Dispensation for krav hustrus datter til DK

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
danjohansen
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11.04.2012 19:52:32

Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af danjohansen » 30.11.2014 11:58:17

Kan vi få dispensation for fs for min kone og hendes datter på 14 da jeg har særbørn. Jeg opfylder ikke alle krav.

Håber i kan hjælpe

Satyra
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18.01.2013 06:55:02

Re: Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af Satyra » 02.12.2014 14:18:50

Taget fra Ny I Danmark

"Mindreårige børn

Hvis den herboende ægtefælle har hjemmeboende, mindreårige børn (børn under 18 år), kan dette føre til, at Udlændingestyrelsen fraviger en eller flere af betingelserne for ægtefællesammenføring.

De hjemmeboende, mindreårige børn kan både være parrets fælles børn eller den herboende ægtefælles særbørn (særbørn er børn, man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle, fx børn fra et tidligere ægteskab).

Når Udlændingestyrelsen modtager en ansøgning om ægtefællesammenføring, hvor den herboende ægtefælle har hjemmeboende børn, vil Udlændingestyrelsen vurdere, om børnene har en selvstændig tilknytning til Danmark.

I vurderingen indgår børnenes familiemæssige, sproglige og kulturelle tilknytning til Danmark og til andre lande, herunder, hvor længe børnene har boet i Danmark, om børnene taler dansk, og om børnene har gået i dansk institution/skole m.m.

Efter fast praksis vil børnene have opnået selvstændig tilknytning til Danmark efter 6-7 år her i landet, hvor børnene har gået i dansk institution/skole.

Hvis den herboende ægtefælle har mindreårige særbørn, dvs. børn med en anden person end sin nuværende ægtefælle, fx børn fra et tidligere ægteskab, kan Udlændingestyrelsen fravige en eller flere af betingelserne for ægtefællesammenføring.

I ansøgningen skal den herboende ægtefælle oplyse, om pågældende har del i forældremyndigheden over børnene, og i hvilket omfang pågældende har samvær med børnene.

Man skal i ansøgningen give samtykke til, at Udlændingestyrelsen under sagens behandling må kontakte børnenes anden forælder, fx ens tidligere ægtefælle.

Udlændingestyrelsen vil herefter vurdere, om der er tilstrækkeligt samvær med børnene til, at en eller flere betingelser skal fraviges.

Hvis Udlændingestyrelsen vurderer, at børnene ikke har selvstændig tilknytning til Danmark, og at der ikke udøves samvær af tilstrækkeligt omfang med en anden forælder i Danmark, fraviges betingelserne for ægtefællesammenføring ikke. Man skal derfor opfylde alle betingelserne.

I ansøgningen har man også mulighed for at angive, at man ikke ønsker, at Udlændingestyrelsen skal lægge vægt på, at man har særbørn i Danmark. Dette indebærer normalt, at Udlændingestyrelsen ikke fraviger betingelserne for ægtefællesammenføring, og at man derfor skal opfylde samtlige betingelser."

danjohansen
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11.04.2012 19:52:32

Re: Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af danjohansen » 02.12.2014 14:38:29

Min kone kan få disensation da jeg har særbarn følger hendes datter på 14 automatisk med.

Jeg har læst alt på nyi danmark og tror at hun følger med med er ikke 100% derfor spørger jeg jer.

Satyra
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18.01.2013 06:55:02

Re: Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af Satyra » 03.12.2014 12:49:56

Så vidt jeg kan se afhænger det af samværet med dit barn i Danmark. Så hvis du ser dit barn i Danmark formoder jeg ikke at US vil tvinge dit barn til at rejse verden rundt for at have regulært samvær med sin far, og således bør du kunne opnå dispensation for nogle af kravene.

danjohansen
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11.04.2012 19:52:32

Re: Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af danjohansen » 03.12.2014 13:45:06

Satya.
Ville det også være tilfældet hvis datteren er over 15år.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Dispensation for krav hustrus datter til DK

Indlæg af fundiver199 » 04.12.2014 17:36:57

Du blander tingene lidt sammen. Dispensation handler om kravene ved ægtefællesammenføring f.eks. 24-års regel, tilknytningskrav og bankgaranti.

Reglerne for familiesammenføring af børn er noget helt andet og har ikke noget at gøre med dig som barnets stedfar.

Som hovedregel er aldersgrænsen for familiesammenføring af børn på 15 år. Men hvis barnet har haft hele sin opvækst hos sin mor og søger samtidig med moderen - ikke så meget som en dag senere - kan der gives opholdstilladelse, indtil barnet er fyldt 18 år.

Herefter er det definitivt slut.

Besvar