Tilsigelse.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 12:08:56

Hej alle.

Min mand og jeg har søgt opholdstilladelse, efter eu reglerne og Vi har netop i dag, modtaget et brev om at møde op inde hos udlændinge service, efter et halvt års venten. Men hvad betyder det? Jeg ringede der ind og de ville hverken sige det ene eller andet?! Kun at de var i tvivl om han, var den han udgav sig for?? så de kunne identificere ham.. Så Sagde hun, at de sendte sådan en tilsigelse, i stedet for at politiet, skulle komme ud og hente ham.. Altså i mine ører lyder det ikke som om at vi har noget positivt i vente?

Er der andre der har erfaringer med tilsigelser, eller ved hvad den tilsigelse vi har fået evt. kunne betyde?

Venligst Kimi.

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Tanja72 » 31.08.2011 12:32:22

Har aldrig hørt om det :shock: Jeg håber at det er noget positivt ;)

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 12:35:56

Jo tak, det håber vi osse :)

Tanja72
Indlæg: 234
Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Tanja72 » 31.08.2011 12:43:00

Du må lige fortælle hvad de siger til jer, er spændt på at høre hvad de har fundet på ;)

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Tilsigelse.

Indlæg af krikris » 31.08.2011 13:08:32

Det er sandsynligvis et afslag, så de kan stemple udrejse dato i din mands pas desværre.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 13:48:12

Okey, Er det normalt at hvis det er afslag, at man bare får sådan en tilsigelse? '

I brevet stod der, i anledning af din ansøgning om familiesammenføring, bedes du møde op i vores service center inden 14 dage fra datoen på dette brev. Det skal lige siges at vi har kunne dokumentere stort set alting, vi er gift og at jeg er knap 8 måneder gravid med tvillinger.

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Tilsigelse.

Indlæg af krikris » 31.08.2011 13:53:24

Normalt får man et rekommenderet brev hvis der er tale om man har fået opholdskort. Om man er gravid eller om ens ægtefælle er gravid eller ej, har ingen betydning for om man får opholdskort eller ej ifølge EU retten.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 14:00:39

okey, men tak for dine svar, selvom det ikke rigtigt var det jeg havde lyst til at høre.... Ja det er jo faktisk en katastrofe, hvis det er sådan landet ligger :(

Men nu tager vi der ind i morgen også må vi se.

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Tilsigelse.

Indlæg af krikris » 31.08.2011 14:05:00

I kan jo klage, hvis det nu er et afslag. Imens klagen behandles, kan din mand blive i DK

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 14:23:48

Ja det gør vi også hvis det er. Også må vi tage den derfra.

Men jeg skriver lige engang i morgen, når vi ved hvad svaret er.

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Tilsigelse.

Indlæg af krikris » 31.08.2011 14:27:49

God ide og hvis det er et afslag og I har brug for hjælp med klagen, kan du skrive til rådgivningen og måske lidt hjælp der.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 31.08.2011 17:58:17

Min mand er fra syrien, men har græsk opholdstilladelse- Så giver de ham vel ikke et stempel på at han ikke må rejse ind i Danmark igen, hvis han får afslag på opholdstilladelse her?

Hans græske opholdstilladelse, giver ham jo ret til at rejse frit i Eu.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tilsigelse.

Indlæg af mh1 » 31.08.2011 20:43:16

Din mand må rejse i EU, men ikke opholde sig mere end 90 dage i DK/andre lande end Grækenland, og han må ikke rejse ind i DK igen, før der er gået 3 mdr. fra hans udrejse. Der gælder præcis samme regler for indrejse og ophold, som hvis han skulle have Schengenvisum. Se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... _schengen/
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Tilsigelse.

Indlæg af fundiver199 » 02.09.2011 01:55:16

Yasskimi skrev:Okey, Er det normalt at hvis det er afslag, at man bare får sådan en tilsigelse? '
Nej normalt meddeles et afslag bare pr. brev. Men det er saa godt som sikkert, at tilsigelsen skyldes, at der er givet afslag, og at man oensker at stemple en udrejsedato i din mands pas. Formentlig er aarsagen, at der er et eller andet, som goer, at man frygter for, at netop han vil gaa under jorden i stedet for at udrejse.

