Statsborgerskab
Statsborgerskab
Hej har et spørgsmål vedr. studielån ?
Kan man søge om dansk statsborgerskab, selvom man betaler sit studielån tilbage.?
Kan man søge om dansk statsborgerskab, selvom man betaler sit studielån tilbage.?
Re: Statsborgerskab
Ja, lån er intet problem så længe du bare overholder fristen for tilbagebetaling
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis du er tyrkisk statsborger, så skal du lige huske på at du LETTERE vil kunne få fs som tyrkisk statsborger i beskæftigelse, som bor i DK, end end dansk statsborger i beskæftigelse, som bor i DK .... så måske du skulle vente?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvor længe skal jeg så vente?
-
fundiver199
Med regeringens seneste tolkning af associeringsaftalen, som fremgår af det lovforslag om "modernisering af familiesammenføringsregler", som er sendt i høring og bliver fremsat i Folketinget i uge 9, så er det alene ansøgningsgebyr og gebyr for indvandringsprøve, som familiemedlemmer til tyrkiske arbejdstagere fremover kan fritages fra.
Regeringen ændrer således (uden nærmere begrundelse) sin hidtidige vurdering, som gik på, at tyrkiske arbejdstageres ægtefæller slet ikke skulle bestå indvandringsprøven.
Som dansk statsborger kan man benytte sig af EU´s regler om fri bevægelighed ved at flytte til f.eks. Sverige i en periode. Så som det ser ud lige nu, så er der ikke det store at "tabe" ved at skifte sit tyrkiske statsborgerskab ud med et dansk.
Regeringen ændrer således (uden nærmere begrundelse) sin hidtidige vurdering, som gik på, at tyrkiske arbejdstageres ægtefæller slet ikke skulle bestå indvandringsprøven.
Som dansk statsborger kan man benytte sig af EU´s regler om fri bevægelighed ved at flytte til f.eks. Sverige i en periode. Så som det ser ud lige nu, så er der ikke det store at "tabe" ved at skifte sit tyrkiske statsborgerskab ud med et dansk.
Jeg skal søge om danskstatsborgerskab. Jeg vil frygtelig gerne flytte sammen med ham.. Før det kan jeg ikke..