Forældet opholdstilladelse!!!

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KatrineNZ
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.09.2015 21:15:07

Forældet opholdstilladelse!!!

Indlæg af KatrineNZ » 21.09.2015 21:24:21

Hej med jer,
Måske nogen herinde kan hjælpe? Min mand - fra New Zealand - har en RIMELIG forældet opholdstilladelse, men har boet her i mange år, tjent penge, været selvstændig, har CPR nummer, ejer bolig, har et barn (med mig) og alt hvad der ellers hører sig til, når man er borger i et land. Men han er her faktisk ikke lovligt mere, selv om ingen lader til at gå op i det!
Hvad gør vi nu? Han vil gerne have tilladelsen fornyet men er samtidig klar over, at det ikke ser godt ud, når han skal møde op på Ryesgade... Vi skal til New Zealand i 3 måneder hen over vinteren på ferie... skal han starte forfra derfra? Eller skal han "melde sig" inden? Hvordan griber man egentlig den slags an?
Danmark er det eneste sted vi vil bo...
Håber på nogle konstruktive svar (og ja, det er ret bøvlet og helt vores egen skyld;))

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forældet opholdstilladelse!!!

Indlæg af mh1 » 21.09.2015 23:09:51

HAR I tjekket om den evt. skulle være en permanent tilladelse? I fordums tider tog det jo ikke så længe, før man var kvalificeret til den (jeg kan huske det ...).
mh
Rådgiver for ÆUG

KatrineNZ
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21.09.2015 21:15:07

Re: Forældet opholdstilladelse!!!

Indlæg af KatrineNZ » 22.09.2015 11:01:00

Det ville være dejligt, hvis den var permanent men det er den helt sikkert ikke...Vi gik først i gang med hele familiesammenføringsprocessen lige EFTER reglerne blev strammet med Anders Fogh og co. Men er det ikke utroligt, at man bare kan leve fuldkommen ligesom en dansker og beholde sit CPR nummer, når den er udløbet?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Forældet opholdstilladelse!!!

Indlæg af skaanebo » 22.09.2015 13:50:17

Jeg tror I bliver nødt til at søge råd hos en advokat/retshjælpen.

Han risikerer jo at få bøde og blive sendt ud af Danmark med indrejseforbud.

Besvar