Fra au aupair til FS, 24 års reglen...hjælp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
viander
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10.06.2008 21:08:35

Fra au aupair til FS, 24 års reglen...hjælp

Indlæg af viander » 11.07.2008 01:04:32

Hej jeg håber de vil kunne hjælpe mig, jeg agter at gifte mig med en pige som jeg er blevet forelsket i.

Jeg er 26 år gammel født og opvokset i Danmark. Jeg har fundet en sød pige som jeg er blevet rigtig glad for.
Hun er i Danmark som au pair, og har været her i ca. ½ år. Hun kommer fra Filipinerne. Jeg mødte hende kort efter hun kom til Danmark.
Nu er det sådan at hun er blevet gravid, og hun bliver 23 år til September. Værtsfamilien er underrettet. Jeg ved godt ud fra disse
oplysninger er oddsene ret ringe. Men nu er det sådan jeg har en søn og en datter som jeg deles med min eks. kæreste. Dvs. jeg ser ham
hver anden weekend fra fredag til mandag han er 4 år, min datter som bor hos mig, ser sin mor i samme tidsrum, min datter er 6 år. Jeg
har læst om noget med særbørns reglen fra artikel 8 i Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, at Danmarks
internationale forpligtelse til at beskytte retten til familielivet. Er det sådan at en sådan at særbørnsreglen vil kunne dispensere hende for
at være 24 år til at kunne opnå Familiesammenføring
Det mener jeg, samt at den dispenserer for alle krav ved undtagelse af proforma samt tvangsægteskab

Tja har talt med hendes værtfamilie, først var alt fint og godt men, dagen efter havde de snakket med integrationskontoret på kommunen :?: ved ikke helt hvad de har med dette at gøre. Og tja der fik de vidst en masse at vide at hun ville ryge ud af landet når afgørelsen var truffet omkring fs...og oddsene var så elendige fordi jeg ikke havde en indkomst der hedder 1,5 millioner om året, samt 70.000 kroner cash til udlændinge styrelsen, og fordi hun er au pair fra starten som gør oddsene endnu ringere... disse skulle efter deres udagn være de nyeste..whatever, har aldrig hørt lignende men en god måde at skræmme folk på syntes jeg.

Hvad mener i vores chancer er? :shock: :shock:

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 17.07.2008 14:22:32

Det står ret klart beskrevet på Ny i Danmarks hjemmeside, at 24-års regel og meget andet kan fraviges, hvis den danske part har særbørn og har normalt samkvem med disse.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... tefaeller/

Jeg vil derfor mene, at I bare skal se at få indleveret en ansøgning så hurtigt som muligt. Skulle I mod forventning få afslag, så skal I klage over dette, om nødvendigt hele vejen op til den Europæiske menneskerettighedsdomstol, idet der i så fald vil være tale om en klokkeklar krænkelsen af din ret til at have regelmæssigt samkvem med alle dine (snart) 3 børn.

At din kæreste var au-pair pige i Danmark, da I mødtes, har ingen som helst relevans for jeres sag. Der er intet ulovligt i, at en au-pair pige gifter sig og efterfølgende søger familiesammenføring. Hvad hendes værtsfamilie er blevet præsenteret for er derfor udelukkende en sagsbehandlers private holdninger om, hvad der er godt eller dårligt. Og dem har hun, jævnfør den sag, som Berlingske Tidende har startet op, bare at pakke væk, så længe hun er på arbejde og skal betjene borgerne.

Kik i øvrigt ind på www.filippinerne.dk, hvis du vil vide lidt mere om det land, som din kæreste kommer fra.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 17.07.2008 14:32:27

Som et lille P.S. er der ikke noget at sige til, at hendes værtsfamilie er lidt irriterede over forløbet. De har jo betalt hendes flybillet herop og havde selvfølgelig regnet med til gengæld at have hjælp i huset i mere end 6 måneder.

I skal derfor næppe forvente, at I fremover vil være perlevenner med denne familie, men det har heldigvis ingen som helst betydning for jeres fælles fremtid.

Sagsbehandlerens noget mavesure udtalelser kan evt. skyldes, at omkring 80% af alle au-pairs kommer fra Filippinerne, og at det er ret almindeligt, at de bliver gift med en dansker under deres au-pair ophold.

Men igen: Så længe Danmark tillader au-pairs fra Filippinerne, så har sagsbehandleren bare at pakke sine personlige holdninger til, om dette er godt eller dårligt, fuldstændig væk, så længe hun er på arbejde.

manman
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04.07.2008 18:49:05

Indlæg af manman » 18.07.2008 13:23:22

At hun har været Au pair har ingen indflydelse. Men for at få familliesammenføring kræver det jo at I er gift eller så skal man som samlevende have boet sammen de sidste 1,5 år.
De 1,5 mio. og 70.000 kan jeg heller ikke lige genkende.

Spørgsmålet er om ikke hun har ret til at være lige så sur på famillien - jeg har tit set at Au pairen arbejder mere end det tiladte 5 timer pr. dag.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 19.07.2008 00:55:41

De 70.000 er vel bankgarantien på cirka 57.000 kroner, men denne skal jo ikke betales "cash til Udlændingestyrelsen". Der er netop tale om en GARANTI, hvilket typisk er noget, man betaler sit bank et mindre årligt gebyr for at få dem til at stille. Man skal således have en vis kreditværdighed for at få en ægtefælle til Danmark, men behøver ikke at være formuende.

Størrelsen af ens årsindkomst er der heller ingen krav til. Alt, hvad der kræves, er, at man ikke inden for de sidste 12 måneder har været på bistandshjælp eller andre sociale ydelser.

caen2600
Indlæg: 16
Tilmeldt: 12.06.2007 20:39:58
Geografisk sted: ishøj/zamboanga
Kontakt:

Indlæg af caen2600 » 20.07.2008 20:35:30

Der bliver normalt ikke afkrævet bankgaranti, når den herboende ægtefælle har særbørn. I skal bare se at blive gift og derefter søge om FS.

Besvar