Afslag - FS - Afslag!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
uffe
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.08.2010 03:34:42

Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af uffe » 01.09.2011 17:19:16

Familiesammenføring afslag!

Vi har i dag modtaget et afslag på vores Familiesammenføring ansøgning.
Nedenstående punkter beskriver årsagen til, at US siger, at vi ikke kan gives FS!

1 - Jeg mødte min kone i marts 2008 på en online dating website.
2 - Samme år i december 2008 mødte jeg hende ( i Rwanda)!
3 - Det næste år August 2009 Jeg foreslog hende! (at vi kunne giftes) ansigt til ansigt (Rwanda). det kan dokumentares i mit pass at jeg var der!
4 - I februar 2010 giftede vi os, og begge os var til stede (Kigali - Rwanda) Pass også.
5 - I år (2011) kom hun her ( i Danmark) på en turist Visum.
6 - I maj 2011 Vi ansøgt om familiesammenføring (Danmark).
7 - I dag d. 1 September, 2011 fik vi et afslag!
8 - Frem for alt er jeg en flygtning fra Rwanda også, men da jeg elsker min kone så meget, jeg risikerede alt for at bare gå og se hende, fordi jeg vidste, at når man har permanent, kunne man gå med egen ansvar, og det var før reglender siger, at en flygtning kan gå til eget land med en tilladelse, og denne regel kom efter jeg havde været der i alle lejligheder, der er nævnt ovenfor!

Grunde til afslag.

1 - US siger, at vores beslutning til at blive gifte blev truffet i 2008, men det blev gjort i 2009, og vi har bevis!
2-Dagen på vores bryllupsdag i kirke, fra US side er d. 27/4/2010, men det er 27/2/2010. Vi ved det ikke rigtig hvor de har fået alle de here datoer fra!!!!???
3 - US siger også, at det var i Kigali - Uganda, men Kigali ligger i Rwanda jo????!!!!
4-De forestiller at brylluppet bliv afholdt i Uganda, men det var i Rwanda!
5 - At det skal underskrives af vidner, og vi har brylluppet certifikat signeret af vidner.
6 - De siger, at vores bryllup ikke er gyldig i Uganda, derfor ikke i Danmark ..-- men det var ikke i Uganda, men I Rwanda istedet for!
7 - vi er nu givet 7 dage, hvor min kone er nødt til at forlade landet!

Hvad kan vi gøre i 7 dage?

1 - Det os siger, at vi er nødt til at Klage over beslutiningen, men med et nyt ID-nummer på sagen, hvilket betyder, at vi skal betale!
2 - Kan vi klage alene, eller vi er nødt til at have en ADVOKAT?
3 - US siger at vores klage giver ikke os garanti for, at min kone kan blive her imens ! og at dette vil afhænge af beslutningen fra Integrationsministeriet.
4 - De siger endnu mere, at det faktum, at vi er registreret i vores kommune betyder ikke, at vi er gift, så de ikke tror på vores bryllup baseret på ovennævnte punkter, vi beskrev ovenfor!
5 - KAN EN ADVOKAT HJÆLP i denne sag?
6 - I hvilke omstændigheder min kone kan forblive her, mens behandlingen af ​​klagen?

7 - Vi elsker hinanden så højt, og vi kan ikke leve uden hinanden PLEASE HJÆLP!
8 - US SIGER ENDNU MERE, at min kone ikke er gravid, at dette ikke bekræfte vores kærlighed, så bør graviditet være et spørgsmål om at bekræfte at vi rigtig er gift?

Tak for din hjælp og jeg håber at høre fra alle de gode mennesker herinde!!

MVH Uffe!

mustafaa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31.08.2011 11:30:48

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af mustafaa » 01.09.2011 17:59:52

jeg er kede af det at læse din svar men fik gebyret tilbage ? FØRE

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af fundiver199 » 02.09.2011 04:14:12

I boer absolut faa nogen til at hjaelpe jer med at laese afgoerelsen igennem, rede traadene ud og faa sendt en klage afsted til Integrationsministeriet. Der synes jo at herske megen forvirring omkring jeres aegteskab mm., og det kan vi ikke rigtig hjaelpe jer med i et forum. Proev evt. Dansk Flygtningehjaelps frivilligraadgivning, som du kan finde kontaktoplysninger paa her paa hjemmesiden under "kontakt". Det er nok et godt sted at faa hjaelp med det papirrod, der synes at vaere hovedproblemet i jeres sag.

uffe
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.08.2010 03:34:42

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af uffe » 02.09.2011 08:07:44

@ mustafaa---ja!

@fundiver199--- vi har jo kun 7 dage, er der sket før at man kan bliver her imens klagen er sendt til ministeriet? Hvad hvis vi finder en advokat? Men nu ta' vi til Ministeriet til at klage over afgørelsen...

