Søgningen gav 17 resultater
- 13.05.2024 10:28:35
- Forum: Skilsmisse
- Emne: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
- Svar: 7
- Visninger: 5476
Re: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
Fornemt svar, mhg - mange tak!
- 08.05.2024 09:57:27
- Forum: Skilsmisse
- Emne: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
- Svar: 7
- Visninger: 5476
Re: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
Hej igen Jeg har et spørgsmål mere, håber I kan hjælpe. Min kone og jeg blev gift i Sydkorea, og har efterfølgende registreret vores ægteskab hos de danske myndigheder. Når vi skal skilles i fremtiden, vil det så være nok at blive skilt i Danmark efter danske regler? Dvs. kan vi gennemføre en skilsm...
- 08.04.2024 09:56:13
- Forum: Skilsmisse
- Emne: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
- Svar: 7
- Visninger: 5476
Re: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
Tak for uddybning, mgh. Det er værdsat!
- 02.04.2024 13:50:13
- Forum: Skilsmisse
- Emne: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
- Svar: 7
- Visninger: 5476
Re: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
Mange tak for svaret, mhg - håber du har tid til et par opfølgende også. Hvis vi bliver skilt, er hendes muligheder for at få SU osv. så stadig afhængigt af min situation, dvs. at jeg er arbejdstager i lovens forstand? Eller adskilles vores rettigheder mv. så fra hinanden mere grundlæggende som ved ...
- 27.03.2024 13:18:37
- Forum: Skilsmisse
- Emne: Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
- Svar: 7
- Visninger: 5476
Går hver til sit - muligheder med EU-ophold?
Kære ÆUG Min hustru og jeg er blevet enige om, at vi ikke skal leve sammen mere - og evt. at blive separeret eller skilt afhængig af, hvilke muligheder vi har for at afslutte vores forhold. Hun er statsborger i Sydkorea, og vi har været gift siden foråret 2020. Hun blev familiesammenført med mig i D...
- 08.07.2021 19:26:42
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Ret til arbejde under behandling af ansøgning om EU-visum
- Svar: 2
- Visninger: 1350
Re: Ret til arbejde under behandling af ansøgning om EU-visum
Mange tak for svaret og vurderingen, mh.
Hotellets HR afdeling er vendt tilbage med en vurdering også, og de ser ikke noget problem. Så vi har besluttet at takke ja til tilbuddet.
Hotellets HR afdeling er vendt tilbage med en vurdering også, og de ser ikke noget problem. Så vi har besluttet at takke ja til tilbuddet.
- 05.07.2021 16:33:14
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Ret til arbejde under behandling af ansøgning om EU-visum
- Svar: 2
- Visninger: 1350
Ret til arbejde under behandling af ansøgning om EU-visum
Kære ÆUG Min hustru og jeg er netop vendt tilbage til Danmark efter et ophold i Sverige mhp. at få adgang til ophold efter EU-reglerne. Vi har ansøgt umiddelbart efter vi vendte tilbage, hun har fået et "brobygningsvisum", eller hvad det kaldes, og vi venter nu på en afgørelse eller tilbagemelding f...
- 03.03.2021 21:26:56
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
- Svar: 7
- Visninger: 2748
Re: Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
Hej igen Nej, det med at flytte tilbage til Danmark uden hende, har jeg ingen planer om :) Men det er nyt for mig, at hun uden videre har ret til at være i Sverige på ubestemt tid sammen med mig. Jeg troede, at det ville kræve en ansøgning på lige fod med den kæmpe variant, de skal have hos SIRI, nå...
- 28.02.2021 15:43:43
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
- Svar: 7
- Visninger: 2748
Re: Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
Hej mh Mange tak for svaret. Har været så optaget på det seneste, at jeg har glemt at tjekke for svar. Ja, vi havde søgt efter de svenske regler tilbage i december, da det var det eneste, vi kunne på det tidspunkt. Jeg har været i kontakt med SIRI nogle gange i de seneste uger, og på baggrund af de ...
- 15.02.2021 21:46:20
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
- Svar: 7
- Visninger: 2748
Ophold og udøvelse af familieliv i det andet EU land
Hej med jer - håber I kan hjælpe. Jeg har været gift med en sydkoreansk kvinde siden marts sidste år, og har boet i Malmö i en fremlejet lejlighed siden d. 12. september mhp. at få ophold i Danmark sammen med hende efter EU-reglerne i 2021. Det var oprindeligt planen, at hun skulle have været her sa...
- 15.07.2020 13:18:26
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
- Svar: 3
- Visninger: 1835
Re: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
Tak for svaret. Endte med at sige ja tak for noget tid siden, så nu går turen endelig til det svenske.
- 01.07.2020 08:29:46
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
- Svar: 3
- Visninger: 1835
Re: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
Ingen der har et bud? 
- 30.06.2020 07:22:56
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
- Svar: 3
- Visninger: 1835
HASTER - 1-årig fremleje i Sverige nok?
Kære alle Jeg har ledt efter en lejlighed i Sverige mhp. at få ophold for min hustru efter EU reglerne, og har nu fået tilbudt et fremleje i Malmø for 10 måneder (september 2020 - juli 2021). Udlejeren og jeg har snakket om min situation, og hun er villig til at skrive en 1-årig periode ind i lejeko...
- 29.04.2019 12:08:00
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Fremleje i Malmø - dokumentationskrav (akut)
- Svar: 5
- Visninger: 2295
Re: Fremleje i Malmø - dokumentationskrav (akut)
Det viste sig at være en almindelig lejebolig, men så skal der vel også dokumentation for, at boligselskabet har accepteret os som fremlejere. Udlejeren ville også fortsætte med at være registreret på adressen for at kunne modtage post, og som jeg har forstået det, er det heller ikke gangbart, når v...
- 28.04.2019 15:21:48
- Forum: Ophold efter EU-regler
- Emne: Fremleje i Malmø - dokumentationskrav (akut)
- Svar: 5
- Visninger: 2295
Re: Fremleje i Malmø - dokumentationskrav (akut)
Hej igen Nu har vi fået et udkast til kontrakt fra udlejeren, og jeg har nogle spørgsmål i den anledning, hvis det er ok. De har selv skrevet den, og det ser meget hjemmelavet ud (lidt stavefejl, formuleringer mv.), men det tænker jeg ikke gør nogen forskel, så længe indholdet er i orden. De har skr...