Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SigneLassen
Indlæg: 77
Tilmeldt: 18.02.2015 15:11:40

Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Indlæg af SigneLassen » 07.10.2015 11:19:02

Kære jer alle sammen,

Jeg ville gerne høre, om der er nogen, der har nogle gode eller dårlige erfaringer med at søge om at få lov til at få dispensation for lovligt ophold, når man skal giftes i Danmark?
Dispensationsreglen er lavet for at gøre det muligt, at asylansøgere eller afviste asylansøgere kan få lov at blive gift i Danmark.

Er der nogen, som har fået dispensation, eller er der nogen, som har fået en afvisning? Er der nogen, der har klaget over en negativ afgørelse?
Al slags erfaring er meget velkommen: Gode råd, tips, tanker, gode kommuner at søge ved, hvad ved jeg. :D

På forhånd tak!

muzen 68
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18.03.2015 18:18:13

Re: Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Indlæg af muzen 68 » 07.10.2015 15:48:05

Hej
Min veninde blev gift med sin kæreste som var asyl ansøger hans almindelige asyl ansøgning blev afvist men mends han ansøgning om humeritær asyl var under behandling blev de gift på Ærø Komune men der er nogle krav om hvor lang tid asylansøgerne har været her i Danmark og hvor længe i har kendt hinanden og været kærester
Mvh

muzen 68
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18.03.2015 18:18:13

Re: Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Indlæg af muzen 68 » 07.10.2015 16:04:06

Hej igen
Har lige snakket med min veninde hun sagde at du kunne gå til Google og søge på kan asyl ansøger blive gift i Danmark og der kommer et notat fra flygtninge nævnet frem og der står reglerne osv

SigneLassen
Indlæg: 77
Tilmeldt: 18.02.2015 15:11:40

Re: Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Indlæg af SigneLassen » 07.10.2015 16:57:46

Tak for informationen!

Ja, jeg kender godt notatet og reglerne dertil. Men jeg har alligevel hørt, at der er mange, som får uforståelige afslag, og at der er folk, som får godkendelse, uden at det giver mening. Må jeg måske få lov at få din venindes e-mail eller Facebook, så jeg kan kontakte hende og høre om detaljerne i forhold til, hvad de medbragte af dokumentation, etc? (Du kan bare sende i en PB).

Tusind tak i hvert fald :D

SigneLassen
Indlæg: 77
Tilmeldt: 18.02.2015 15:11:40

Re: Ægteskab: Dispensation for lovligt ophold - nogle, der har erfaringer?

Indlæg af SigneLassen » 08.10.2015 15:26:11

Bum bum, slet ikke andre? :)

Besvar