Enden er nær - men kan stadig ikke nå den

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Enden er nær - men kan stadig ikke nå den

Indlæg af Jeanne » 10.06.2007 10:23:44

Hej Alle igen

Dejligt at forum endelig er kommet op at køre igen, og sikke flot det er blevet. :)

I mellemtiden har alles sager kørt videre, sikkert mange færdigbehandlet og andre (som vores) stadig ikke afsluttet. Som de fleste sikkert husker har vores sag efterhånden taget en evighed, med helt urimlig mange sagsbehandlerer. :(
Vi fik dog brevet om bankgaranti, som vi fik ordnet med det samme, derefter tænkte jeg at nu kan det ikke ta lang tid længere, lige ind til jeg fandt ud af at det var den samme sløve medarbejder på kommunen, som var 8 uger om at skrive tilbage til US at jeg ikke havde modtaget nogen form for økonomisk hjælp inden for det sidste år. så blev jeg en anelse nervøs, jeg ringede til US (som efterhånden er ved at være godt trætte af mig), og spurgte hvad der skete hvis kommunen ikke havdet svaret tilbage inden for deres frist på 3 uger, dertil svarede de at så ville de rykke dem, men det havde jeg hverken tålmodighed til eller troen på, så jeg prøvede selv at få fat på den "rare" dame hos kommunen, selvom jeg endelig havde fået hendes direkte nummer lykkedes det mig ikke, så jeg besluttede mig for at ta derned. Jeg fik endelig fat på hende, men hun havde slet ikke modtaget bankgarantien påstod hun, hvilket jeg vidste var løgn, for ham jeg havde snakket med dernede først havde undersøgt hvem den lå hos for mig. hun fandt den da så os frem og fik skrevet til US med det samme. Ja jeg ringede naturligvis til US nogle dage efter for at høre om de havde modtaget den, og ja det havde de dagen efter vi var på kommunen. DA vores sagsbehandler havde fri, måtte jeg igen vente med at kunne snakke med hende. hun var tilbage 3 dage efter og endelig fik jeg fat på hende men hun kunne ikke se at den var modtaget, men efter lidt research fandt hun ud af at det var fordi at den var modtaget i journalen, men hun stadig ikke havde fået den op, da jeg spurgte hvorlang tid det tog og få dem op (var faktisk lidt chokeret over at det åbenbart stadig forgår på en stenalder måde derinde), svarede hun at det kunne hun ikke svare på, det var helt afhængig af hvor meget post der kom, for det skal åbenbart først åbnes, indskrives, bæres op, indskrives igen :?: før det blev afleveret til sagsbehandlerne, da jeg fortalte hende at det hastede da min mand har et jobtilbud ventende på ham sagde hun at det ville hun skrive ind i sagen, men derudover ville hun klistre en lille gul seddel på vores sag for det gjorde hun med de sager hun var enige i hastede og så ville de komme i første række.....

Så så langt er vi, en lille gul seddel :!:

God sommer til alle 8)

Mange hilsner Jeanne

Delfinus
AUG Board
Indlæg: 51
Tilmeldt: 09.06.2007 00:11:02
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 10.06.2007 11:05:51

Det er jo helt urimeligt, så længe jeres sag har været under behandling. Jeg synes virkelig at I burde lave en officiel klage over det! - Det er helt umenneskeligt at behandle folk på den måde. Måske med henblik på en "kompensation", der gør at I først skal søge fornyelse 2 år fra den dato hvor opholdtilladelsen er givet, da I jo ellers skal hele showet igennem igen lige om lidt, med al den tid det har taget. Det er jo snart ved at være et år siden at I søgte, ikk?

Vi søgte jo også før de nye regler om henholdvis 3 & 7 måneders sagsbehandling trådte i kraft, men vores ansøgning gik stadigvæk igennem på kun 4 måneder, og det kunne have taget kortere tid, hvis ikke at banken først havde lavet fejl og jeg så efterfølgende selv glemte at underskrive garantien.
Og vi skulle vurderes på tilknytnigen, da jeg ikke er fyldt 28, så det var ikke bare en af dem der "glider lige igennem", selv om det gik ret hurtigt.

Jeg håber virkelig på jeres vegne at I snart får det skide klistermærke, så I kan komme videre med jeres liv. Tænk sig at et klistermærke kan være så alt afgørende for ens liv.

