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Nata

Re: Statsborgerskab og arbejde i udlandet

Indlæg af Nata » 27.01.2015 09:05:12

Tak for alt de svar, det hjælper meget. Jeg ville ønsker bare at det står klar i loven hvad bopæl betyder. Fordi igen, det ikke ser ud at det er forbudt at arbejde i udlandet. Interessant at de kunne ikke give et klart svaret selv i Konsulatet. Hvordan skal så andre ved hvad de mener. Jeg læser loven igen og ser intet hvor den siger om udenlandsk arbejdsgiver.

Og en anden ting, bare interessant hvordan kan man så ser hvor du bor - hvis du står i folkeregister.

Man kan sagtens arbejde hjemmefra online den meste af tiden hvis arbejdsgiveren er ok. Det gælder ikke kun IT. Jeg er ikke IT men arbejder hjemmefra allerede nu ret oft, også idag, du kan jo holder alle møder live. Jeg kender flere at gør det. Udover det i international firmaet kan du være ansat under fransk kontrakt men rejser tilbage til dk når det passer dig og sidder i deres office i dk. Det medfører at du bor i to steder.

Men jeg forstå hvad du siger - at den simpleste er at 100% være i dk så du kan ikke forstå det anderledes.

Nata

Re: Statsborgerskab og arbejde i udlandet

Indlæg af Nata » 27.01.2015 10:06:57

Ok, nu jeg har snakket med skat - et lang snak, men nej du ikke betaler skat i 100% eller noget i den stil. De skal ved hvad jeg så tjener og hvad jeg betaler i Frankrig og de tager udgangspunkt i det og laver fradrag plus vil jeg også få et fradrag af mine flyrejser.

Besvar