Forlængelse af ophold, og udløb på hjemlandspas
Forlængelse af ophold, og udløb på hjemlandspas
Først og fremmest tak til alle Jer, som gør et stort arbejde med at hjælpe med at finde ud af alle de love og regler på området!
Vores case er følgende:
Min kone fra Ghana blev familiesammenført i efteråret 2010. Hun fik opholdstilladelse for to år. Denne blev uden problemer forlænget i sommeren 2012.
Opholdstilladelsen blev forlænget indtil tre måneder før min kones ghanesiske pas udløber, hvilket vil sige til november 2014.
Vores spørgsmål er: Har nogen erfaringer med at få et ghanesisk pas i Danmark fornyet ved Ghanas ambassade i København?
Hvor lang tid skal man forvente sagsbehandlingen tager?
Hvad er prisen?
Vi er for øvrigt blevet behandlet godt, af de danske myndigheder helt tilbage fra da vi ansøgte om familiesammenføring og frem til i dag.
Lige et yderligere spørgsmål. Hvor lang tid gives der tidsbegrænset ophold i dag? Er det stadig to år første gang, og hvordan er det så anden og tredje gang?
Venlige hilsner
DM 77
Vores case er følgende:
Min kone fra Ghana blev familiesammenført i efteråret 2010. Hun fik opholdstilladelse for to år. Denne blev uden problemer forlænget i sommeren 2012.
Opholdstilladelsen blev forlænget indtil tre måneder før min kones ghanesiske pas udløber, hvilket vil sige til november 2014.
Vores spørgsmål er: Har nogen erfaringer med at få et ghanesisk pas i Danmark fornyet ved Ghanas ambassade i København?
Hvor lang tid skal man forvente sagsbehandlingen tager?
Hvad er prisen?
Vi er for øvrigt blevet behandlet godt, af de danske myndigheder helt tilbage fra da vi ansøgte om familiesammenføring og frem til i dag.
Lige et yderligere spørgsmål. Hvor lang tid gives der tidsbegrænset ophold i dag? Er det stadig to år første gang, og hvordan er det så anden og tredje gang?
Venlige hilsner
DM 77
Re: Forlængelse af ophold, og udløb på hjemlandspas
Tror du kan finde mange a svarene her: http://ghanaembassy.dk/consular/passport-application/
mvh DBS
mvh DBS
Midlertidig opholdstilladelse gives for :
Første gang 2 år
Anden gang 2 år
Tredje 4 år
Her efter 5 år.
Men det kræver selvfølgelig at passet gælder 3 måneder længere end disse perioder.
Første gang 2 år
Anden gang 2 år
Tredje 4 år
Her efter 5 år.
Men det kræver selvfølgelig at passet gælder 3 måneder længere end disse perioder.
-
fundiver199
Så med lidt held er den næste ansøgning om forlængelse den sidste, da han forhåbentlig kan leve op til kravene for PUT, før der er gået 8 år. Og i så fald er det bare om at søge om den, når kravene om beskæftigelse mm. er på plads. Der er ingen grund til at vente, til der er gået 7 år og 10 måneder blot for at risikere, at man måske er blevet arbejdsløs i mellemtiden og ikke længere opfylder kravene.
Mange tak for Jeres svar!
Vi er meget interesseret i at vide, om nogen har fået et ghanesisk pas fornyet i Danmark, eller kender nogen som har. Vi har oplevet, hvordan de ghanesiske myndigheder er i Ghana, og frygter noget lignende kan forekommer, når de er i Danmark også...
Vi er meget interesseret i at vide, om nogen har fået et ghanesisk pas fornyet i Danmark, eller kender nogen som har. Vi har oplevet, hvordan de ghanesiske myndigheder er i Ghana, og frygter noget lignende kan forekommer, når de er i Danmark også...
-
fundiver199
Det nemmeste er nok at spørge den ghanesiske ambassade om, hvad det koster at forny et pas, og hvor lang tid det tager. Eller måske står det på deres hjemmeside. Og få det nu gjort i god tid, så det ikke er nogen katastrofe, hvis ambassaden fjumrer lidt i det 
Jamen DM77, hvad har I at vælge imellem ?
Enten en tur til Ghana, eller en tur til ambassaden ?
Prisen er så vidt jeg kan se på deres hjemmeside Standard Fee + Service Fee = 1300 + 500Dkr.
På hjemmesiden er der også formular, så det er da bare at sætte sig ned og udfylde.
Så hvis I ikke skal en tur til Ghana i anden anledning, så ville jeg nok vælge ambassaden, normalt er det også sådan, at man beholder sit pas, indtil man afhenter det nye pas, så det er vel bare et spørgsmål om at søge i god tid
F.eks. søgte min kone om nyt pas i okt 2012, og det har vi lige været i København (RU ambassade) og hente, og det er da tids nok, til at hun kan bruge det til sommerferien
mvh DBS
Enten en tur til Ghana, eller en tur til ambassaden ?
Prisen er så vidt jeg kan se på deres hjemmeside Standard Fee + Service Fee = 1300 + 500Dkr.
På hjemmesiden er der også formular, så det er da bare at sætte sig ned og udfylde.
Så hvis I ikke skal en tur til Ghana i anden anledning, så ville jeg nok vælge ambassaden, normalt er det også sådan, at man beholder sit pas, indtil man afhenter det nye pas, så det er vel bare et spørgsmål om at søge i god tid
F.eks. søgte min kone om nyt pas i okt 2012, og det har vi lige været i København (RU ambassade) og hente, og det er da tids nok, til at hun kan bruge det til sommerferien
mvh DBS
Min bekymring går på den korruption vi oplevede i Ghana. Er de ligeså ineffektive i Danmark, kan jeg være bekymret for, at min kone slet ikke kommer til at genansøge sin opholdstilladelse i Danmark, da hun risikere, at stå uden pas...
Men nok en god idé at starte processen relativt tidligt, som I gjorde det.
Vh
DM77
Men nok en god idé at starte processen relativt tidligt, som I gjorde det.
Vh
DM77
-
fundiver199
Nogle gange kan man altså også tage sorgerne lidt for meget få forskud. Giv nu lige ambassaden en chance først, før I forventer det værste af dem. Men lad være med at gå i gang 14 dage før, din kones opholdstilladelse udløber.
-
RedGoldGreen
Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan processen gik med nyt ghanesisk pas til din kone?
mvh
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan processen gik med nyt ghanesisk pas til din kone?