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 11.06.2007 07:57:46

Hej Jeanne.
Sikke en omgang I har været igennem - håber ikke det har været alt for slemt at undvære Forum :-)
Det er virkelig frustrerende at stå ansigt til ansigt med folk som tilsyneladende ikke er kompetente til deres job, her tænker jeg på kommunedamen som påstår at hun ikke har modtaget garantien og så alligevel finder dem frem - pinligt for hende, synes jeg!
Ja måske du skulle klage officielt, det kan jo være at US tager klager til efterretning så andre ikke skal lide under sammefremgangsmåde, som jeres sag er behandlet efter. Lad os endelig høre, når det hele går i orden - krydser fingre for jer så længe! Håber sin mand trods alt befinder sig godt i det danske sommer land.
Hilsener fra Anne.

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 11.06.2007 19:14:42

Ja det kunne være jeg skulle overveje det med klagen, har i den grad ihvertfald os tænk mig at klage til min kommune, har lige fundet ud af at det er selv samme dame der står for sprogskole-og hvis det os skal ta hende en evighed - ej det tør jeg slet ikke tænke på - det holder jeg simpelthen ik til.
Men ja om ik andet så kunne en klage til US da forhåbenligt hjælpe andre, så de slipper for en så laaaaaang og utilfredsstillende sagsbehandling som vi har fået.
Det er bare skønt at forum er tilbage - for jo det har været lidt svært at undvære, det er altid rart at vide at man i det mindste et sted er sikker på at finde mennesker der ved nøjagtig hvad man går igennem, ved hvad de snakke om og er så villige til at hjælpe som alle herinde.
TAK alle sammen for et super forum. :D

Mange sommerhilsner fra Jeanne

Nafti
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07.06.2007 15:57:37
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Nafti » 11.06.2007 21:59:23

Hej Jeanne
Det er da dejligt at høre at de tilsyneladende arbejde på de gamle sager, det er da skønt at I nu begynder at kan se enden på det hele. Vi har ventet i snart 1½ år og beskeden fra vores sagsbehandler lyder stadig at der vil gå flere måneder før hun får tid til at kigge på vores sag :cry: Vi har i samarbejde med en stor fagforening sendt breve til nogle folketingspolitikkere, men efter meget lidt respons har vi nu valgt at gå i medierne med det, det kan simpelthen ikke være rigtigt at de lader folk gå i uvished så længe, nu må der være nogen der råber op m det og det har vi så valgt at gøre. håber at der er andre med samme oplevelse der vil overveje at gøre det samme - jo flere stemmer der råber jo sværre er vi at ignorere. Held og lykke til Jer fremover i forløbet

Pia

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 12.06.2007 05:39:09

Hej Nafti.
Måske skulle du prøve at få fat i den øverste myndighed i US og brokke dig. Har ledt efter direktør for US Henrik Grunnets direkte nummer (og vicedirektør Poul Mose Hansens), men det er nok ikke offentligt tilgængeligt :wink:
Jeg fandt flg.
Person Henrik Grunnet Funktion Direktør Telefonnr. 35 36 66 00
Så skulle man vel bede om at blive stillet videre...
Eller hvad med at skrive et brev og attestere det direkte til direktøren?
Hmm, håber snart der sker et eller andet i jeres sag så I ikke bliver helt og aldeles skøre. 1½ år, det er simpelthen for vildt!

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 13.06.2007 19:38:38

Nafti skrev:Hej Jeanne
Det er da dejligt at høre at de tilsyneladende arbejde på de gamle sager, det er da skønt at I nu begynder at kan se enden på det hele. Vi har ventet i snart 1½ år og beskeden fra vores sagsbehandler lyder stadig at der vil gå flere måneder før hun får tid til at kigge på vores sag :cry: Vi har i samarbejde med en stor fagforening sendt breve til nogle folketingspolitikkere, men efter meget lidt respons har vi nu valgt at gå i medierne med det, det kan simpelthen ikke være rigtigt at de lader folk gå i uvished så længe, nu må der være nogen der råber op m det og det har vi så valgt at gøre. håber at der er andre med samme oplevelse der vil overveje at gøre det samme - jo flere stemmer der råber jo sværre er vi at ignorere. Held og lykke til Jer fremover i forløbet

