Ja, forhåbentligt, hvis loven ikke bliver lavet om, således at det bliver nødvendigt at få opholdskortet fornyet hver tiende år, som det var i USA dengang min mand og jeg boede der.Det positive er så, at hvis det er en ansøgning om permanent opholdstilladelse, og hvis den imødekommes, så er det jo dermed sidste gang, man behøver at have noget med udlændingemyndighederne at gøre
Hvornår kommer de nye regler?
Re: Hvornår kommer de nye regler?
Hvis det sker vil det jo ikke have meget at gøre med en permanent opholdstilladelse. Så er det jo bare en tidsbegrænset opholdstilladelse.
Men ingen, selv ikke politikerne, kan sige noget om hvordan lovgivningen vil se ud om feks 5 år.
Men ingen, selv ikke politikerne, kan sige noget om hvordan lovgivningen vil se ud om feks 5 år.
Ja, i USA var det noget med permanent ophold at gøre. Man havde stadigvæk ret til at bo i USA, selvom kortet var udløbet, men hvis man skulle bevise det, har man det ikke, med mindre kortet var fornyet. Man blev ikke udvist, hvis man ikke fik et nyt kort lavet, men det kunne være svært at bevise retten til at blive, hvis Udlændingestyrelsen skulle have stoppet os et eller andet sted og bedt om det. Sådan blev det forklaret til os. Vi spurgte ikke, hvad faktisk kan ske, om man sidder i fængsel, eller man skulle køre direkte til US og få kortet, eller hvad, hvis man blev taget uden kortet.
Men kortet kostede de hvide ud af øjnene, fordi det indeholdt allerede dengang en chip.
Men kortet kostede de hvide ud af øjnene, fordi det indeholdt allerede dengang en chip.
He he...OK...Det er åbenbart ikke kun i danmark at der kan flikkes regler sammen for udlændinge som ikke giver forfærdelig meget mening. 
Måske er det kun mig... Men jeg kan altså ikke se at reglerne er vedtaget. På nyidanmark.dk står der også stadig de gamle regler.closed1 skrev:1 juli er de sat i kraft
Nogen der kender status???
-
fundiver199
Selvfølgelig offentliggør man ikke nye regler på Nyidanmark, før de faktisk er trådt i kraft. De skal jo også lige have tid til at lave en ny tekst til hjemmesiden, og det er altså ikke mere end 1½ uge siden, loven blev vedtaget. Hvis du gerne vil vide, hvilke love der er vedtaget, kan du læse på www.ft.dk. Der står det med det samme.
Det er længe siden, men jeg mener, at meningen var, at billedet skulle opdateres ind i mellem. Hvis man først fik permanent ophold, når man var 30, så går det ikke, hvis man bliver bedt om at vise kortet, når man er 60. Det er derfor, jeg tænker på, at det kan ske i Danmark.He he...OK...Det er åbenbart ikke kun i danmark at der kan flikkes regler sammen for udlændinge som ikke giver forfærdelig meget mening.
Måske...Hvis det sker i danmark så sker det nok mest sandsynligt som et EU for at det danske opholdskort kan bruges til at rejse indenfor Schengenområdet.
Men som sagt ved ingen hvordan reglerne ser ud om bare et år....Det må tiden vise, og så må man tage det til den tid.
Man lærer at leve lidt fra hånden til munden når man er underlagt den danske udlændingelovgning.
Men som sagt ved ingen hvordan reglerne ser ud om bare et år....Det må tiden vise, og så må man tage det til den tid.
Man lærer at leve lidt fra hånden til munden når man er underlagt den danske udlændingelovgning.
Er i gang med uddannelse kan jeg søge permanent ophold??
Kære ÆUG håber i kan svare på mit spørgsmål ang. permanent opholds, og er meget meget utålmodighed. jeg har søgt for 8 månede siden permanent ophold men alligevel fik jeg afslag i denne måned for at jeg ikke har fyld kravene altså (3 års arbejde). nu er jeg fyld i gang med mit uddannelse har jeg 1 år og 6 måned tilbage af de 3 års. kan jeg søge den igan efter den 1 juli eller skal jeg vente med inden jeg udlært??
Når du opfylder kravene kan du jo søge igen , det er jo lidt opsonst at søge hvis man ikke opfylder kravene .
-
fundiver199
Om cirka en uge bliver de nye regler beskrevet på www.nyidanmark.dk. Og så kan du jo læse teksten og se, om du opfylder alle kravene nu, eller om du stadig mangler at opfylde nogle af dem.
Pointsystemet bliver afskaffet, men der indføres i virkeligheden et nyt "pointsystem" i stedet, hvor du får "point" for deltidsarbejde, fuldtidsarbejde og fuldtidsstudier. Så det handler vel primært om at sætte dig ned og tælle sammen, om du har "point" nok.
Jeg kan fortælle, at "point" for ungdomsuddannelser først kan tælles med, når de er afsluttet, hvorimod "point" for erhvervsuddannelser også kan tælles med, selvom man stadig er i gang med uddannelsen. Og for både arbejde og uddannelse gælder det, at man kun kan få "point" for det, man har foretaget sig i løbet af de sidste 5 år, uanset om man har boet i Danmark i mere end 5 år. Efter 5 år "forældes" ens point altså, og man må i den situation vente, til man har optjent nogle nye.
Pointsystemet bliver afskaffet, men der indføres i virkeligheden et nyt "pointsystem" i stedet, hvor du får "point" for deltidsarbejde, fuldtidsarbejde og fuldtidsstudier. Så det handler vel primært om at sætte dig ned og tælle sammen, om du har "point" nok.
Jeg kan fortælle, at "point" for ungdomsuddannelser først kan tælles med, når de er afsluttet, hvorimod "point" for erhvervsuddannelser også kan tælles med, selvom man stadig er i gang med uddannelsen. Og for både arbejde og uddannelse gælder det, at man kun kan få "point" for det, man har foretaget sig i løbet af de sidste 5 år, uanset om man har boet i Danmark i mere end 5 år. Efter 5 år "forældes" ens point altså, og man må i den situation vente, til man har optjent nogle nye.