Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ellalouh29
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20.01.2016 18:04:14

Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af ellalouh29 » 20.01.2016 22:15:18

Hej Æug,
Vil du hjælp mig med nogen forklaring.

Jeg er gift med en fra udland. Min kone kommer her i Darmark for at arbejder som Aupair. Vi møde og forelsket ved hinanden og blive gift i 2010. Jeg har børn i tidligere ægteskab. De bor ved deres mor, men da jeg blive gift udleveret min eks kone min børn ved min mor uden advarsel. Jeg tog selvfølgelig min børn og tage fri fra arbejder for at ordinere de ting til min børn, såsom skole og børnehave. Jeg var så lykkelig med min kone og børn som bor fast ved mig, da deres mor vil ikke har børne samvær. Jeg har forsøgt at kontakte min eks for min børne skyld, da de vil gerne ser deres mor.

Efter har været ved statsforvaltningen vil min eks har børn en gang om månede og den er i orden for mig, men så begynder min mareridt at min børne blive tvunget til at lyve, og vil ikke respekterer min kone og behandle hende som aupair ikke stedmor. Jeg har prøve at tage en snak min min børne men det vil gøre det at for deres mor vilje. Denne sag give meget alvorlig i min familie. Efter 2 år forsøgt min eks at har børne igen og skal bor hos hende, da hun har fandt en fra tyskland og bor der ned. Vi har været til statsforvaltningen, og hun blev ikke enig om statsforvaltningen beslutning, så gik vi til retten hvor der kommer en psykolog til at tale med mine børn. Jeg fik chok at min egen børn sagt at vi slå dem, men mest af min kone. Jeg ved i min hjerte at min kone gøre alt for at min børn blive glad. Vi har vundet sagen fra retten at børn skal forsat bor ved mig. Efter denne delima min eks kone bliv væk igen om 1 år. 2014 dukke min kone igen og vil gerne ser vores børne men efter 5 månede bortført vores børn og vil ikke aflevere efter en weekendsamvær.

Da vi henter børn ved dem, min eks vil ikke lade børne tale med mig. Vi køre hjem uden min børn. Vi fik til retten igen både danmark og tyskland men desværre tabte vi sagen og min eks fik forældremyndighed til vores børn. Efter 6 måneder banker en politi mand ved vores dor og leder efter min kone.

Det drejer sig om at min eks kone sagsøge min kone for at slå min børne i bilen. Politi i danmark vil gerne bare har samtale med min kone. Det var lettede at politi tro ikke på min eks kone at den var chikaneret til min kone. Efter 5 måneder fik min kone en bødeforlæg fra retten i tyskland at det tro på min eks og ikke på politi i danmark.

Min spørgsmål:
1. Kan den give problem med min kone ansøgning til statsborgerskab. Hun har bøet i Danmark i 7 år og har fik tidsubegrænset ophold.?
2. Min kone vil skrev det på hendes ansøgninger.
3. Vi har betalt 850 €. Det er kun bødeforlæg ikke andet.
4. Bliver hun så også sigte i Danmark?

Hilsen
Ellalouh29

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af skaanebo » 21.01.2016 08:58:33

Når man betaler og godtager et bødeforlæg, erkender man også sin skyld!

Det er meget vigtigt at holde sig for øje. Din kone har altså erkendt, at hun har slået børnene, når hun har valgt at betale bøden!

ellalouh29
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20.01.2016 18:04:14

Re: Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af ellalouh29 » 21.01.2016 10:01:16

Min kone er uskyldige da jeg var i bilen sammen med hende hvor min eks sige at hun slå dem. Vi har været i retten i tyskland for at rense min kone navn. Min eks dukke ikke op for denne sag, men retten vil stadig væk at vi betale denne beløb. Min kone vil gerne til domstol men tyskland sagt nej til. Vi har ingen muligheder eller betale vi bare denne bødeforlæg.

Selvfølgelig blive hun skyldig for dem, hvis vi betale det, men vi har ingen chancer til at tage sagen til domstol i tyskland.

Har hun chancer til at fået statsborgerskab? Den nye regle taler om karinten.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af mh1 » 21.01.2016 10:44:40

Gå til en retshjælp! Det kan være I har ret til at få fri proces. Man kan også i visse tilfælde få fri proces til sager i udlandet.

Du finder gratis retshjælp her: http://www.aarhusretshjaelp.dk
http://www.copenhagenlegalaid.com/
http://www.retshjaelpenivestergade.dk/

Eller ved at google 'gratis retshjælp' + navnet på din by, hvis du bor langt fra de tre viste.
mh
Rådgiver for ÆUG

ellalouh29
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20.01.2016 18:04:14

Re: Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af ellalouh29 » 24.01.2016 22:41:59

Hej igen,
Tak for svar :-)

Har lige spørgsmål igen,
Kan min kone søge statsborgerskab selv om hun har lige fået sit permanent opholdstilladelse sidste oktober 2015. Bor i dk i 7 år og kom som aupair pige. Vi er gift 5 år.

Tak
Hils
Ellalouh29

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Bødeforlæg i tyskland og statsborgerskab

Indlæg af mh1 » 25.01.2016 10:58:42

Man kan søge, så snart man opfylder betingelserne.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar