skillsmisse

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Afrika
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25.10.2008 19:52:55

skillsmisse

Indlæg af Afrika » 17.09.2010 09:11:18

Hej,

Jeg er desvære kommet i den situation at jeg skal skilles fra min kone, efter at været gift i 3 år, vi har 2 børn, hun har ikke opholdstilladelse men børnene har fået dansk nationalitet idet de fulgte mig, men vi har fælles forældre myndighed, hvis jeg bliver skilt hvad sker der så med børnene? kan jeg få Dem? jeg tror at hun har planer om at bruge børnene imod mig (dvs) stikke af med Dem. Her i afrika er vi ikke registret som gift(men traditionel forlovede). Men det er børnene som jeg er meget bekymrende for. Er der nogen som kan rådgive mig....... Hilsen :(

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: skillsmisse

Indlæg af skaanebo » 17.09.2010 11:55:49

Hvis I bor sammen i udlandet, så er det reglerne i det pågældende land, der gælder ved skilsmisse.

Bor I derimod sammen i Danmark, så er det reglerne for skilsmisse i Danmark, der gælder.

Børnenenes statsborgerskab berøres ikke af, hvor de bor, eller om de bor med deres mor eller far.

sonaz40
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17.09.2010 11:24:46
Kontakt:

Re: skillsmisse

Indlæg af sonaz40 » 17.09.2010 14:03:08

Jeg vil råde dig som dansker (og ikke som kvinde!) til at pakke kufferten og flytte til Dk hurtigst muligt før du aldrig mere vil se dine børn...ved ikke hvilket afrikansk land du bor i men i de fleste lande underfor Europa har kvinden alle rettigheder til børnene og du kan så betale !

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: skillsmisse

Indlæg af mh1 » 18.09.2010 10:43:27

@ sonaz40
JEP og det kan da være bedøvende ligegyldigt om deres mor aldrig får dem at se mere :!: :!:
Tænk dig lige om, der er to forældre her og der er INTET der antyder, at moderen ikke er lige så god en forælder som faderen.
mh
Rådgiver for ÆUG

victoria
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26.09.2010 19:56:01

Re: skillsmisse

Indlæg af victoria » 26.09.2010 20:28:50

Nu kender jeg jo ikke ret meget til jeres historie.
Men jeg synes, det ville være rigtig rigtig synd for børnene, hvis de mistede deres mor.
De har brug for jer begge.
Og hvordan ville du selv ha’ det, hvis du selv mistede dine børn?

Afrika
Indlæg: 49
Tilmeldt: 25.10.2008 19:52:55

Re: skillsmisse

Indlæg af Afrika » 07.02.2011 05:23:04

Hej, så er jeg tilbage,

Jeg skriver dette indlæg, idet at after mange års problem har min kone flyttet ud af huset sammen med børnene. Vi bor i Afrika(er ikke helt officielt endnu), men børnene er danske idet der er født i Danmark og fulgte mig(Faren)som danskstarborger, jeg har rejst frem og tilbage for at være sammen med børnene idet hun havde taget og gemt børnene´s pas fra mig. Hun selv har ikke opholdstillades og har været meget træt af den danske lov(depositum penge) som vi ikke har haft. Planen var så at jeg skulle se om vi kunne flytte til et andet EU land for som tid og derefter flytte tilbage til Dk, men aftale var at mens jeg skulle finde ud af det skulle hun så bo i Ghana, jeg skulle så rejse frem og tilbage med bønnerne så hvidt jeg nu kunne. Men nu har hun pakket og flyttet ud af huset, samtidig her hun nu gået under jorden for at jeg ikke kan se børnene mere. Hvad er min og børnene rettigheder her i Ghana og for så vel i Danmark? der er jo trods alt Danske. Kan det være rigtigt at jeg intet kan stille op her i Ghana? jeg er stille begyndt at tro at det har været hendes plan fra starten af, men planen var at hun skulle bo i Danmark, men eftersom hun ikke har tålmodighed har hun taget dette beslutning som jeg aldrig vil forstå? det er meget hårdt og hun har virkeligt slidt mig op, jeg har fået tilkendt førtidspension efter et uheld tilbage i 2004. Hun har truet med med alt, bortførelse, og vil gerne ødelægge mit liv med at påstå at jeg ikke fejler noget, hun vil gerne gør livet surt for mig idet hun føler at jeg ikke vil have hende til Dk. Hun har multibly visa til Danmark, og vi mente at hun nok var taget til Danmark for at søge om ophold tilladelse idet hendes børn var Danske, men jeg tror at det er gået op for hende at det kan man ikke bare få. Hvad gør jeg i dette situation hun ødelægger alt for både mig og hende og værst er det for børnene? please hjælp mig( jeg er i Ghana nu).

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: skillsmisse

Indlæg af krikris » 07.02.2011 06:24:09

Du må kontakte den danske ambassade i Ghana og efterlyse denne danske børn som bortførte af din ex forlovede. Tror sagen skal køres af den vej.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: skillsmisse

Indlæg af mh1 » 07.02.2011 07:40:30

Dine børn er, som børn af en ghanesisk statsborger, ikke bare danske, men også ghanesiske statsborgere. Ghanesisk lov tillader dobbelt statsborgerskab. Hvis i ikke er registreret som gift, er det tvivlsomt om du i forhold til ghanesisk lov har nogen rettigheder i forhold til børnene.

Ghana har en kompliceret retstilstand, hvor det er ens stamme- eller religionsforhold, der afgør hvilken lovgivning man hører under. Derfor er der næppe nogen dansk advokat, der uden videre vil kunne fortælle dig, hvilken lovgivning, der gælder lige i dit tilfælde.

En domstol i Ghana vil formodentlig mene, at ghanesiske børn har det bedst i Ghana, hos deres ghanesiske forælder.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar