Søgningen gav 47 resultater
- 07.11.2012 13:06:01
- Forum: Visum
- Emne: Invitation af fætter /nevø
- Svar: 2
- Visninger: 1593
Invitation af fætter /nevø
Vi holder meget af vores fætter som bor i et "immigrationsland". Han er 21 år gammel og universitetsstuderende. Han har ikke noget fast job. Kan min far invitere ham (sin nevø) så han kan være med til et bryllup i familien? Hvor stor sandsynlighed er der for at han ikke bliver mistænkt for at ønske ...
- 24.08.2012 13:06:29
- Forum: Medlem til Medlem
- Emne: Demonstration imod generalisering
- Svar: 1
- Visninger: 2153
Demonstration imod generalisering
Her er en event som jeg mener mange af os har savnet. En demonstration imod generalisering og stigmatisering.
Læs mere her:
http://www.facebook.com/#!/events/407490855977613/
Læs mere her:
http://www.facebook.com/#!/events/407490855977613/
- 25.06.2012 06:43:09
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: Forlængelse - gebyr?
- Svar: 6
- Visninger: 2938
Re: Forlængelse - gebyr?
Det er sjovt, for det får man ikke indtryk af på nyidanmark.dk
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... satser.htm
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... satser.htm
- 18.06.2012 10:17:18
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: Forlængelse - gebyr?
- Svar: 6
- Visninger: 2938
Forlængelse - gebyr?
Kære alle
Jeg synes jeg havde læst at man har fjernet gebyrne som man ellers skulle betale. - Men på nyidanmark er der stadig en oversigt over gebyrer. - Gælder de stadig?
Jeg synes jeg havde læst at man har fjernet gebyrne som man ellers skulle betale. - Men på nyidanmark er der stadig en oversigt over gebyrer. - Gælder de stadig?
- 15.04.2012 07:27:25
- Forum: Familiesammenføring i andre lande end Danmark
- Emne: Overvejer at flytte til Sverige
- Svar: 4
- Visninger: 2499
Overvejer at flytte til Sverige
Kære alle Jeg har altid fastholdt at jeg gerne vil bo i Danmark - tæt på venner, familie og job. Men efterhånden som jeg ser hvor indviklet og snoet vejene mod en PUT og statsborgerskab er i DK i forhold til Sverige - så fortryder jeg inderligt at vi ikke flyttede og vi har snakket om at gøre det nu...
- 15.04.2012 07:17:47
- Forum: Permanent ophold og dansk statsborgerskab
- Emne: Lovforslag om tidsubegrænset ophold sendt i høring
- Svar: 138
- Visninger: 52831
Re: Lovforslag om tidsubegrænset ophold sendt i høring
Jeg synes heller ikke at loven tager hensyn til de udlændinge der allerede har en uddannelse og derfor kun kan tage to-årige Masters. - selvfølgelig kan de derefter søge ud på arbejdsmarkedet - men vi ved jo alle at det nærmest er at vinde i lotteriet hvis man som nytilkommen udlænding får fast job ...
- 27.02.2012 18:40:18
- Forum: Ægtefællesammenføring efter danske regler
- Emne: pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøve 24
- Svar: 12
- Visninger: 6863
Re: pengeindsamlings-projekt til at samle midler til at prøv
Ingen har ret til at blande sig i kærligheden mellem to mennesker! Og som der bliver nævnt i den ovenstående kommentar, er der ingen ide i at man skal være fyldt 24 inden man får lov til at få ens ægtefælde til landet. Tvangsægteskaber forekommer ikke i særlig høj grad, og det er selvfølgelig dybt p...
- 27.02.2012 18:09:02
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: engelsk sprogkursus for udlændinge
- Svar: 6
- Visninger: 3739
Re: engelsk sprogkursus for udlændinge
Undskyld - det er ikke gratis men det er et meget lille beløb. Ca. 200 for et helt kursus.
- 27.02.2012 18:08:09
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: engelsk sprogkursus for udlændinge
- Svar: 6
- Visninger: 3739
Re: engelsk sprogkursus for udlændinge
Prøv VUC'erne - de har engelsk helt fra basis niveau og op til 10. Klasses niveau. Hvis din mand ikke har en uddannelse er det gratis. Ellers koster det ret meget.
- 19.01.2012 16:39:55
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: fornyelse af opholdstilladelse
- Svar: 6
- Visninger: 4860
fornyelse af opholdstilladelse
Kære alle Min mands opholdstilladelse udløber i starten af September, hvilket vil sige at vi kan søge om forlængelse fra starten af Juli. Sagen er at vi planlægger at rejse ud og rejse flere lande rundt i hele juli måned. Er det bedst at vente med at søge om fornyelse til vi kommer hjem, eller skal ...
- 09.01.2012 10:21:15
- Forum: Artikler og links
- Emne: Så sker der vist noget..
- Svar: 0
- Visninger: 1328
- 16.12.2011 13:41:49
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: adgangen til jobmarkedet
- Svar: 19
- Visninger: 9252
Re: adgangen til jobmarkedet
Det er synd og skam at alle de veluddannede nytilkomne enten må finde sig i at arbejde i lavtbetalte jobs eller at forlade landet.
sikke en ressourcespild
sikke en ressourcespild
- 15.12.2011 15:52:43
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: adgangen til jobmarkedet
- Svar: 19
- Visninger: 9252
Re: adgangen til jobmarkedet
Selvfølgelig er min mand indstillet på at uddanne sig, men hvis situation virkelig er sådan at det kun er de "ikke akademiske" uddannelser som vores ægtefæller bydes, så er verdan da af lave. Samfundet kan jo tjene kassen på at en veluddannet person rejser hertil og er helt klar til at indtage det d...
- 14.12.2011 14:26:43
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: adgangen til jobmarkedet
- Svar: 19
- Visninger: 9252
adgangen til jobmarkedet
Kære ÆUG'ere Hvad skal der dog til for at min kære husbond kan blive lukket ind på arbejdsmarkedet i et job der bare er i nærheden af det han har studeret de sidste 10 år!!? Jeg er simpelthen så frustreret over at man ikke har flere ideer til hvordan man indsluser de nytilkomne til det danske arbejd...
- 14.12.2011 14:11:22
- Forum: Livet i Danmark
- Emne: lejlihed
- Svar: 1
- Visninger: 1416
Re: lejlihed
prøv at henvende dig til boligbutikken - nogle boligselskaber har jo lejligheder til rådighed hvor man kan flytte ind med det samme. Som regl er de i den dyrere ende.
Der er også en fordel hvis du er i job så kan du nemlig komme ind via fleksibel udlejning
Der er også en fordel hvis du er i job så kan du nemlig komme ind via fleksibel udlejning