Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Knox
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24.01.2016 16:57:18

Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af Knox » 24.01.2016 17:09:15

Planen er at jeg snart skal giftes med en fra Makedonien.

Lige nu bor jeg i Danmark, men har en plan om at flytte til Flensborg og stadig arbejde i Danmark.

Så lyder spørgsmålet på, når jeg er flyttet, bosat og registreret mig som borger i Flensborg. Hvad skal jeg så gøre for at få min kommende kone til Flensborg også?

Som jeg har forstået det, så skal hun selv søge fra den tyske ambassade i Skopje (hovedstaden) om visum, der skulle være lidt vente tid, før hun får lov til at komme til Tyskland, hvis hun får det, men forløbet skulle være nemmere fremadrettet også, er det korrekt? Desuden hvilken visum er det hun skal søge?

Jeg har forsøgt at læste mig frem til tingene, men syntes jeg er godt forvirret, som jeg kunne forstå det, så aner Flensborg ikke en gang selv hvad de laver og at de er ikke særlige samarbejdsvillige?

Jeg håber i kan hjælpe mig med svar på nogle af disse spørgsmål :)

Knox
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24.01.2016 16:57:18

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af Knox » 24.01.2016 17:37:48

Hov der skal lige siges at hun har en søster i Tyskland, hvor hun har været på besøg en del og at hun fra Makedonien ikke skulle bruge nogen visum for at besøg sin søster, men kun være der i 90 dage Max. Men skal der søges så en visum i denne sammenhæng?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af mh1 » 25.01.2016 11:27:15

Når hun er visumfri, så er hun visumfri, uanset hvilket formål hun har med rejsen.

Når I er blevet gift, og du har fået dig registreret som bosiddende i Tyskland som person med tilstrækkelige midler OG har sørget for at blive meldt ind i en 'Krankenkasse' - som også vil dække din ægtefælle - så kommer din ægtefælle op til dig, og I triller samme sted hen, hvor du blev registreret, og beder om at få hende registreret på samme adresse.

Gå til Flensburg Rathaus og spørg dig frem. Du skal sandsynligvis have en dato og tid, og der kan være ventetid på at få dig selv tilmeldt. Når du selv har prøvet turen, ved du hvordan det foregår, og kan hjælpe din ægtefælle.
mh
Rådgiver for ÆUG

Knox
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24.01.2016 16:57:18

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af Knox » 25.01.2016 21:05:16

Tak for din input :)

Dvs. Når hun er visumfri så skal hun ikke søge visum/FS fra Makedonien? Hun skal bare komme og registrerer sig indenfor de 90 dage, hun nu må være i Tyskland? Vil Flensburg ikke så afvise og kræve at hun søger fra Makedonien som de har gjort med nogen kan jeg se?

Hvor meget er tilstrækkelige midler og hvad er 'Krankenkasse'?

Knox
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24.01.2016 16:57:18

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af Knox » 25.01.2016 21:09:31

Hov har fundet ud af hvad krankenkasse er :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af mh1 » 25.01.2016 22:02:48

Hvis du har et almindeligt job i DK, vil du højst sandsynligt have tilstrækkelige midler.

Tilstrækkelige midler kan man ikke lige sætte kroner og øre på, men tommelfingerreglen er at det svarer til den mindste socialhjælp, man kan få i værtslandet. Og i Tyskland er det ikke en stor sum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Ali.12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06.01.2016 00:09:36

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af Ali.12 » 05.05.2016 23:55:04

Hej
Må jeg benytte chancen og spørg om i forhold til min sag?
Jeg er ny flyttet til Flensborg og skal igang hurtigst muligt med familiesammenføring i Tyskland
1. Jeg har hørt at der er nogle særligt regler for EU borgeren og ægtefællen??
2. Jeg mangler link er blanketter til ansøgning samt invitation (hvis det er nødvendigt)

Mvh
Ali Al-Jeboury

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan starter jeg med FS i Tyskland?

Indlæg af mh1 » 06.05.2016 21:56:11

Gå op og klik på RÅDGIVNING > FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND, print evt. vejledningen ud.

http://www.auswaertiges-amt.de/DE/Einre ... are_C.html
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar