Søgningen gav 43 resultater

af life
02.02.2014 08:45:24
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: bøde og fornyelse af opholdstilladelse
Svar: 1
Visninger: 1315

bøde og fornyelse af opholdstilladelse

Hej Hørte fra en bekendt, at der skulle være kommet nogen nye regler, med hensyn til bøder og kriminalitet. Hvis bøden var 3000 kr eller derover skulle det komme til at stå i ens papirer, og derved hindre en forlængelse af personens opholdstilladelse. Har søgt lidt på nettet men har ikke kunne finde...
af life
09.08.2012 11:20:35
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Indvandringsprøve
Svar: 5
Visninger: 2778

Re: Indvandringsprøve

Tak for svaret
Ja det var hvad jeg frygtede, vi har fået rigelig af at vente så det bliver invandringsprøven. Tænkte om selve godkendelsen nok var den samme, og man evt kunne springe direkte over i den anden prøve, men hvis man skal forfra igen med behandling af sagen så nej tak :)
af life
08.08.2012 20:12:19
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Indvandringsprøve
Svar: 5
Visninger: 2778

Re: Indvandringsprøve

Hej min kone har nu endelig fået lov til at gå op til invandringsprøven, som jeg tror hun kan bestå. Men hvis der alligevel er problemmer, er det så muligt at have forsøgt sig med den, og søge om at få behandlet sagen efter de nye regler ? Eller er man låst hvis man først er startet op ? Samt den ny...
af life
26.03.2012 18:11:44
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: hvordan gør vi?
Svar: 9
Visninger: 3601

Re: hvordan gør vi?

Hvis man rejser til Tyskland uden først at have et arbejde på hånden, kunne jeg forestille mig, det er svært at få et inden for kort tid. Hvad kan der så kræves af ens økonomi, og kan det kræves man beviser man er pengende ved ansøgning om et schengen-visa eller først ved ansøgningen om opholdskorte...
af life
09.03.2012 12:22:03
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode
Svar: 200
Visninger: 66496

Re: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode

Hvis man efter den 15 maj, endnu ikke har været oppe til invandringsprøven, som man har 3 mdr til at bestå. Vil det så være muligt at ringe til udlændingeservice, og bede om at gøre brug af de nye regler.
Samt ud over det lavere depositum, om den nye prøve så er "lettere" ind den gamle.
af life
09.03.2012 09:47:08
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode
Svar: 200
Visninger: 66496

Re: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode

Tænker på vores sag bliver nok afgjort her den 10 maj, hvorefter min kone har 3 mdr til at bestå invandringsprøven. samt jeg skal betale de da gældende 62.500kr.
Så tænkte på om det var en fordel at sprøge efter de nye regler, hvilken type prøve der er "nemmest" skal jeg ikke kunne sige.
af life
08.03.2012 21:00:14
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode
Svar: 200
Visninger: 66496

Re: Nye ægtefællesammenføringsregler - overgangsperiode

Har ikke lige kunne finde om det er blevet svaret, men har set dette
"hvis man foretrækker at tage den nye danskprøve i stedet for indvandringsprøven"
Hvad er forskellen egentlig ?
af life
21.02.2012 11:55:27
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

I min evige jagt på nyttige informationer etc, kom jeg til at tænke på om ÆUG skulle have haft nogen ligende udvisningssager, som vi med fordel kunne gøre brug af ?
af life
18.02.2012 19:35:29
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Graviditet og fødsel under processuelt ophold
Svar: 47
Visninger: 22344

Re: Graviditet og fødsel under processuelt ophold

Indformationerne fra mit sidste indlæg i denne tråd, var en direkte kopi af en mail fået fra OUH så den skulle være god nok.
af life
14.02.2012 22:36:16
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

Nogen der ved hvordan reglerne er i Tyskland, hvis min kone f.eks er 6 mdr gravid ved ankomsten. Ville en sundhedsforsikring så dække fødslen, eller hvordan fungere det i Tyskland, nogen der ved noget om det ?
af life
13.02.2012 12:18:50
Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
Emne: Graviditet og fødsel under processuelt ophold
Svar: 47
Visninger: 22344

Re: Graviditet og fødsel under processuelt ophold

Vedr. fødsel under perioden hvor der ansøges om familiesammenføring, kan jeg kun bekræfte den orientering du har fået fra Jette Vind Blichfeldt. Gratis fødsel kan fås ved kopi af dokumentation for ansøgning om familiesammenførsel. Dog skal det bemærkes, at hvis loven om gratis fødsel ved familiesamm...
af life
05.02.2012 17:54:03
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

Du havde ikke yderligere imput fundiver199 ?
af life
02.02.2012 18:06:26
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

Ja jeg håber da også vi "vinder" i landsretten, og tror da også chancen er ok. Men derfor kan jeg godt li at vide, hvad jeg kan gøre hvis sagen alligevel skulle gå imod os. Vi har ikke fået afslag på familiesammenføringen, den er bare sat i bero ind til afgørelsen er der. Er under den opfattelse, af...
af life
02.02.2012 16:37:01
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

Lad os sige at jeg flytter til Tyskland og er i f.eks 4 mdr, og får en masse papiere på jeg har boet der. Min kone får sig så et schengen visa der gælder i 3 mdr, og søger så om familie sammenføring, via eu reglerne i Tyskland. Efter de 4 mdr vil vi så gerne flytte tilbage til Danmark, (da jeg ikke ...
af life
24.01.2012 12:41:34
Forum: Ophold efter EU-regler
Emne: Retssag evt udvisning
Svar: 41
Visninger: 14310

Re: Retssag evt udvisning

Efter et par måneders skriven frem og tilbage, med ambassade samt det tyske udenrigsministerie. Har de langt om længe indset et schengen visa er ok for min kone, men nu til lidt yderligere research i tyskland, ens vielsesattest går ud fra den skal oversættes til engelsk ( kan man nemt få på kommunen...