Indfødsret

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

smsma

Re: Indfødsret

Indlæg af smsma » 06.06.2012 15:23:34

fundiver199 skrev:Som Søren skriver, skal du i hvert fald nok have afsluttet din HF, før der er ide i at søge. Men ellers er det vel bare om at aflevere en ansøgning. Det kan jo aldrig gå værre end, at det bliver et "nej", og i så fald kan du søge igen på et senere tidspunkt, når du opfylder kravene. Det er ikke altid, at man kan vide med 100% sikkerhed, om man opfylder betingelserne for noget, før man søger om det. Og i så fald må man bare søge og dermed få sin sag prøvet.

Reglen om at få dansk statsborgerskab efter 4 år, hvis man har taget "en væsentlig del" af sin uddannelse her i landet kendte jeg faktisk ikke. Og da det lyder som noget, der er en meget konkret vurdering fra sag til sag, er jeg ikke sikker på, at du får så meget mere at vide ved at spørge Udlændingestyrelsen, end hvad Søren og jeg allerede har skrevet her. Dvs. de vil nok også bare sige til dig, at du er velkommen til at søge, og hvis du gør det, vil de behandle din ansøgning og give dig et svar.
tak for dit svar

hannachi7

Re: Indfødsret

Indlæg af hannachi7 » 17.06.2012 12:01:47

Nu folketing er færdig og resultat ligger klare på deres hjemmeside www.ft.dk det er 1099 som fik lov at bliver dansk statsborger

Besvar