Tilsigelse.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

jovrose
Indlæg: 26
Tilmeldt: 19.05.2011 17:49:21

Re: Tilsigelse.

Indlæg af jovrose » 05.09.2011 20:02:29

Føler virkelig for jer, det er umenneskeligt hvad der forgår i dette land. Der er så mange der ikke har nogen ide om hvordan vi bliver behandlet i vores eget hjem fordi vi har giftet os med en udlænding. Jeg krydser fingrene for at din mand kan være der når jeres tvillinger kommer til verden. Lad os håbe på et regeringsskifte hvor de hurtigt anerkender især vores børns rettigheder til et familieliv. Jeg har selv skrevet på facebook hvordan regeringen har været diskriminerende mod mig og min datter og så har jeg bedt mine venner dele det med deres venner osv. Hvis du har overskud til det ( det er forståeligt hvis du ikke har!) tror jeg det er vigtigt at så mange som muligt ved hvad der er sket jer inden valget. venlig hilsen Joanna Rose

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 05.09.2011 20:49:23

Jo tusind tak. Ja der er mange, der ikke kender denne mørke side af Danmark. Og selv for mig, som nu står midt i det, er det svært at forstå at det virkeligt kan være på denne måde... Men jo vi har også tænkt os at få det fortalt til så mange muligt og netop før valget som du siger og det er da også lykkes at få rykket et par stemmer allerede.

Men det er ikke helt slut endnu, så vi håber stadig på det bedste, ihvertfald at han kan være her mens klagen er under behandling, så vi kan tage sammen herfra.

Kimi.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Tanja72 » 05.09.2011 21:00:12

iiiih, hvor er det bare ærgeligt :(:( De giver bare den dårligste behandling!!!!! Man føler sig virkelig lille når man har med dem at gøre.

Imens de har behandlet vores klage, nåede vi at flytte to gange, blive gravide og få et barn mere!!!! Nu er vores dreng begyndt allerede at spise mos, og de har ikke givet os svar endnu. Iiiiih jeg er bare rasende på dem!

reza4life
Indlæg: 134
Tilmeldt: 28.04.2009 09:56:20

Re: Tilsigelse.

Indlæg af reza4life » 05.09.2011 22:34:49

Det er ærgerligt at din mand har fået afslag,jeg tænker på at det er hårdt for både børnene og jer,pga i ikke kan starte en normalt liv.Men har i ikke mulighed for at flytte til Sverige og bruge EU reglen derfra.For hvis i klager kan det tage mere end 1 år før i får en afgørelse, og som regel stadfæster de udlændingestyrelsens afgørelse.Det virker som om i har haft S.H som sagsbehandler,har jeg ret ?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Tilsigelse.

Indlæg af fundiver199 » 06.09.2011 03:47:49

Ja hvis man vil bruge EU-reglerne til ophold, så kan det ikke nytte noget, at ens løn er blevet udbetalt i kontanter og uden lønsedler. Så skal man kunne dokumentere sine ting ordentligt. Hele konceptet med fri bevægelighed er jo ikke møntet på sort arbejde, for nu at sige det lige ud.

Det har ikke været nævnt før, men I kunne jo evt. også søge efter de danske regler, selvom der er mange krav, der skal være opfyldt. Men lige nu går tiden med jeres klagesag, og hvis oppositionen vinder valget, så kommer der jo nye regler, som det måske er lidt mere overkommeligt for jer at leve op til.

Endelig kan din mand "veksle" sin permanente græske opholdstilladelse til en svensk, hvis han finder et arbejde i Sverige. Det samme kan dog desværre ikke lade sig gøre i Danmark, da denne del af EU-samarbejdet hører under den retslige og indre søjle, hvor Danmark har taget forbehold og derfor ikke deltager i samarbejdet.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 06.09.2011 08:01:33

Men altså jeg har jo ansættelseskontrakter, der er stemplet ved politiet, ved starten af ansættelsen, så fordi at jeg er blevet betalt på en anden måde end her i Dk, så kan man ikke kalde det sort arbejde. Min mand har aldrig nogensinde i sit liv, modtaget en lønseddel, men han har ihvertfald ikke arbejdet sort og man kan slet ikke få opholdstilladelse i Grækenland, hvis man ikke har dokumentation på hvor mange timer, man arbejder om året. Altså jeg forstår det lidt sådan, at hvis tingene er lidt anderledes, end i Danmark og Sverige, så kan de ikke forholde sig til dem og så er det ikke godt nok dokumentation. Og det var jo faktisk også det som de sagde til os.

Men jo det er helt korrekt, at det er S.H der var vores sagsbehandler.

Og jeg kunne osse godt forestille mig at integrationsministeriet, bare ville stadfæste US afgørelse, fordi da vi startede klage sagen op, sagde de præcist de samme ting, som de gjorde inde hos US

Så under alle omstændigheder, så må vi flytte fra Dk igen om det bliver sverige eller om turen går tilbage til Kreta, ved vi ikke endnu.

For mig virker det fuldstændigt umuligt at søge efter de Danske regler, ja ihvertfald lige nu.

