afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kumar
Indlæg: 54
Tilmeldt: 05.04.2011 10:30:27
Geografisk sted: Midt/vest jylland

afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af kumar » 04.09.2011 05:11:41

Hej
Jeg er endt i denne situation, at vi fik afslag på fs. Min kone fylde 24år april mdr 2012. Og vi har lige fået et barn som er ca. 1mdr gammel.
Vi søgte om fs (imidlertid ophold). Men udlændige serivce har sendt afslag på vores sag.
Der skrives blandet at min kone ikke er 24år så kan der ikke gives ophold og at hun skal udrejse om et mdr. og faderen kan tage sig af barnet.

Kan det virkelig passe at min kone skal rejse hjem igen selvom barnet er født? barnet kommer til mangle moder omsorg.
dem der sidder og behandler dette her sag. Har det ikke en lille smule menneskelig instinkter ? Man bliver totalt påvirket af man ikke kan leve fred sammen. :|
Jeg klar mig fint her har boet her 23år, kort varig udd.2½år. fast job 4år+fastholdelse, har lejlighed, forsørger min kone(fødsel, kontrol, osv), modtager ikke noget fra kommunen.

Nogen der har noget info/råd?

Marky_DK
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21.09.2010 09:56:56

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af Marky_DK » 04.09.2011 06:16:53

Har du dansk statsborgerskab?
Hvis ja, ville jeg flytte til Sverige og bo der i en kort periode og flytte retur til Danmark og dermed falde ind under EU retten.

Derud over kan man håbe på et snarligt regerings skifte, der vil gøre op med disse sindsyge situationer.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af mh1 » 04.09.2011 06:54:13

Hvis der ikke er nogle særlige forhold, der kan give grund til dispensation, så er afslaget desværre 'helt efter bogen'.

De særlige forhold, der kan give dispensation er bl.a.:
At du
- er flygtning eller har beskyttelsesstatus og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland,
- har hjemmeboende mindreårige børn med selvstændig tilknytning til Danmark eller har samvær med mindreårige særbørn,
- er alvorligt syg.

Da du har arbejde er du næppe alvorligt syg, og spørgsmålet er derfor om du er flygtning og/eller har andre børn i DK, som du enten har boende hos dig, eller har mindst normalsamvær med. Hvis det er tilfældet, og du ikke allerede har oplyst om dette, så skal du klage omgående og vedlægge disse oplysninger.

DK er desværre parat til at overtræde diverse konventioner og endda landets egen lovgivning og blæse på børns ret til at have samvær med begge forældre (fastsat i Forældreansvarslovens § 19). Det forsvares formodentlig med, at man da så sandelig ikke modsætter sig, at barnet får samvær med den forælder, der henvises til at bosætte sig i Ukraine, Indien, Australien eller hvor det nu måtte være - et barn kan da sagtens have det normale samvær, som for spæde børn et nogle få timer et par gange om ugen og for større børn er hver anden week-end og sammenhængende uger i ferier, selv om det skal foregå over landegrænser og med flere tusinde kilometeres rejse, ikk'???? (ironi kan forekomme).
mh
Rådgiver for ÆUG

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af Tanja72 » 04.09.2011 06:54:57

Det er jo for vildt at barnet skal blive sammen med dig "far". Forstå mig rigtigt ikke fordi at jeg ikke tror at du ikke klarer den, men jeg har selv en søn på 3 mdr. og det er et kæmpe arbejde med nyfødt barn som har brug for sin mor. Barnet skal jo helst have bryst det første halve år, der udover er der søvnløse nætter osv. Vi er to mennesker om vores to børn, og vi synes nogle gange at det er hårdt, har man flaske barn ligesom os, er det bestemt ikke nemmere, flasker skal vaskes og skoldes/dampes konstant. får man kolik barn ligesom os, er der ikke tid til os selv. Og vi er endda to om det. Jeg har svært ved at forestille mig en mand stå i sådan en situation alene. :S:S:S

Når det er sagt, så kan I flytte til Sverige, og det vil gøre det hele nemmere ;);) Ellers kan I klage, på den måde vinder I tid for din kone fylder jo 24 om ikke så længe ;)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af mh1 » 04.09.2011 07:07:07

