invitation visa

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Afrika
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25.10.2008 19:52:55

invitation visa

Indlæg af Afrika » 02.02.2016 19:19:47

Hej ÆUG,

Jeg har mødt en meget sød dame, hun har været her i Denmark 2 gange før ,hendes onkel boede her og det var ham som inviterede hende, nu kunne vi godt tænke os at hun kom på besøge, men hendes onkel er nu flyttet fra Denmark, kan jeg invitere hende ? hun kommer fra Zambia og hun mener at jeg nemt kan sende hende en invitation? men er lidt i tvivl idet vi ikke har bevis for at vi kender hinanden , hvad gør jeg ? Håbe at i kan hjælpe

silonyo
Indlæg: 34
Tilmeldt: 31.07.2015 14:34:56

Re: invitation visa

Indlæg af silonyo » 03.02.2016 07:29:55

Jeg er selv fra afrika, og jeg har en veninde som har lige fået en afslag pga, at det ikke har mødt hinanden ( med sin danske kæreste). Så det jeg vil anbefale, er at du tage dernede, møder hende ,og når du er tilbage og har måske gået 2 eller 3 måneder så kan du inviterer hende hertil . På din invitation skal du fx.vedlægge jeres billade sammen , emails osv.( Vice verse) til hende, når hun tage sit papir hos ambassaden) for at vise at i har mødt i reelt. Det lykkedes for os. Og han kæreste planlæger nu at tage dernede i påske. :roll:

Held og lykke

undskyld ; just practising my danish been around not for so long oops!

Afrika
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25.10.2008 19:52:55

Re: invitation visa

Indlæg af Afrika » 03.02.2016 09:35:02

Hej, tak for dit svar, jeg var i bekendt med visa prodesuren,men hun sige at Zambia er i gruppe 1, så der kræves ikke så meget af hende for at komme heroppe, hun har som sagt været her oppe 2 gange før, derfor mener hun at jeg kan ligge en invitation ind og hun ville så kunne få et visa????

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: invitation visa

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 04.02.2016 21:24:03

Du kan læse om reglerne for visum på nedenstående link. Der står det ret godt og nemt forklaret :)

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/visum.htm

Din veninde har ret i at Zambia ligger i hovedegruppe 1, hvor under der bl.a. står:
"Til statsborgere fra disse lande kan der gives visum til rene turistbesøg, hvor ansøger ikke har en vært for besøget."

Besvar