dansk pas
-
tinkerbell
dansk pas
Hej..
Hvor længe kan man være udrejst fra danmark uden at miste sit dansk pas?
tak.
Hvor længe kan man være udrejst fra danmark uden at miste sit dansk pas?
tak.
Re: dansk pas
Du mister aldrig dit danske pas/statsborgerskab, blot fordi du er udrejst fra Danmark.
Der findes dog særlige regler, hvis du er født uden for riget og aldrig har boet i Danmark. Men det går jeg ikke ud fra, dit spørgsmål handler om.
Der findes dog særlige regler, hvis du er født uden for riget og aldrig har boet i Danmark. Men det går jeg ikke ud fra, dit spørgsmål handler om.
-
tinkerbell
tak for svaret skaanebo.
Jeg har hørt man skal rejse inden 2 år hvis man er udrejst for ikke at miste pas/statsborgerskab....
Jeg har hørt man skal rejse inden 2 år hvis man er udrejst for ikke at miste pas/statsborgerskab....
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Som skrevet: man mister ikke sit danske statsborgerskab, bare fordi man ikke bor i DK.
Jeg har fx ikke boet i DK siden 2008, og jeg har altså stadig mit
Jeg har fx ikke boet i DK siden 2008, og jeg har altså stadig mit
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Man kan også spørge: Hvor har du hørt det henne? Rygtebørsen leverer netop kun rygter.
Husk i øvrigt at framelde dig det danske folkeregister, hvis du opgiver din bolig i Danmark, eller er bortrejst i mere end 180 dage på et år.
Husk i øvrigt at framelde dig det danske folkeregister, hvis du opgiver din bolig i Danmark, eller er bortrejst i mere end 180 dage på et år.
-
tinkerbell
skaanebo: hørte gennem min venner men det var hellere ikke sikker. tak skaanebo, jeg har meldt folkeregister