Pia

EJ 1½ år det er simpelthen for meget... Hvad er deres begrundelse for at det skal ta så lang tid? er jeres sag kompliceret? ikke fordi det burde ta så lang tid alligevel, det er simpelthen for dårligt. :x
Synes det lyder som en rigtig god ide at gå i medierne med det, især når der ikke engang er nogle politikkere der regere på det, for det er simpelthen ikke fair behandling at vente 1½ år. Har stadig ikke forstået hvorfor sagerne ikke bliver taget i kronologisk rækkefølge. Min mand og jeg har tænkt os at klage over vores dårlige og langsomme sagsbehandling (langsom er vel relativt i forhold til jeres, men jeg synes stadig at knapt et år er for længe).
Held og lykke med jeres forløb, jeg håber snart i får sat skub i sagerne, du må lige holde os opdateret herinde.

Mange tanker fra Jeanne

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 13.06.2007 22:59:28

Hej Jeanne..

Jeg håber virkelig at alt ender godt I sidste ende for jer... :)

Mvh. Stine
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Jeanne
Indlæg: 23
Tilmeldt: 09.06.2007 16:01:33
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jeanne » 20.06.2007 13:12:47

Så skete det simpelthen - idag dumpede tilladelsen ind ad døren. Kan slet ikke fatte at det endelig er kommet iorden, er bare super glad:D
Det eneste der er, hvis man skal sige noget, er at den kun gælder lidt over et år, så allerede næste sommer skal vi forlænge. Men det er fuldstændig ligemeget lige nu er bare super glad.

TAk til alle der har hjulpet gennem dette her helvede.. :)

Mange knus Jeanne

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 20.06.2007 14:24:24

Kære Jeanne.
Du må jo svæve på en lyserød sky - hvor er det bare dejligt for jer! Nu kan I nyde sommeren uden alverdens spekulationer og irritationsmomenter - såsom alle UdlændingeServices sagsbehandlere... eller ihvertfald de mange I har været omkring! Det var da dejligt at hende med de små gule sedler endelig fik gjort noget ved sagen!
Så håber jeg din mands job-tilbud stadig står ved magt og at det kommer til at gå bare lidt hurtigere, når I skal søge forlængelse om et års tid!
:D fra Anne.
Senest rettet af ABJ78 20.06.2007 14:36:11, rettet i alt 1 gang.

Nafti
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07.06.2007 15:57:37
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Nafti » 20.06.2007 14:30:11

Hej Jeanne - ja vores sag er lidt mere kompliceret end bare Ja/Nej, da jeg er i flexjob og jeg har helt klart forståelse for at vores sag derfor tager lidt længere end normalt, men 1½ år er simpelthen ikke acceptabelt og da slet ikke når vi for næsten 1 år siden fik at vide at vores sag næsten var klar, den skulle bare lige tages op på et gruppemøde og så ville vi høre fra dem, i mellemtiden har vi fået ny sagsbehandler en del gange og den nuærende har som sagt slet ikke "nået" at kigge på vores sag endnu. Jeg håber på at ved at gå til pressen kan vi hjælpe til at andre ikke kommer til at stå i vores situation.

Pia

mvntr
Indlæg: 14
Tilmeldt: 09.06.2007 08:58:14
Geografisk sted: Storkøbenhavn - Danmark

Indlæg af mvntr » 20.06.2007 15:48:36

Tillykke Jeanne... Har jo fulgt din sag her på forum og været meget spændt...

Nyd sommeren sammen med din mand - det må være en kæmpe lettelse for jer begge.

:D May

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 21.06.2007 15:11:50

Kæmpe stort tillykke til jer to.. :D
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Troels
Indlæg: 29
Tilmeldt: 07.06.2007 17:32:37
Geografisk sted: Copenhagen V

Indlæg af Troels » 21.06.2007 15:41:02

@Jeanne,
jeg kan ikke andet end at føle med jer og din mand må da alt andet lige også være ved at gå ud af sit gode skind... Jeg håber han klarer sig nogenlunde selv om det må være endnu mere forvirrende for ham...

Hvilken kommune er det der behandler dig så skidt?
Troels
Keep smilin'!

Delfinus
AUG Board
Indlæg: 51
Tilmeldt: 09.06.2007 00:11:02
Geografisk sted: København

Indlæg af Delfinus » 21.06.2007 18:02:39

En milliard trilliard gange tillykke med OT.

Alle de bedste ønsker for jer begge

Besvar