så begynder cirkuset igen....

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Geografisk sted: denmark

så begynder cirkuset igen....

Indlæg af krikris » 10.12.2014 06:51:13

Godmorgen

Min mands EU tidsbegrænset opholdskort udløber den 17/12-14

Han har derfor søgt tidsubegrænset ophold ifølge EU retten...

For nogle dage siden får han så den besked, at det først fremgår at cpr registeret at han, er indrejst 23 februar 2010 og de derfor ikke vil kigge på sagen før efter denne dato. Det var den dato han i sin tid modtag brevet om, at han havde fået opholdstilladelse, og personregisteret har så åbenbart brugt den dato...

Er det virkelig korrekt fremgangsmåde og fortolkning af reglerne?

Han afleverede sin ansøgning den 17/12-09 ved personligt fremmøde i US med stempel i pas, og opholdskortet udløber også den 17/12-14

Hvis man bliver stoppet til check af politiet, skal man så bare sige til dem, at det der står på opholdskortet ikke gælder, og de bare skal ringe til person registeret for at få den korrekte dato for ens ophold i DK?!?

Vi har selvfølgelig protesteret, men regner bare med at blive arkiveret skråt

Eller skal vi til at skrive klage til personregisteret og få rettet indrejse datoen sådant 5 år senere?

DBS

Re: så begynder cirkuset igen....

Indlæg af DBS » 14.12.2014 16:58:21

Ja, det er nærmest grotesk, og giver vel egentligt flere spørgsmål end svar :roll:

Som du selv skriver, hvordan skal man bevise sit ophold mellem de 2 datoer ?

Hvis man søger på den dato som de mener, har man søgt for sent ?

Har i så søgt for tidligt nu, og skal søge igen ?

Og hvis nu din mand har haft indtægt mellem ansøgeres tidspunktet, og den der er registeret i CPR er den så skatte fri i DK :mrgreen:

Jeg spurgte CPR registeret den gang det var aktuelt for os, men de forholdt sig udelukkende til CPR loven, og dermed ikke EU opholdsregler, så der kom ikke noget ud af det.

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: så begynder cirkuset igen....

Indlæg af krikris » 14.12.2014 17:46:03

Tak for tankerne;

Ja min mand ringede i torsdags og forespurgte pågældende fuldmægtig efter kun 45 min telefon kø, da vi som forventet ikke havde hørt en lyd;

Hvis min mand kan bevise at han var indrejst i DK den 17/12-14 ville vedkommende da kigge på det igen, og vedkommende kunne se, der var kommet en masse mails, men disse var endnu ikke kommet på vedkommendes skrivebord (computeren må åbenbart står laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt fra skrivebordet....;-)

Vi mener, at et stempel i min mands pas med begæring om at han har søgt opholds og arbejdstilladelse den 17/12-09 hos Udlændingestyrelsen i København er et bevis for hans indrejse i DK, men det gælder måske ikke som bevis i Statsforvaltningen......?

Men intet kan overraske os mere med det offentlige, når det gælder noget med udlændinges ophold i DK

Vi kan jo se en ende på cirkuset med max 3 mdr. forsinkelse i værste fald, men tænker mere på dem som har ventede hele og halve år på svar, inden de fik der EU opholdskort

Besvar