hvordan står vi

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ghommy
Indlæg: 47
Tilmeldt: 25.09.2007 15:24:55

hvordan står vi

Indlæg af ghommy » 13.07.2008 17:10:00

vi har søgt om fs for 5 mdr siden og vil nu gerne vide hvordan vi står....
vi har været sammen i over 2 år har været gift i snart 19 mdr...
i vores ansøgning har vi medsend nogle billeder og en del taletidskort og nogle mail....(det skal lige siges at der mellem min kone og jeg er 15 års forskel)mødte hende på nettet......hun var hos mig i 2 mdr....jeg var så i afrika(2 uger) og blev gift der,hun har så været her igen i 3 mdr og så nu igen i 5 mdr.......
Når vi har været sammen så "længe" vil us så blive ved med at se på det som tvangsægteskab......
Vi venter barn til december.....
Vi skal ikke stille nogen sikkerhed,da jeg har et særbarn jeg ser hver onsdag og hver anden weekend og i ferier
HÅBER DER ER NOGLE DER KAN HJÆLPE MED ET SVAR;FOR JO LÆNGERE DER GÅR;JO MERE USIKKERE BLIVER VI......

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 16.07.2008 01:45:07

Jeg kan jo ikke garantere jer noget, men umiddelbart vil jeg tro, at jeres ansøgning bare er havnet i "7-måneders bunken" p.g.a. aldersforskellen. I praksis betyder dette vist ikke ret meget andet, end at jeres ansøgning er kommet bag i køen, fordi Udlændingeservice har dårligere servicemål for såkaldt "komplicerede sager".

Det handler således efter alt at dømme ikke om, at der er problemer i jeres sag, men snarere om, at den er kommet bagerst i bunken for at Udlændingeservice kan opfylde servicemålet om at behandle såkaldt "ukomplicerede" sager indenfor 3 måneder.

I må derfor nok belave jer på at vente op til 2 måneder endnu, alene fordi der er 15 års aldersforskel på dig og din kone. Tåbeligt og uretfærdigt, men det er heller ikke mig, som har lavet disse regler. Held og lykke med både familiesammenføring og familieforøgelse :)

Anne Alver
Indlæg: 127
Tilmeldt: 19.06.2008 09:19:09
Geografisk sted: Danmark

aldersforskel

Indlæg af Anne Alver » 21.07.2008 13:17:12

Jeg læste dit svar, og tænker så, om der virkelig findes en procedure hos US, der siger, at man automatisk ryger i en "7-måneders bunke", hvis der er aldersforskel? :?:
Kan man ikke forberede sig til det, så man evt. undgår sådan en bunke?
Det er jo helt hen i vejret, at fordi man har en aldersforskel (eller andre "ting"), at så skal man behandles dårligere! Hvis man afleverer alle papirer/dokumenter, som de spørger om i FS og udfylder skemaet korrekt, kan der så alligevel forventes, at man ryger bagerst i køen, fordi man er i "aldersforskel-gruppen"? Er det så fordi, de skal interviewe os og så ikke har tiden til det? Måske kan vi optage et interview med os selv og sende dem filmen!!! :D

Besvar