nogen med særbarn sager.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 05.09.2011 13:08:27

Ja jeg er med på at flyselskaberne selv sætter deres egne regler for hvilke passagerer de ønsker at flyve med. Men hvilke flyselskaber har en regel om at deres passagerer skal veje mere end 11 kilo hvis de vil flyve interkontinentalt?

Har du eksempler på selskaber så man kan holde sig fra dem? Store selskaber som British airways, KLM, Lufthansa og SAS har ihvertifald ikke denne regel. De har endda mulighed for at låne vugge osv til flyveturen.

Generelt har flyselskaberne som jeg er stødt på endda regler om at børn op til 2 år ikke behøver deres eget sæde.

Så jeg er bare nysgerrig, da jeg endnu ikke er stødt på et selskab som bruger vægten på en baby som adgangsgivende til at flyve interkontinentalt med dem.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af SKH » 05.09.2011 13:29:24

Min veninde var gift med en mand fra Ghana, og hun kunne ikke komme derned at besøge hans familie, fordi børnene vejede mindre end 11 kilo. Det er godtnok nogle år siden, de er skilt nu og børnene er hhv 3 og 5 år gamle (og vejer over 20 kilo begge to :)). Jeg ved ikke, hvilke flyselskaber, der flyver til Ghana, jeg har ikke selv været i vestafrika.

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 05.09.2011 14:26:03

Og det er da muligt at reglerne for disse flyselskaber er lavet om.

Men du skrev at "i hvert fald ikke hos de flyselskaber, jeg har undersøgt". Hvilke flyselskaber er det som du havde undersøgt og som stadigvæk har disse regler? Igen spørger jeg bare af nysgerrighed, da jeg ikke har hørt om at man på den måde bruger antal kilo som grænsen for hvornår man må flyve interkontinentalt, og jeg har en kone der er fra sydamerika, og som er gravid, og derfor snart vil blive ramt hvis sådanne regler kan tænkes at eksistere. :?

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af SKH » 05.09.2011 16:28:19

Så vidt jeg kan se, afhænger det af, hvorvidt flyselskabet har babylifts, der kan sættes fast under flyvningen (dem, der går op til 10 kilo).

De fleste flyselskaber vil ikke flyve med spædbørn, der er under 48 timer gamle.

De fleste sundhedsplejersker fraråder, at man flyver med spædbørn, der er under 2 uger gamle.

Spædbørn kan ikke udligne trykket i ørene særligt godt, og derfor kan lange flyveture være smertefulde for dem. I øvrigt bliver de udsat for bakterier og virus fra de andre passagerer, kulde fra ventilationen og utilpashed på grund af kedsomhed, så man bør vente så længe som muligt med at flyve med dem, men det er nok ikek nødvendit at vente, til de vejer 11 kilo længere :)

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 06.09.2011 08:42:39

SKH skrev:Så vidt jeg kan se, afhænger det af, hvorvidt flyselskabet har babylifts, der kan sættes fast under flyvningen (dem, der går op til 10 kilo).
Kan du give et eksempel på en hjemmeside/et flyselskab som kun tager børn under 10 kilo hvis det er i en babylift? De flyselskaber hvor jeg nu har læst er en babylift en service som de stiller til rådighed. Har de ikke flere må forældrene sidde med barnet på skødet.
SKH skrev:De fleste flyselskaber vil ikke flyve med spædbørn, der er under 48 timer gamle.
Korrekt...Det er så heldigvis så nok aldrig set at et 48 timer gammelt spædbarn vejer bare i nærheden af 11 kilo. :wink:
SKH skrev:De fleste sundhedsplejersker fraråder, at man flyver med spædbørn, der er under 2 uger gamle.

Spædbørn kan ikke udligne trykket i ørene særligt godt, og derfor kan lange flyveture være smertefulde for dem. I øvrigt bliver de udsat for bakterier og virus fra de andre passagerer, kulde fra ventilationen og utilpashed på grund af kedsomhed, så man bør vente så længe som muligt med at flyve med dem, men det er nok ikek nødvendit at vente, til de vejer 11 kilo længere :)
Alt sammen sikkert korrekt, men ikke særligt relevant ud fra emnet, som er at du har set/undersøgt flyselskaber hvor de ikke flyver med børn under 11 kilo på interkontinentale flyrejser. En ting er regler, og noget helt andet er anbefalinger.
Kan du ikke være sød at komme med de flyselskaber som du havde undersøgt hvor de ikke tager børn med på under 11 kilo?