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af fundiver199 » 03.09.2011 02:24:13

I skal naa at klage inden for 7 dage. Men herefter er der masser af tid til at formulere understoettende breve og/eller indsamle understoettende dokumenter, da Integrationsministeriet for oejeblikket er mindst et halvt aar om at behandle denne type klagesager. I skal derfor groft sagt bare skrive, at I oensker at klage over afgoerelsen, og saa kan I tage stilling til resten senere.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 03.09.2011 06:55:13

Så vidt jeg har forstået, har din kone ret til proceduralt ophold, mens jeres klagesag behandles.

Udover Dansk Flygtningehjælp, findes der også retshjælp de fleste steder i landet, der hjælper gratis. Da der tydeligvis er mange fejl i US's fortolkning af jeres sag, er jeg sikker på, at resultatet kan omstødes.

I skal i øvrigt have jeres vielsesattest verificeret af udenrigsministeriet og den danske repræsentation i det land, I blev gift i. Har I fået gjort det?

Jeg er selv i Uganda og synes, jeg kan huske noget om, at den danske ambassade her også skal dække Rwanda og Burundi, er det derfor, de bliver ved med at snakke om Uganda?

Jeg synes, det er forkasteligt, at de ikke sætter sig ordentligt ind i tingene, før de træffer beslutninger, der har så stor betyding for folks liv!

uffe
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.08.2010 03:34:42

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af uffe » 05.09.2011 09:39:35

@ fundiver199

Vi har fået en advokat, der mener, at der har været en forkert retning for afgørelsen. Advokaten mener, at beslutningen blev truffet på grundlag af Uganda oplysninger, men ikke Rwanda, hvor vi kommer fra, og vores advokat vil bede om "Sag genåbning" Og vi håber at det vil hjælpe-

@ SKH

Vi har vores vielsesattest verificeret (fra Hjemland og udenrigsministeriet, og ambassaden har bekræftet at vi er gift) udover har vi også et andet certifikat (stort A3) som vi ikke har sendt i først omgang for vi syntes at den lille vielsesattest var nok. Alle vidner har underskrevet på den A3 certificat.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 05.09.2011 12:20:40

Så forstår jeg slet ikke, hvorfor de påstår, at jeres vielsesattest ikke er gyldig. I har jo sørget for at følge procedurerne for verificering af udenlandske dokumenter. Vi har dog kun én vielsesattest (fra Uganda), og vores vidner står på den. Den er blevet verificeret af det ugandiske udenrigsministerium og den danske ambassade i Uganda.

Jeg prøvede at tjekke op på, om ambassaden her i Kampala også skal dække Rwanda og Burundi, men blev ikke meget klogere. Jeg kan se, at danskere, der er bosat i Uganda, Rwanda og Burundi allesammen bliver registreret i Uganda, men bortset fra det er det ikke klart. Det er måske værd at finde ud af.

Jeres advokat har ret i genåbning af sagen, for der er fejl/sjusk i sagsbehandlingen.

uffe
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.08.2010 03:34:42

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af uffe » 05.09.2011 15:18:39

Kære SKH--- Uganda er et Land og Rwanda er et land for sig! D.v.s at alle mennesker fra Rwanda der bliver gift registreres ikke I Uganda men kun i Rwanda! Vi sendt kun en kopi af vores vielsesattest! P.g.a d. 1 Juli 2011 før vi have verificeret den!

Men til at blive registreret i Vores kommune her i Danmark, skulle vi have den verificeret. Vi har gørt det og derfor vores registering som gift par blev godkent af kommunen.

Now, vi har vores vielsesattest verificeret og vidner står på den. Vi ser frem til at høre imorgen om vores genåbning af sagen skal igang!

P.S: vigtig infos: de 7 dage de har givet od udløber her på Torsday den.8 / 9 / 2011, hvordan skal vi være sikker at min kone skal ingen sted? Vores advokat siger at han venter på vores fil fra US--- kan godt være at han har fået ret til genåbning already?
Vi må se imorgen!

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 05.09.2011 15:42:17

Prøv at se her (fra ambassaden her):

https://danskerliste.um.dk/CMS.Web/Temp ... odifyGuest

Det er derfor, jeg mener, at US kan have misforstået, hvor I skal have jeres vielsesattest verificeret, og hvorfor det er vigtigt at finde ud af, hvilke lande der hører til hvilke ambassader.

Det var i øvrigt også et problem i forhold til at brevstemme, fordi folk fra Rwanda og Burundi ikke kunne forventes at tage til Kampala for at stemme, så det skulle man have fundet en anden løsning på. Jeg har boet i Østafrika de sidste 2 år og kender godt geografien her.

