Skatteverket - ventetid personnummer nu 10-12 uger

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Skatteverket - ventetid personnummer nu 10-12 uger

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 21.11.2014 18:35:35

Hej alle,

Lidt positivt nyt!! :)

Da jeg søgte om svensk person nummer (september 2014) tog det præcis en uge indtil jeg havde fået brev ind ad døren med mit person nummer.
Nogle kollegaer der søgte samme dag som jeg selv fik det efter bare 4 dage.

Min mand har i dag fået person nummer som han søgte om for bare to uger siden (Min mand har stadig ikke fået opholdstilladelse eller opholdskort.)
Samme dage søgte to af mine danske kollegaer også og for dem gik der 5 dage.

Så i vores tilfælde har det heldigvis ikke taget så lang tid.

Måske det kan have noget at gøre med at jeg/vi arbejder her i Sverige? Og at Skatteverket er lidt længere om det for jer der bor i Malmö og arbejder i DK, fordi de vil sikre sig at I virkelig bor i Sverige. Ved selvfølgelig ikke om det er derfor, men ville give ok mening. Kunne også forestille mig at dem der arbejder i DK skal vise meget mere dokumentation?

Da jeg søgte skulle jeg kun give dem min ansættelseskontrakt fra arbejdet og kopi af mit pas.

Da min mand søgte skulle han indgive kopi af pas, vigelsbevis og min ansættelseskontrakt.

JA1415
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08.12.2014 23:32:52

Re: Skatteverket - ventetid personnummer nu 10-12 uger

Indlæg af JA1415 » 15.01.2015 21:21:16

Jeg har netop talt med dem i dag, og fik at vide at ventetiden er 4-8 uger.
Fortalte at jeg skulle bo permanent i Sverige fra den første april 2015, men fortsat skulle arbejde i Danmark. Hun sagde jeg kun skulle medbringe mit pas

Besvar