Turist visum under behandling af FS?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lise123
Indlæg: 68
Tilmeldt: 07.08.2015 15:20:18

Turist visum under behandling af FS?

Indlæg af Lise123 » 26.01.2016 22:14:29

Hej,
Min mand og jeg har søgt om FS. Jeg har idag talt med US og jeg skal forvente lang behandlingstid. Det er hårdt at være væk fra hinanden og damen fra US sagde at man godt kunne søge om turist visum mens man venter på svar om OT. Min mand sidder i Malawi og venter på svar. De fortalte mig at når man modtager brevet om at alt er iorden og at man kan forvente at sagen bliver behandlet og hvornår man kan forvente svar, kan min mand søge om turist visum? Jeg spurgte US flere gange om det var dumt eller hvordan de så på det. Det eneste hun kunne svare var at det var op til os selv. Det jeg så er tænker er at man skal vedlægge returbillet i visum ansøgningen og skal man vedlægge alle de ting som man plejer eller kan man bare forklare situationen og vedlægge nogle af tingene og derigennem søge ? Behandlingstiden tager 30-60 dage for turist visum og hvis nu brevet fortæller os vi skal vente 3 måneder kunne det måske godt give mening? Eller er det spild af tid?

Vi har i forvejen to afviste turist visum sager liggende, er det dumt at rive op i det igen?
Nogle der har erfaring med dette?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Turist visum under behandling af FS?

Indlæg af mh1 » 26.01.2016 22:28:57

Hvis visum er afvist 2 gange, så vil jeg tro det kan være spild af tid og kræfter at søge igen - medmindre de blev afvist FØR I blev gift. DK har ingen egen repræsentation i Malawi, og de andre landes ambassader er meget tilbøjelige til at give afslag ved den mindste grund - og 2 tidligere afvisninger vil sandsynligvis blive anset for en god grund.
mh
Rådgiver for ÆUG

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Turist visum under behandling af FS?

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 27.01.2016 17:20:35

Har du set følgende:

"Formålet med et visum er, at man kan besøge Danmark og/eller de andre Schengenlande i en kortere periode. Hvis man ønsker at opholde sig i Danmark i længere tid, skal man ansøge om en opholdstilladelse. Når myndighederne behandler ens visumansøgning, vurderer de derfor, om der er risiko for, at man ønsker at tage fast eller længerevarende ophold i Danmark eller i de øvrige Schengenlande uden lovligt grundlag. Hvis det vurderes at være tilfældet, vil man få afslag. Det gælder fx, hvis man søger om opholdstilladelse og visum samtidigt, eller hvis man allerede har en verserende ansøgning om opholdstilladelse."

kilde: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/

Så der er nok ikke andet for end at vente til I får fs.

Lise123
Indlæg: 68
Tilmeldt: 07.08.2015 15:20:18

Re: Turist visum under behandling af FS?

Indlæg af Lise123 » 27.01.2016 19:06:48

Nej det lyder nok rigtig nok. Jeg undre mig bare over at US foreslår det. Men ja det var før vi blev gift og ja dk har ingen ambassade. Øv øv vi venter. Jeg kan bare fornemme vi skal vente et halvt år mere og det er så hårdt.
Damen fra US kunne godt se det var hårdt for os som ikke snyder sig igennem systemet. Damen var ikke speciel rar.

Besvar