Førtidspensionist - mulighed for filippinsk kæreste?

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
HansMors
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25.11.2015 02:26:45

Førtidspensionist - mulighed for filippinsk kæreste?

Indlæg af HansMors » 25.11.2015 03:09:47

Hej, og undskyld hvis dette emne har været behandlet før, men jeg prøver alligevel.

Jeg er 46 år og har ikke haft held med at finde en dansk kæreste. Jeg har læst om filippinske kvinder og tror, at jeg måske kan finde den rette dér. I øjeblikket skriver jeg med en kvinde på Filipino Cupid, men jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt det overhovedet er realistisk at få en tilværelse sammen i Danmark. Specielt med de mange nye stramninger, den nye regering har lavet.

Min situation er, at jeg for nylig er kommet på førtidspension. Jeg bor i eget hus og har en opsparing på ca. 200.000 kr. Mit budget efterlader et par tusind kroner, når de faste udgifter er betalt. Altså ikke det store til at forsørge en samlever, og opsparingen forslår ikke meget i det lange løb.

Mit spørgsmål er, om det for det første overhovedet er realistisk at få en filippinsk kvinde som samlever her i Danmark? Især når jeg ikke er i arbejde, selv om jeg har en opsparing.
Hvis hun kan komme hertil på turistvisum, og det bliver seriøst, hvad er mulighederne så for opholdstilladelse? Hvad skal der til, for at hun vil kunne få eksempelvis integrationsydelse, så der er råderum til to personer?

Hvis det hele er umuligt, vil jeg lade hende det vide, så hun i stedet kan prøve at finde en anden mand.

På forhånd tak.
Hans

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Førtidspensionist - mulighed for filippinsk kæreste?

Indlæg af skaanebo » 25.11.2015 09:36:11

Det er ikke realistisk, at din evt. kæreste skal leve af offentlig forsørgelse. Du skal være i stand til at forsørge din kæreste, eller din kæreste skal hurtigt kunne finde sig et job. Desuden skal I jo gifte jer, for at det overhovedet er realistisk. Alternativt må I overveje at bo uden for Danmark, fx i andet EU-land eller i Fillippinerne.

HansMors
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25.11.2015 02:26:45

Re: Førtidspensionist - mulighed for filippinsk kæreste?

Indlæg af HansMors » 25.11.2015 23:50:18

Hej skaanebo

Tak for dit svar. Jeg bor i et udkantsområde, og det er svært at sige, hvor og hvornår hun vil kunne få arbejde. Hvis vi udelukkende er afhængig af min pension i mellemtiden, er det nok risikabelt at gå videre med det.

Med venlig hilsen Hans

Besvar