Hjælp!

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenalena
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13.02.2014 22:07:45

Hjælp!

Indlæg af Lenalena » 31.05.2015 22:45:00

Hej allesammen.. Jeg står i den sitation at jeg er sygemeldt på kontakthjælp da jeg ikke kunne være på sygedagpenge mere. Jeg er gift med en mand som bor i Libanon, og da jeg kun er 21 år gammel, og på kontanthjælp kan jeg jo ikke søge om familiesammenføring i dk. Derfor vil jeg gerne prøve i Sverige, men nu er jeg lidt i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre? Da jeg ikke kan arbejde lige pt, og ved ikke hvornår jeg kan komme tit at arbejde igen. Jeg er sygemeldt med PTSD. Og det har jeg været siden 2012. Mit spørgsmål er: kan jeg flytte helt til Sverige, og få kontanthjælp der? Og hvis jeg kan, kan jeg så søge om familiesammenføring ? Og hvad er bedst i min sitation? Familiesammenføring efter de svenskeregler ? Eller efter EU reglerne? Håber virkelig nogen kan hjælp.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp!

Indlæg af skaanebo » 31.05.2015 23:17:39

Det bedste råd, jeg kan give, er, at du skal se at blive rask og finde dig en indkomst i form af arbejde eller SU til studier.

At flytte til Sverige og indlede et nyt liv i et fremmed land på socialhjælp er absolut ikke anbefalelsesværdigt. Du kan også kun være berettiget til socialhjælp i Sverige, hvis der er opstået en ny social situation, fx hvis fogeden sætter dig på gaden i Danmark, og du ikke har noget sted at bo.

Og hvis du endelig overvejer at flytte udenlands, så er det da mest nærliggende, at du flytter sammen med din mand og bosætter dig i Libanon, hvor han kan tage sig af dig.

Besvar