Jeg ved selvfoelgelig ikke, hvad dette "noget" er. Men det kunne f.eks. vaere hans syriske statsborgerskab, da forholdene i Syrien lige nu jo er saadan, at rigtig mange gerne vil vaek derfra. Syrien er f.eks. et af de lande, hvorfra der lige nu kommer flest asylansoegere til Danmark. Saa det vil jo saadan set vaere logisk nok, hvis man er saerligt agtpaagivende over for personer fra netop det land.

Hvis I klager over afslaget inden for 7 dage, vil din mand normalt faa lov at blive i Danmark under behandling af klagen. Saa om ikke andet kan I da koebe jer noget tid paa den maade, saa han kan vaere her under foedslen. Og som mh skriver, kan raadgivningen evt. hjaelpe jer med klagesagen.

Yasskimi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21.09.2009 13:15:50

Re: Tilsigelse.

Indlæg af Yasskimi » 05.09.2011 19:29:29

Ja det var jo et afslag... Men altså vi er dybt chokerede over både behandlingen og afslaget.

For det første ventede vi i 3 timer, før det blev vores tur og da vi så kom frem og sagde at vi havde fået denne tilsigelse, tog hun den og slog op på computeren, hun sagde ikke noget, så trissede hun lidt rundt og bad om passet og sagde intet før hun havde stemplet udrejse datoen og det hele, hvilke jeg syntes er en pervers måde at gøre tingene på.

Men jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det og græd også sagde de så at vi skulle gå med om i et lokale.

Men altså vi har fået afslag, fordi at jeg ikke har nogen lønsedler, hvilke jeg ikke har fordi jeg altid er blevet betalt direkte i hånden også sagde de at jeg aldrig havde stået som udrejst, altså jeg havde været registreret i Dk alt tiden, jeg havde boet på kreta og jeg sagde at det kunne ikke passe, og de sagde så at så måtte jeg snakke med folkeregistret og se om de ville rette det også kunne det da være at der var en chance, men jeg fik dem at slå det op, for jeg var næsten sikker på at det ikke kunne passe og ganske rigtigt, stod jeg som udrejst. Men så havde det lige pludselig ikke den store betydning for afgørelsen. Men hende der stod i skranken ringede til hende der havde truffet afgørelsen og ville have rettet i den afgørelse, vi havde fået- Så det ikke så sig dumt ud fra deres side, som hun selv sagde, når vi tog ind og klagede i integrationsministeriet. Men jeg sagde at jeg skulle have den afgørelse og som sagsbehandleren sagde, det ville ikke ændre noget alligevel. Der er bare så mange ting i det her forløb, det ikke er til at fatte, ja de sagde faktisk også at fordi det ikke var over sverige, gjorde at der var mindre chance for at få opholdstilladelse... Jamen igen..

Vi har selv tænkt på at det kan være at det er fordi at min mand er fra syrien, at vi fik en tilsigelse. Men det sjove ved det er jo at han ikke har boet i syrien i 20 år og når han rejser ud, så bliver det til Grækenland.

Og det der er endnu mere sygt er at de skriver i afgørelsen, at de ikke kan se nogen hindring for at vi kan leve vores familie liv i Syrien, alle der bare har fulgt lidt med, ved hvordan situationen er i syrien lige i øjeblikket, det er ihvertfald ikke der jeg har lyst til at tage hen, med mine 2 nyfødte babyer- Jamen jeg ved ikke... Hele det her, er virkelig en surrealistisk oplevelse for os.. Jeg havde virkelig ikke i min vildeste fantasi regnet med at vi til at starte med ville få et afslag.

Så min mand skal rejse 2 uger før at han skal være far. Jamen jeg har slet ikke ord for, hvordan det her føles.

Vi har klaget, men nu går vi så og venter på om min mand får lov til at blive her mens klagen bliver behandlet.
Vi har så fundet et advokat selskab, som er experter inden for dette område og de er ikke helt afvisende over for, at vi kunne gøre en forskel.
'
Så alle kryds fingre for os, ihvertfald for at han bare får lov til at opleve sine børn komme til verden og de første måneder af deres liv.


Kimi...

Besvar