Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EMAB
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07.04.2010 08:57:32

Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Indlæg af EMAB » 17.08.2010 23:07:57

Hej allesammen

Jeg har gjort mig klar til at flytte til Flensborg næste måned (dvs. september 2010), men som jeg kan forstå skal man have en sygeforsikiring i Tyskland. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får en? Hvor skal jeg henvende mig?

Når jeg har fået en sygeforsikring - dækker den også min ægtefælle eller skal han have sin egen sygeforsikring?

På forhånd tak...

Ps. Hvis der er nogle af jer søde mennesker i Flensborg som har eller er i samme situation (familiesammenføring via eu-reglerne) og har lyst til at hjælpe ville jeg være dybt taknemmelig :)

olsen77
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31.07.2009 14:34:33

Re: Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Indlæg af olsen77 » 03.09.2010 12:31:11

Hej
Jeg har vaeret igennem hele moellen for nogle maaneder siden :)
Du gaar paa kommunen og siger du skal have en E107 formular ( tror jeg nok den hedder )
Denne modtager du saa til din addresse i Flensburg og derefter gaar du med denne til een af de tyske sygekasser. Jeg vil anbefale AOK.
Der er ogsaa nogle som snakker Dansk.

Efter et par uger for du tilsendt dit tyske sygesikringskort og saa er det klaret.
Naar din aegtefaelle ogsaa er flyttet til Flensburg kan han komme ind under din forsikring.

Men foer alt dette skal du have fundet lejlighed , tilmeldt folkeregister osv.
Og de er lidt tunge at danse med paa udlaendinge kontoreret naar det kommer til at faa ikke- EU aegtefaellen ind i Tyskland.


Held og lykke

EMAB
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07.04.2010 08:57:32

Re: Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Indlæg af EMAB » 04.09.2010 10:10:44

olsen77 skrev:Hej
Jeg har vaeret igennem hele moellen for nogle maaneder siden :)
Du gaar paa kommunen og siger du skal have en E107 formular ( tror jeg nok den hedder )
Denne modtager du saa til din addresse i Flensburg og derefter gaar du med denne til een af de tyske sygekasser. Jeg vil anbefale AOK.
Der er ogsaa nogle som snakker Dansk.

Efter et par uger for du tilsendt dit tyske sygesikringskort og saa er det klaret.
Naar din aegtefaelle ogsaa er flyttet til Flensburg kan han komme ind under din forsikring.

Men foer alt dette skal du have fundet lejlighed , tilmeldt folkeregister osv.
Og de er lidt tunge at danse med paa udlaendinge kontoreret naar det kommer til at faa ikke- EU aegtefaellen ind i Tyskland.


Held og lykke

Hej igen

Tusind tusind tak! Det er mig virkelig en stor hjælp :)
Er du stadig i Flensborg og hvis ja er der mulighed for at kontakte dig hvis jeg evt. får brug for det?

Hilsen emab

bonni24
Indlæg: 114
Tilmeldt: 21.01.2009 23:25:36

Re: Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Indlæg af bonni24 » 11.10.2010 10:07:36

hejsa:D jeg står også til at skulle udvandre til tyskland 8 bor i sønderborg så det er ikke så langt væk) men hvor begynder man?? skal man starte med lejlighed eller med at snakke med dem på kommunen eller hvordan? håber i kan hjælpe mig videre.. Og har i fået jeres kære herop?? Min kommer til dk på turistvisum her i nov.

MVH
Malene
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien :)

bonni24
Indlæg: 114
Tilmeldt: 21.01.2009 23:25:36

Re: Sygesikring i Tyskland (Flensborg)

Indlæg af bonni24 » 11.10.2010 10:08:11

og ønsker jer self alt godt med det hele :D
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien :)

Besvar