Forsørgerkrav i DK ved brug af EU-regler?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
shaney
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17.07.2008 12:32:42

Forsørgerkrav i DK ved brug af EU-regler?

Indlæg af shaney » 17.07.2008 13:05:31

Hejsa, jeg går og overvejer at finde et job her i Malmö så min kone og jeg kan flytte tilbage til dk, men jeg vil gerne først vide hvilke forsørgerkrav udlændingeservice evt. vil stille, så jeg ikke ender med at gøre det hele forgæves.

Jeg er godt klar over at der hersker en masse usikkerhed mht. udlændingeservices og EU-reglerne, men ville gerne spørge om der er nogen her inde der har kendskab til det, eller som måske allerede har taget turen tilbage.


Er der nogle krav til boligen i dk?
Er det tilstrækkeligt at bo i en fremlejet lejlighed, eller måske at flytte ned i forældrenes kælder? :)

Er der krav til min indkomst?
Jeg har ingen uddannelse, så hvis jeg tager et ufaglært job i Malmö, kan det jo godt blive svært at finde en lejlighed i Kbh, og så stadig have 5000 dkk til overs hver måned...og hvis jeg finder et job i Kbh inden vi flytter, kan jeg jo ikke fremvise nogen lønsedler.


Håber at der er nogen der har svaret her inde. Vil også meget gerne høre fra jer der har taget turen tilbage, og hvilke arbejds/bolig forhold i havde ved retur til dk.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 17.07.2008 13:54:41

Prøv at kigge på Ny i Danmark hjemmesiden. Der står det givetvis beskrevet, når stor en indkomst de danske myndigheder forlanger i.f.m. familiesammenføring efter EU-reglerne. Det er ikke sikkert, at beløbet er specielt højt, for fra officielt hold siger man jo, at det er muligt at leve for starthjælpen på godt 5.000 DKK om måneden før skat. Og så kan man jo dårligt forlange, at selvforsørgende mennesker skal tjene mere end det.

Hvad angår bolig kan der mig bekendt ikke stilles nogen krav til denne ved familiesammenføring efter EU-reglerne - andet end at den selvfølgelig skal være lovlig. Og det er en kælderlejlighed f.eks. typisk ikke.

Besvar