BoZa skrev:Nej Søren, "på baggrund af ophold efter EU-retten" er tom snak for alle andre end dem som nørder rundt i opholdstilladelser - eller er ansat i embedsværket.
"Skema FA10: Ansøgning om permanent opholdstilladelse på baggrund af ophold efter EU-retten."
kan nemlig også forstås som at man kan vælge at ansøge om permanent opholdstilladelse efter EU reglerne uanset hvordan man i øvrigt er fs og at de andre skemaer derfor er irrelevante.
Det var bedre hvis der havde stået:
FA10 skal bruges hvis du i forvejen har fået ophold på baggrund af EU retten. Du kan se om du har fået ophold efter EU retten på dit opholdsbrev.
Du mener hvis der havde stået noget ala:
TU1 kan bruges, hvis man har opholdstilladelse på baggrund af familiesammenføring
TU2 kan bruges, hvis man har opholdstilladelse på baggrund af asyl
TU3 kan bruges, hvis man har opholdstilladelse på baggrund af tidligere dansk statsborgerskab, dansk afstamning eller tilhørsforhold til det danske mindretal i Sydslesvig mv.
TU4 kan bruges, hvis man har opholdstilladelse på baggrund af arbejde, studier, eller har opholdstilladelse i Danmark som religiøs forkynder. Desuden kan man bruge skemaet, hvis man har opholdstilladelse som medfølgende familiemedlem til en udenlandsk statsborger, som arbejder eller studerer i Danmark.
FA10 kan bruges, hvis man er familiesammenført til en dansk statsborger efter EU-retten.
Det ville nok gøre det mere overskueligt...Hvor har jeg lige fundet på den tekst fra?
Den står nok på siden hvor du henter dine skemaer.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/p ... egning.htm
BoZa skrev:Så det virker mere som om at du har beskæftiget dig lidt for længe med opholdstilladelser og derfor ikke kan se de tvetydige informationer - for nu at holde den samme personlige vinkling.
rent faktisk har jeg aldrig læst skemaet FA10...Jeg har ikke nogen speciel viden om ansøgning om permanent opholdstilladelse efter EU retten. Men jeg læser hvad US skriver på deres side hvis jeg er i tvivl.
Jeg skrev nu altså kun den personlige vinkling fordi at du selv havde skrevet
Jeg var blevet bildt ind at alle kunne bruge FA10. Der står ikke noget udførligt på US hjemmeside om FA10
Men det kan du jo mene...Så kan jeg på samme måde mene at der virker til at du ikke har gidet læse på den side hvor du har hentet FA10 skemaet, fordi at du troede at du allerede "vidste" hvilke skema du skulle bruge, før du gik ind på siden.
BoZa skrev:Men nu er det klart - gad vide hvor mange der fejlanvender FA10...?
Jeg tror at du er den første jeg har hørt om,

så jeg tror ikke at problemer er så stort som du gør det til. Normalt ved folk godt hvilke regler de er familiesammenført efter, og derfor hvilke regler de kan søge om permanent opholdstilladelse efter.