Tidsubegrænset opholdstilladelse efter 7 års

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hannachi7

Tidsubegrænset opholdstilladelse efter 7 års

Indlæg af hannachi7 » 04.10.2009 20:13:25

Nu er tid til at søge tidsubegrænset opholdstilladelse.
jeg fik en FA6 skema til at ud udfyld .
det er et par spørgsmål vi kan ikke find en rigtig svar til.
fx
-1- er du aktiv i foreningslivet : Nej
hvor skal jeg find tid til at være aktive hvis i 2 først år jeg skal gå i dansk sprogskole om dagen og arbejde om eftermiddag . da jeg bestå min Dansk prøv 3 jeg skal find arbejde so hurtig so muligt.

-2-Er du på en anden måde blevet integreret i dk: det synes jeg men hvad betyde integrer endelig ?
jeg har spurgt min dansk kollega , En siger du skal snakke og forstå dansk, og En siger du skal har arbejde , En siger du skal livet som en dansker :?

-Mit nuværende arbejde er IT ingeniør men jeg har arbejdet alle muligt job :opvask, rengøring, kok ,chauffør ,kantine chef . so jeg har altid være aktiv.

Vi har købt vores drøm hus. men vores liv er på standby vi kan ikke planner mere end 2 år af gange :( .

Helt ærligt jeg kan ikke klare at live i uvished .Måske om 2 år jeg er i Danmark eller ej .
Hvad skal jeg svare so.
MVH

kirsten

Re: Tidsubegrænset opholdstilladelse efter 7 års

Indlæg af kirsten » 11.10.2009 09:21:26

Hej.

Der er ikke ret mange danskere der er aktive i foreningslivet. Hvis en sagsbehandler spurgte
mig ville jeg vende spörgsmålet om, og spörge om han/hun var aktiv i en forening af en eller
anden slags. Men måske kunne du väre aktiv i grundejerforeningen der hvor du har köbt dit hus?

Tilgängäld har du väret aktiv mht din 'integration'. Du har prioriteret det danske sprog og
arbejdsmarked höjt. Du har formentlig danske venner, går til julefrokoster med kollegaer etc.

På spörgsmålet om du er i Danmark om to år - ville jeg svare US: ' Ja, det er jeg. Vi har köbt hus og det ville vi vel ikke hvis vores fremtid lå i et andet land!'

Hold ud, om kort tid er det overstået med US. Men jeg kan godt forstå dig.

Mange Hilsner

Kirsten

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 11.10.2009 11:39:18

Desværre er et spørgeskema som det, man skal udfylde for at få permanent opholdstilladelse i Danmark, meget gennemsyret af den mistillid til alle udlændinge, som har præget den offentlige debat i Danmark de sidste 10 år eller mere.

Men som Kirsten skriver, fat mod, det hele er snart overstået, og det er ikke så slemt, som det måske lyder. Hvis du har gennemført integrationsprogrammet og har været i arbejde i mindst 2½ år, så får du naturligvis også en permanent opholdstilladelse. Og især når dit nuværende job faktisk hører til på positivlisten, hvor en udlænding kunne få en helt selvstændig opholds- og arbejdstilladelse i Danmark.

Problemet er jo, at man er nødt til at bruge det samme spørgeskema til alle, der søger, og her er det altså den laveste fællesnævner samt omtalte mistillid, der er blevet afgørende for, hvordan skemaet er udformet.

ZB

Indlæg af ZB » 11.10.2009 17:30:13

Jeg ville bare ønske dig pøj pøj med det hele ... kan godt forstå at man bliver mismodig af alle de regler man får kastet i hovedet og især når man er en lovlydig udlænding, vil bo her for altid med sin danske part, passer sin danskundervisning , sit arbejde, betaler sin skat, ikke skylder i gæld, ikke har rørt sociale ydelser osv. Men som Fundiver siger lad dig ikke slå ud nu. Den venter lige om hjørnet og fortæl os gerne hvordan det gik fordi du bliver en af de første under de nye regler...

hannachi7

Indlæg af hannachi7 » 17.03.2010 20:49:48

:( 5 måneder er gået og de behandler stadig min sag,

LilleMus

Indlæg af LilleMus » 08.06.2010 10:21:35

hannachi7 Har du fået svaret fra Udl. ang. din sag? Har du hørt noget fra dem?

Besvar