Der er faktisk mange steder i verden, hvor der ikke er en ambassade i alle lande, men hvor ét land tager sig af sagerne fra alle de omkringliggende lande. der findes også lande, der ikke har en ambassade i danmark, og hvor man som dansker skal til Sverige, hvis man skal snakke med ambassaden.

Jeg mener faktisk, at I har ret til proceduralt ophold allerede fra de har registreret, at I ønsker sagen genåbnet.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 05.09.2011 15:45:30

Det link virker tilsyneladende ikke. Følg i stedet dette link:

http://www.ambkampala.um.dk/en

og se på punkt nr 2 i menuen til venstre (med blåt): Registration for Danes in Uganda, Burundi and Rwanda

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 05.09.2011 15:51:23

Og her fra udenrigsministeriet selv (http://um.dk/da/om-os/ministeriet/find- ... ka/rwanda/):

"Danske kontaktoplysninger i Rwanda.

(Tlf. selvvalg: 00-250)
Kigali, Ambassade - se ambassaden i Kampala
Kigali, Konsulat

(Republikken Rwanda)

Konsulatet er for tiden lukket.

Konsulatforretningerne varetages af den svenske ambassade:
Aurore House
Kacyiru, 1st floor
Kigali
Tlf.: 252 597 400
Faxnr.: 252 597 459
Email: ambassaden.kigali@sida.se

Ansøgning om visum og opholds/arbejdstilladelse indgives på den norske ambassade i Kampala, Uganda - www.norway.go.ug "

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af SKH » 05.09.2011 16:03:43

Og her endeligt fra retsinformation.dk (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=125004) om verificering af udenlandske dokumenter.

"6. Situation 4: Uden for konventionerne - legalisering

Der er etableret et internationalt samarbejde om fremlæggelse af dokumentation for, at et udenlandsk dokument er ægte. Dette samarbejde kaldes ”legalisering”.

Legalisering er en bekræftelse af, at underskriften på et dokument stammer fra en person, som arbejdede hos den myndighed, der har udstedt dokumentet, og at denne person havde ret til at udstede det pågældende dokument.

Formålet med legalisering er at dokumentere både ægtheden af et dokument og underskriverens kompetence til at udstede dokumentet. Der er ikke tale om en bekræftelse af et dokuments indhold.

Et dokument er kun legaliseret, når det indeholder en ubrudt kæde af underskrifter, der typisk ser således ud:

– 1. Det originale dokument med underskrift eller en original genpart eller udskrift, der er bekræftet af den myndighed, der har udstedt det originale dokument.

– 2. Den myndighed, der er overordnet for den udstedende myndighed, bekræfter underskriften på dokumentet. Det er typisk det ministerium, hvorunder den udstedende myndighed hører.

– 3. Den overordnede myndigheds underskrift bekræftes af det pågældende lands udenrigsministerium.

– 4. Udenrigsministeriets underskrift skal bekræftes af den stedlige danske repræsentation; oplysninger om danske repræsentationer findes på http://www.um.dk.

Disse bekræftelser skal anføres direkte på det originale dokument eller på en original genpart eller udskrift af dokumentet.

Legalisering omfatter bekræftelse af følgende underskrifter:

– a. Underskriften på den, der har udstedt det originale dokument, hvis det originale dokument fremlægges, eller genparten eller udskriften af dokumentet, hvis det originale dokument ikke fremlægges.

– b. Underskriften på en eventuel retskraftpåtegning. Retskraftpåtegningen skal som udgangspunkt være anført direkte på det originale dokument eller på den originale genpart eller udskrift.

I nogle situationer indeholder det originale dokument en påtegning eller en allonge, der har betydning for anerkendelsen af den afgørelse, som dokumentet indeholder. Det kan bl.a. være dokumentation for, at en afgørelse (en dom) ikke er blevet anket, f.eks. ved en retskraftpåtegning. Det gælder eksempelvis ved anerkendelse af udenlandske afgørelser om forældremyndighed eller skilsmisse. I disse situationer skal både afgørelsen og påtegningen være legaliseret."

Så vidt jeg kan se, skulle jeres vielsesattest faktisk have været verificeret af den svenske ambassade i Kigali eller af den danske ambassade i Kampala, eftersom der ikke er nogen dansk repræsentation i Rwanda.

uffe
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.08.2010 03:34:42

Re: Afslag - FS - Afslag!

Indlæg af uffe » 05.09.2011 16:57:06

@ SKH --- mange tak...men vi har jo der hele legaliseret! Men Det var lidt dumt at sende bare en almindelig kopi til US...så nu skal vi sende de hele papirerne som er verificeret.

Besvar