Men som der var en der sagde tidligere, så handler det om nu, ihvertfald bare at han kan få lov til at være her, når vores tvillinger bliver født- Men hvis Us er så bange, fordi han er fra Syrien at de ikke engang tør skrive i brevet at det er et afslag (Ja man føler sig på det nærmeste helt kriminel) så er der sikkert stor chance for at de heller ikke lader ham blive, inde i integrationsministeriet.

Nu skal vi mødes med advokaten også tager vi den derfra.


Kimi.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Tanja72 » 06.09.2011 10:13:57

Fundiver 199. Hvis socialdemokraterne vinder, tror du så at der er nogle regler der bliver ændret til vores fordel?

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Tilsigelse.

Indlæg af SKH » 06.09.2011 11:47:44

@Yasskimi: Man står desværre med omvendt bevisbyrde, når man har med US at gøre. Hvis tingene i det land, du har boet i, ikke er præcis som i Danmark, er det dit eget problem at bevise, fx ved hjælp af de relevante afsnit fra landets nationale lovgivning, at det forholder sig sådan, som du siger. Og det er meget, meget svært, hvis det drejer sig om en praksis, som fx at udbetale løn i kontanter uden en lønseddel, og ikke en decideret paragraf i lovgivningen.

Det er fortvivlende at læse alle de indlæg om ummeneskelig behandling fra US's side. Jeg håber, det hjælper efter valget.

Held og lykke med klagen/anken.

Thomas T
Indlæg: 277
Tilmeldt: 07.10.2010 23:58:32

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Thomas T » 06.09.2011 14:20:47

Kan du ikke få arbejdsgiveren til at lave en erklæring om hvor meget lønnen har været på, og hvor ofte den er blevet udbetalt? Det vil måske kræve en rejse, men hvis det er det der skal til, så er det måske besværet værd?

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 07.09.2011 10:15:00

Det er bare unfair at det foregår på den måde, fordi at jeg har jo boet og arbejdet i et andet Eu land også fordi det ikke er som i Danmark, så er det ikke rigtigt.

Jo altså vi har tænkt os at gøre alt hvad vi kan nu, for at få fat på mere dokumentation og også snakke med mine tidligere arbejdsgivere.

Også må vi se hvor langt det kan fører os.

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: Tilsigelse.

Indlæg af MSH » 07.09.2011 11:53:22

Hej Yaskimi:

vi havde også fornøjelsen af den kompetente (host-host) S.H. da vi fik vores afslag. Hun anførte i afslaget, at min 22-årige hustru jo kunne prøve at søge efter de nationale danske regler (24-årsregel, anyone?) i stedet for efter EU-reglerne...

Da din mand har søgt om ophold efter EU-reglerne har han RET til at blive i landet mens Integrationsministeriet behandler hans klage (som skal være indgivet senest 7 dage efter afslaget).

MHT. at smide penge efter dyre udlændingeadvokater, som desværre sjældent er megt mere kompetente udi fælleskabsret end sagsbehandlere i US, så ville jeg nok lige klappe hesten hvis jeg var jer indtil IM har truffet deres afgørelse, som nok mindst er 10-12 mdr. væk.

MVH,
MSH.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Tanja72 » 07.09.2011 12:16:30

MSH. Nu bliver jeg lidt nys. Efter I fik afslag til din kone da hun var 22 år. Klagede I og fik lavet en omgørelse i IM? Eller søgte I efter danske regler senere hen?

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 07.09.2011 13:17:24

Ja det lyder da ihvertfald som om at S.H er ret god til at give afslag.

Vi har indgivet en klage, det gjorde vi dagen efter at vi fik afslaget. Men hende vi snakkede med inde i integrationsministeriet, sagde at nu skulle de først tage stilling til om han måtte blive eller ej. Og vi ville få et brev inden for 1 uge eller 2, men hvis ikke, skal vi selv ringe der ind en uge før at han skal være ude.

Men altså når vi har indgivet en klage, så har han automatisk ret til at blive?

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: Tilsigelse.

Indlæg af MSH » 07.09.2011 14:24:09

Ja, vi har påklaget afgørelsen og venter på svar fra IM på 5 md. nu.

HVIS I har søgt om FS efter EU-reglerne har i krav på at jeres sag færdigbehandles af de danske myndigheder inden din mand udvises.

Fra opholdsbekendtgørelsens kapitel 8:

"§ 35. Udlændingeservices afgørelse efter § 33, stk. 2, kan påklages til Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration. Påklages en afgørelse efter § 33, stk. 2, inden 7 dage efter, at den er meddelt den pågældende, har udlændingen ret til at blive her i landet, indtil klagesagen er afgjort."

Så den medarbejder i IM du har talt med er enten uvidende om sagsbehandlingsgangen på hendes egen arbejdsplads eller også er hun, hvilket nok er mere sandsynligt, interesseret i at skræmme og intimidere jer.

MVH,

MSH.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 11.09.2011 15:53:58

Tak MSH. Så ved vi ihvertfald det, hvis de nu skulle begynde på noget.

Besvar