visum til sygdom

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sima
Indlæg: 53
Tilmeldt: 09.04.2015 19:03:01

visum til sygdom

Indlæg af sima » 16.11.2015 21:12:39

Hej, jeg har også planer om at flytte og søge familiesammenføring ligesom fleste andre i Sverige. Jeg er gift og min mand bor i Afghanistan. Min mands lille bror er blevet meget syge og lægerne i Afghanistan er ikke i stand til at gør noget ved det. Derfor min mands lille bror har fået tilbud om at rejse til Tyskland for at få behandling og at han kan så blive rask. det er selvfølgelig godt men det bekymrer mig fordi jeg tænker på hvad hvis vi få konsekvenser på grund af det? så jeg vil spørger vi få konsekvenser i forhold til vores sag om familiesammenføring, fordi min mand rejser sammen med hans lille bror til Tyskland til formål til hans lille brors helbered? er der nogen der kan hjælpe mig? hvad siger du skaanebo?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: visum til sygdom

Indlæg af fundiver199 » 17.11.2015 11:23:28

Det har da ikke noget med jer at gøre. Du bekymrer dig uden grund.

sima
Indlæg: 53
Tilmeldt: 09.04.2015 19:03:01

Re: visum til sygdom

Indlæg af sima » 17.11.2015 14:50:55

Det kan godt være at de spørger om, hvad var formålet med rejsen, at det kan besværliggør at søge om familiesammenføring bagefter.Jeg bekymrer mig fordi; det kan mistænker min mand, at han er ude efter opholdstilladelse og ikke ægteskab. eller sagt på en anden måde at hans formål er at få ophold og ikke fordi han vil bo med mig.
så tænker jeg, det kræver måske nogen dokumentation, at formålet med rejsen var sygdom, ikke sandt fundiver?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: visum til sygdom

Indlæg af mh1 » 17.11.2015 21:23:22

Jeg tror du bekymrer dig overdrevent meget.

Du skriver at I ER ægtefæller, så er det da den naturligste ting af verden at I søger om at komme til at bo sammen.

Hovedsagen er at din mand skal have lovligt ophold når I søger om fs, og det har han uanset på hvilket grundlag han har fået sit visum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar