Søgningen gav 41 resultater
- 02.10.2023 12:41:14
- Forum: Visum
- Emne: Hjælp: visum afvist!!
- Svar: 45
- Visninger: 30908
Re: Hjælp: visum afvist!!
Hej Pasthon Håber du vil svare. Min ven ville søge visum til han frue og mor der bor i Afghanistan. Han er svensker og er flyttet til Danmark og vil gøre brug af EU-reglerne. Du skriver at I fik visum baseret på at du skrev "vi at han ville bosætte sig med mig i Sverige" Hvordan gjorde du det i invi...
- 02.10.2023 11:11:10
- Forum: Visum
- Emne: Visum til forældresom er enke i hjemlandet
- Svar: 1
- Visninger: 4168
Visum til forældresom er enke i hjemlandet
Jeg har læst DIRECTIVE 2004/38/EC https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2011/474 . Der står Kapitel 1,4) personer, der er beslægtet i opstigende linje enten med en hovedperson eller med en hovedpersons ægtefælle, når de forsørges af hovedpersonen eller af ægtefællen,. Så spørgsmålet er: Når denne p...
- 01.10.2023 22:35:50
- Forum: Visum
- Emne: Forstå visumreglerne på få minutter
- Svar: 14
- Visninger: 11040
Re: Forstå visumreglerne på få minutter
Der står efter EU-regler kan man bruge VU2 som skabelon når man invitere. Er det forkert at bruge VU2 og skriver at man gør brug af eu-regler? Evt eksempel på hvordan sådan en skriftligt "hjemmelavet" invitation ser ud.
- 14.10.2014 22:53:33
- Forum: Ophold på andet grundlag
- Emne: Positivlisten arbejde i Danmark og bo i Sverige
- Svar: 1
- Visninger: 2024
Positivlisten arbejde i Danmark og bo i Sverige
Hej igen Min mand er på positiv listen på nyidanmark. https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/arbejde/positivlisten/positivlisten-samlet-oversigt.htm Men problemet er vi bor i Malmö. Kan han, hvis han finder arbejde i Danmark forsætte med at bo i Sverige og bare tage på arbejde i Danmark. Eller skal ...
- 05.10.2014 00:21:23
- Forum: Livet i Sverige og Tyskland
- Emne: Flytte tilbage uden manden fra Sverige
- Svar: 2
- Visninger: 1799
Re: Flytte tilbage uden manden fra Sverige
Tak for svaret.
- 01.10.2014 22:08:31
- Forum: Livet i Sverige og Tyskland
- Emne: Flytte tilbage uden manden fra Sverige
- Svar: 2
- Visninger: 1799
Flytte tilbage uden manden fra Sverige
Jeg har en veninde som har boet i Sverige siden april 2014. De indsendte ansøgning om fs efter svenske regler i Sverige i juli. Hendes mand som er fra Tunisien og rejste hjem i mellemtiden og venter der nu på svar fra MIG. De har 2 børn sammen og er fætter og kusine. De har hørt det næsten umuligt a...
- 01.10.2014 21:57:51
- Forum: Livet i Sverige og Tyskland
- Emne: Lejlighed til leje i Malmø
- Svar: 6
- Visninger: 7857
Re: Lejlighed til leje i Malmø
Hvis man er student, kan man søge om et student lejlighed på Malmö Studenthus
- 01.10.2014 21:56:08
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Tilbage til Danmark, kontanthjælp
- Svar: 3
- Visninger: 1976
Re: Tilbage til Danmark, kontanthjælp
Ja, det så svært med alle de regler, men tak for svarene!
- 18.09.2014 01:42:11
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Indboforsikring?
- Svar: 2
- Visninger: 1852
Re: Indboforsikring?
Solid forsikring har tilbud til studerende på 33 kr om måned http://www.solidab.se/Vara_forsakringar ... ng_student
- 17.09.2014 23:10:20
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Tilbage til Danmark, kontanthjælp
- Svar: 3
- Visninger: 1976
Tilbage til Danmark, kontanthjælp
Hej Forum Vi bor i Sverige lige nu, det har vi gjort i 1½ år nu. Jeg har gået med reklamer i 1 år næsten hvor jeg tjente cirka 700 kr i måneden. Nu vil jeg hører hvordan det er med kontanthjælp i Danmark. Vil jeg være berettiget til det? For Sverige giver os ingen fremtid og livet er hårdt her. Kan ...
- 23.06.2013 08:11:22
- Forum: Livet i Sverige og Tyskland
- Emne: social hjælp hvordan og hvornår?
- Svar: 5
- Visninger: 2947
Re: social hjælp hvordan og hvornår?
Nu har vi søgt om svensk uppehållskort, da vi fik afslag på opholdskort pga manglende indtægt. Nu får jeg social hjælp her, men kun til mig selv. Vil det have nogen indflydelse på min mands ansøgning?
- 26.05.2013 21:03:35
- Forum: Livet i Sverige og Tyskland
- Emne: social hjælp hvordan og hvornår?
- Svar: 5
- Visninger: 2947
social hjælp hvordan og hvornår?
Jeg er flyttet til Sverige og har min mand med mig fra DK. Vi var i Sverige i 3 mdr i 2011 hvor jeg havde dagpenge med. Vi flyttede til DK da mine EØS dagpenge ophørte. Vi boede i DK indtil marts 2013 da mine dag penge ophørte helt. Vi rejste så til Sverige igen, da vi havde fået afslag fra US. Jeg ...
- 26.12.2012 12:34:47
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Få penge for at søge arbejde i EU lande !
- Svar: 7
- Visninger: 6463
Re: Få penge for at søge arbejde i EU lande !
Man kan også bo i udlandet og få SU med lån ved at tage fjernundervisning.
http://vuc.nu/
http://vuc.nu/
- 26.12.2012 12:17:13
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Hjælp Afslag fra udlændinge styrelsen
- Svar: 10
- Visninger: 4783
Re: Hjælp Afslag fra udlændinge styrelsen
Gosh, der er 21 år imellem min mand og jeg, vi fik også afslag, men med den begrundelse at jeg ikke havde boet lang tid nok i Sverige.
Ikke noget om min mand er på alder med min datter!
De er altså for meget derinde i udlændinge servicen!
Kærlighed har ingen alder.....
Ikke noget om min mand er på alder med min datter!
De er altså for meget derinde i udlændinge servicen!
Kærlighed har ingen alder.....
- 26.12.2012 11:58:53
- Forum: Historier & Skæbner
- Emne: 1 år i DK uden opholdskort endnu
- Svar: 2
- Visninger: 7878
Re: 1 år i DK uden opholdskort endnu
Hej Fundiver Sorry for min sene svar. Nej vi fik afslag. Vi fik hjælp af jer med at lave klagen til justitsministeret. Tusind tak for det, I er de bedste. Men det har stadigvæk ikke givet min mand det omtalte opholdkort. Vi håber at få svar fra Udlændingekontoret til Marts 2013. Men er bleven sådan ...