Permanent ophold , sprogkrav
-
hannemargrethe
Permanent ophold , sprogkrav
Hej derude.
Jeg har et par spørgsmål omkring permanent opholdstilladelse som er aktuelt at søge for min kære ægtemand som har boet i DK i 7 år. Efter de "gamle" regler vil han ikke kunne få tildelt permanent opholdstilladelse men muligvis efter de nye.
Da der er en måned til at der skal søges om forlængelse på opholdstilladelse tænker vi at først søge om midlertidig opholdstilladelse så den del er i orden og så når de nye regler helt træder i kraft vistnok den 1 juli søge om den permanente det er vist den sikre model at gå efter. Det er der vel ikke noget til hinder for at vi således bruger både livrem og seler.....
Det ville være en stor lettelse hvis min mand kunne få permanent opholdstilladelse men jeg er dog stadig i tvivl om det kan lykkes . I forhold til sprogkravet afsluttede min mand sine sprogstudier på Dansk 2 i modul 4.
Kan dette ikke godkendes som svarende til at have bestået Dansk 1 som bliver det nye sprogkrav?
Taak på forhånd.....
Jeg har et par spørgsmål omkring permanent opholdstilladelse som er aktuelt at søge for min kære ægtemand som har boet i DK i 7 år. Efter de "gamle" regler vil han ikke kunne få tildelt permanent opholdstilladelse men muligvis efter de nye.
Da der er en måned til at der skal søges om forlængelse på opholdstilladelse tænker vi at først søge om midlertidig opholdstilladelse så den del er i orden og så når de nye regler helt træder i kraft vistnok den 1 juli søge om den permanente det er vist den sikre model at gå efter. Det er der vel ikke noget til hinder for at vi således bruger både livrem og seler.....
Det ville være en stor lettelse hvis min mand kunne få permanent opholdstilladelse men jeg er dog stadig i tvivl om det kan lykkes . I forhold til sprogkravet afsluttede min mand sine sprogstudier på Dansk 2 i modul 4.
Kan dette ikke godkendes som svarende til at have bestået Dansk 1 som bliver det nye sprogkrav?
Taak på forhånd.....
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Permanent ophold , sprogkrav
Det er ikke bare en god idé, det er vist endda et KRAV, at man søge om forlængelse af den midlertidige OT samtidig med at man søger om permanent. Man skal jo oplyse, om man fortsat opfylder kravene til midlertidig, og til det skal man bruge skemaet til midlertidig.
Hvis din mand har bestået en prøve, der er på højere niveau end minimumskravet, så er det naturligvis anvendeligt i forhold til permanent tilladelse.
Hvis din mand har bestået en prøve, der er på højere niveau end minimumskravet, så er det naturligvis anvendeligt i forhold til permanent tilladelse.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
hannemargrethe
Mange tak for svaret , det havde jeg også på fornemmelsen men når det handler om denne her regeljungle er det en tryghed at kunne kaste et spørgsmål ud og så vide at der sidder erfarne folk der give råd tilbage.
Re: Permanent ophold
hej allesammen, har et spørgsmål ang. permanent ophold. jeg har ikke hørt noget nyt om permanent ophold vil li spørger om i har hørt noget??
-
fundiver199
Som det fremgår af forsiden af denne hjemmeside, behandler Folketinget pt. et lovforslag L180, der, hvis det vedtages, vil ændre disse regler pr. 1. juli 2012. Lovforslaget er også omtalt i et indlæg øverst i forum under bekendtgørelser.
mange tak for svaret