Jeg forstår ikke helt de krav som skal opfyldes når der skal søges permenent opholdstilladelse i DK. Vi har fået familiesammenføring efter eureglerne, altså min mand har fået 5 års tidsbegrænset opholdstilladelse. Nå vi så skal søge om permenent, skal vi så opfylde de samme krav som efter de nationale, bla sprogprøve, haft arbejde 3 år osv osv , er der nogle som kan hjælpe mig med at fortælle hvad vi skal opfylde for at have vores ting iorden.
Mvh Birgit Barut
permenent opholdstilladelse
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: permenent opholdstilladelse
I - eller rettere din mand - skal blot have boet i DK lovligt i de seneste 5 år. Han har IKKE fået 5 års tidsbegrænset opholdstilladelse, han har fået et kort, som gælder for hans 5 års opholdsRET og som bare skal udskiftes med et kort som viser han permanente opholdsRET.
Han skal IKKE hverken bestå danskprøver, bevise at have haft arbejde eller andre hundekunster.
Han skal IKKE hverken bestå danskprøver, bevise at have haft arbejde eller andre hundekunster.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: permenent opholdstilladelse
tusinde tak for svar, det beroliger lidt. Ikke at min man ikke vil lære sproget, men ikke alle har sprogøre, og det er svært at finde 3 års arbejde indenfor de 5 år. Så når de krav ikke er tilstede, puha så kan humøret stige lidt igen.