visum til min marokkanske mand

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anjabekker
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26.04.2011 21:15:05

visum til min marokkanske mand

Indlæg af anjabekker » 28.07.2011 14:35:06

Vi blev gift i sidste måned og vil nu søge visum til ham så han kan komme herop.
Hvordan skla vi forholde os med hensyn til penge på hans konto. Vi har meget begrænsede midler lige pt. jeg kan give ham små 10000 i alt:::
Jeg tænkte lidt på at købe en tur/returbillet til ham da det er meget billigt til Agadir( selvom han jo absolut ikke vender tilbage igen)
Hvordan vil de se på at jeg ved ansøgningens start er arbejdsløs med stadig kan jeg afholde alle udgifter under hans visum tid.
Det haster desværre lidt med at få ham herop da jeg muligvis har arbejde til ham

Durmaz
Indlæg: 454
Tilmeldt: 27.11.2010 21:42:03
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: visum til min marokkanske mand

Indlæg af Durmaz » 28.07.2011 14:40:26

Hvis du vedlægger dokumentation på indkomst fra de sidste par mdr som dokumentation på at du kan forsørge ham heroppe så skulle det ikke være noget problem. Du skal selvfølgelig skrive under/sætte kryds ved at du er sponsor for ham. det gjorde vi og min mand havde kun 4000 kr stående på hans konto ved ansøgningstidspunktet...

Går udfra du er på dagpenge så er det udbetalingssedler/lønseddeler fra dem

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: visum til min marokkanske mand

Indlæg af fundiver199 » 28.07.2011 15:48:21

Som Durmaz beskriver, behøver der jo ikke at stå penge på hans konto, hvis det er dig, der skal dække hans udgifter under opholdet her i Danmark. Hvis en ambassadeansat forsøger at fortælle noget andet til din mand, så skal han bare høfligt med bestemt insistere på, at hun tager imod hans ansøgning, såfremt den er komplet og antagelig. Hvilket vil sige at han:

* Har afleveret en korrekt udfyldt ansøgningsblanket
* Har forevist et pas, der er gyldigt mindst 3 måneder ud over visummets udløbsdato
* Har vedlagt 2 stk. pasfoto
* Har betalt ansøgningsgebyr
* Har fremvist dokumentation for tegnet rejsesygeforsikring
* Har fremvist dokumentation for reserveret billet ud af Schengen (returbillet)

Herudover kan der så være en række støttende dokumenter, som ambassaden anbefaler, at man vedlægger, men det er kun en anbefaling. Ambassaden må ikke afvise en ansøgning, hvis ovenstående ting er opfyldt. I den situation er deres kompetence alene begrænset til enten at udstede visum eller sende sagen videre til US.

Det er dog en god ide at aflevere understøttende dokumenter, og herunder både et kontoudtog fra din mands bank (også selvom det viser, at kontoen er næsten tom) samt dokumentation for "sponsorens" økonomi dvs. dine seneste lønsedler eller lignende.

Din mand må ikke arbejde på et visum. Så hvis det haster, bør I måske overveje at spinge alt det med visum over, og lade ham søge om opholdstilladelse med det samme. Men der er jo ganske mange krav, der skal være opfyldt, hvis vi snakker om familiesammenføring, så det må du til at sætte dig ind i, hvis du ikke har gjort det allerede.

F.eks. spørger jeg jo mig selv om, hvordan du vil skaffe 100.000 til en bankgaranti, når du kun ligger inde med 10.000 pt. Herudover er der så pointsystem og meget andet, som du kan læse om under "jeg vil...familiesammenføres"

anjabekker
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26.04.2011 21:15:05

Re: visum til min marokkanske mand

Indlæg af anjabekker » 28.07.2011 19:04:09

Tak for svar så behøver vi ikke bekymre os så meget om pengene og hvis vi så bestiller en retur billet med det samme så skulle der altså ikke være noget problem.
Fs vil jeg først søge når han er i danmark og her tager vi en chance på at jeg er en af dem der for dispentation for en lang række af reglerne
og gør vi ikke ja så har vi alle kravene tilfredsstillet men jeg kan da bruge de 100000 på noget andet

Besvar