@ Tanja72, hvis ikke der er nogle forhold, som kan give anledning til dispensation fra 24-årsreglen, tror jeg desværre ikke, at en klage kan få opsættende virkning. DK har jo tilkendegivet, at man pt end ikke vil overveje, om Zambrano-afgørelsen kan medføre at der gives opholdstilladelse, og det Kumar anfører fra sin afgørelse er netop en del af begrundelsen: barnet kan jo godt blive i DK, da det har en forælder der!!
mh
Rådgiver for ÆUG

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af Tanja72 » 04.09.2011 07:56:50

Helt enig MH. Men det jeg mente med det at hun fylder 24 om 7 mdr jo. Hvis de klagede kunne de vinde tid til det, og derefter prøve igen jo. ;)

Og med hensyn til barnet sagde jeg mit synspunkt på hvordan det er at have et lille barn. Så hvordan kan US overhovedet sige at barnet kan blive med far?!? De kan lade være med at sige noget som helst, istedet for at foreslå sådan en dum og urealistisk mulighed.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af mh1 » 04.09.2011 10:12:51

@ Tanja72, det jeg mente var, at hvis der åbenlyst IKKE er nye forhold/forhold, man har glemt at anføre, så vil en klage IKKE få opsættende virkning. US vil temmelig hurtigt, sandsynligvis i løbet af få uger konstatere, at der ikke er nye oplysninger, så udrejse fastholdes.

Vi er ikke uenige om, at børn så vidt muligt har ret til at have begge sine forældre om sig, men DK (ikke US, men deres 'chefer' = siddende regering), mener altså at en forælder er nok. Der skal da nok være nogle sagsbehandlere hos US, som ikke er enige, men de har jo altså fået ordre på at afgøre efter bestemte retningslinjer, så det gør de.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2011 02:28:51

Jeg må indrømme, at det undrer mig noget, at man søger om familiesammenføring uden overhovedet at undersøge reglerne først?? 24-reglen har jo eksisteret siden 2002, så jeg forstår ikke rigtig, hvordan dens eksistens kan komme bag på nogen??

Når det er sagt, så er hovedprincippet i den Europæiske Menneskerettighedsdomstols praksis det, at en kernefamilie har ret til at bo sammen men ikke til selv at vælge frit, i hvilket land det skal være. Så hvis Kumar vil have en opholdstilladelse til sin kone i Danmark, så skal han enten opfylde alle de krav, der stilles for familiesammenføring. Eller han skal kunne dokumentere, at det er fuldstændig umuligt for ham at bo med sin familie i et andet land herunder især i konens hjemland.

Set med lovens og menneskerettighedsdomstolens øjne er der således som udgangspunkt ikke noget, der forhindrer Kumar og hans familie i at leve et ganske almindeligt lykkeligt familieliv i konens hjemland lige som alle de andre, der bor i det pågældende land.

Hvis Kumar er dansk statsborger, så kan han, som andre har skrevet, benytte sig af retten til fri bevægelighed i EU, som beskrevet under "jeg vil... flytte til Sverige/EU-land".

kumar
Indlæg: 54
Tilmeldt: 05.04.2011 10:30:27
Geografisk sted: Midt/vest jylland

Re: afslag om fs-ophold og skal udrejse om 1mdr

Indlæg af kumar » 05.09.2011 13:47:24

hej derude
-Marky_dk:
Ja jeg er danskstatsborg. orker ikke til flytte, da jeg har et fastjob og chef beholder mig for mit kvalifikation.
Så jeg må prøve tage en spcial advokat og se hvad der bringes..

-Mh:
Ja vi bliver forflugt i hjemmeland da der er borger krig og udrydelse af det civile folk i SL.
-Tanja:
Ja det bliver sgu hårdt at jeg skal klare det. Men det kommer ikke til ske. Vi må se.
-Funderiver199:
Har undersøgt men, der jo kan jo være at der var nogle undtagelser. Når jeg OPFYLDER alle krav UNDTAGEN hendes alder.
Man har knoklet og betalt skat og dit og dat opvokset i Dk. så gider man ikke flytte til andet land skal begynder på alt forfra. Man har uddannelse, været i militæret, videregående udd. fast arbejde. intet penge fra kommune osv. så skal man sgu også have chance for vælge ens partner og bo her.
Tak for jeres svarer. Må tage et snak med en god advokat. og se hvordan og hvorledes. De danske "tumper " regler før til.
hygge derude

Besvar