Der er en meget reel risiko for at folk herinde rent faktisk tror på at det er sandt når det bliver skrevet som noget der er undersøgt og verificeret som du gør, og hvem ved, muligvis er det også sandt. :wink:
Jeg har bare endnu ikke kunne finde eet enkelt flyselskab som har de regler som du beskriver at du har set da du undersøgte sagen, og derfor spørger jeg efter hvilke selskaber det er. Jeg finder det som sagt interessant ud fra min private situation, hvor en sådan regel vil komme til at påvirke mig kraftigt til foråret engang, hvor vi skal have et spædbarn med over atlanten. Derfor er jeg "nok meget" vedholdende med at finde ud af om det du skrev du vidste, rent faktisk var noget du ved, eller om det er noget som du engang har hørt et rygte om, over et glas rødvin på en terasse. :wink:

Durmaz
Indlæg: 454
Tilmeldt: 27.11.2010 21:42:03
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af Durmaz » 06.09.2011 15:23:09

Børnes vægt kan jo også være meget misvisende du kan stå med et barn på 6 mdr der vejer 10 kg og et på 18 mdr som vejer 10 kg så det kan ikke have noget med barnets fysiske udvikling til at kunne klare tryk osv..... Så det kunne da være spændene at vide om hvorvidt dette er korrekt eller ej man ved jo aldrig :-D

Til det med Særbørn... @uffe@ fik afslag da US mente de ikke levede op til de grundliggende krav.

Selvom man får disp pga særbarn skal man stadig leve op til de grundlæggendekrav.
Der er pt forlænget ventetid på afgøresler fra US så servicemålene kan ikke overholdes det vil sige man kan ikke forvente svar inden for de 3 mdr i alle sager :-)

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 21.09.2011 08:32:09

En lille update

Vi har i gårfået brev om at vi har fået dispensation for ansøgningsgebyret pga mine særbørn, og de små 6000 kroner er på vej tilbage på vores konto. :-)

Det er altid rart når man får breve der viser at US bare engang imellem er enig en ens fortolkning af reglerne. :wink: Jeg sendte dem jo en mail efter vi i starten af september fik brevet om at min kone havde fået processuelt ophold (selvom hun i forvejen har en arbejdstilladelse og har haft det i et par år), hvori jeg vedhæftede den aftale om forældremyndighed mine børns mor og jeg fik udarbejdet hos en advokat.

En god uges tid efter fik jeg et opkald fra børnenes mor om at hun nu havde modtaget et brev fra US, hvori hun skulle give hendes version at om jeg så mine børn regelmæssigt, med hvilke intervaller osv. Hendes version kunne dog, heldigvis for hende, koges ned på en enkelt A4 side, da det ellers ville have været noget af en lang telefonsamtale vi skulle have haft. :lol:

Papiret blev udfyldt og returneret, og disse ting har åbenbart givet US anledning til nu at mene at vi opfyldte kravene for at få dispensation, i første omgang for ansøgningsgebyret, men det skulle virkelig undre mig meget hvis der ikke også blev dispenseret for blandt andet den økonomiske sikkerhedsstillelse og indvandringsprøven.

BackpackM
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25.12.2010 20:35:26
Geografisk sted: Hillerød, DK

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af BackpackM » 21.09.2011 09:59:39

Tillykke!

Hvis det går som i vores tilfælde, så kan det være at selve opholdsbrevet kommer i starten af næste uge. Det sendes i øvrigt anbefalet i modsætning til de andre skrivelser, der er B-post.

Mvh Michael

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af MSH » 21.09.2011 10:01:21

Bare for lige at lægge babyvægt-diskussionen helt død:
Jeg har denne sommer undersøgt flyselskabernes regler for rejser med spædbørn og ingen tillader rejser med børn under en uge gamle men ellers er der ikke andre restriktioner.
Rejste selv hjem fra Brasilien med min 2,5 uge gamle datter i august uden nogen problemer. Og hun vejede på det tidpunkt 3537 gram. ;-)

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 21.09.2011 10:17:17

Jeg tror at den baby diskussion var blevet gjort færdig, og lagt til siden som det, den oprindelige post var. En "jeg har engang hørt et rygte i køen i føtex, og derfor MÅ det være sandt, og jeg vil fremføre det som fakta jeg selv har undersøgt" post. :lol:

Men super...Så skulle der vist slet ikke været nogen der kan være i tvivl om det længere 8)

Forresten...3537 gram...Det må være med en helt nyskiftet ble...Ellers kommer man hurtigt op på over 3600 gram 8)

ayuun
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24.08.2011 17:58:03

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af ayuun » 21.09.2011 13:07:39

Tillykke men vi venter stadig svar :?:

Durmaz
Indlæg: 454
Tilmeldt: 27.11.2010 21:42:03
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af Durmaz » 21.09.2011 13:14:49

Kan informere om at jeg personligt kender til et tilfælde hvor ansøgning blev afleverede slut maj med dips for særbarn.. gebyret belv tilbagebetalt start august og de venter stadig på endelig afgøresler her 3 uger efter US eget servicemål som var 3 mdr......

Dette er en lille reminder at sager tager forskelligt tid.. da det afhænger af den enkelte sagsbehandler og deres evt. andre opgaver og deslige......

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 21.09.2011 13:16:31

ja tålmodighed bliver nød til at være en dyd. :wink:
Men derfor er det rart at få disse "mellemstation" breve alligevel...Så ved man da at man ikke er røget bagved en bogreol hos US, og at der stadigvæk er liv i ens sag. 8)

ayuun
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24.08.2011 17:58:03

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af ayuun » 08.10.2011 12:19:03

tak alle sammen

Vi fik i dag brev fra udlændingeservice om at min mand har fået opholdstilladelse i Danmark .

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af fundiver199 » 08.10.2011 12:36:35

Tillykke med det :D

Besvar