Hej

Her kan skrive om din egen historie og/eller skæbne, og læse andres oplevelser m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Hej

Indlæg af Kristine » 19.06.2007 06:44:58

Jeg har været medlem af Ægteskab uden grænser længe, men det er først nu, at jeg har fået tilmeldt mig Forum. Det er dejligt og opmuntrende med den støtte og gode energi, der er herinde.

Her til oktober skal jeg giftes med min egyptiske kæreste--vi har været igennem visumansøgningen, men ansøgningen om familiesammenføring venter stadig forude. Det er lidt skræmmende, når man tænker på alle de skrækhistorierne, men vi tror og håber naturligvis på det bedste. :D

SIHA
AUG Board
Indlæg: 126
Tilmeldt: 11.06.2007 10:42:54
Geografisk sted: København

Re: Hej

Indlæg af SIHA » 19.06.2007 12:40:19

Kristine skrev:Jeg har været medlem af Ægteskab uden grænser længe, men det er først nu, at jeg har fået tilmeldt mig Forum. Det er dejligt og opmuntrende med den støtte og gode energi, der er herinde.

Her til oktober skal jeg giftes med min egyptiske kæreste--vi har været igennem visumansøgningen, men ansøgningen om familiesammenføring venter stadig forude. Det er lidt skræmmende, når man tænker på alle de skrækhistorierne, men vi tror og håber naturligvis på det bedste. :D
Hej Kristine

Velkommen på forum. Jeg håber, du vil finde en masse nyttige oplysninger herinde samt den støtte, du har brug for. Jeg synes ikke, du skal være bange for at søge familiesammenfring til din kæreste (mand, når i søger, går jeg ud fra). Der er en del forberedelse, der går forud, jeg er sikre på, vi alle vil hjælpe dig gennem den periode også :-)

Mange hilsener

Sidse (medlem af bestyrelsen)

Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Indlæg af Kristine » 20.06.2007 06:34:52

Hej Sidse,
Tusind tak skal du have. Jeg synes allerede, at det er opmuntrende at høre om alle de gode ting, som der heldigvis også sker.

Vi opfylder heldigvis alle betingelserne, så vi håber og tror på det bedste, men somme tider kan man ikke lade være ved at stille spørgsmålstegn ved de forskellige procedurer, og det er jo så frustrerende, at man ikke selv er herre over, om man kan være sammen.

Det er i hvert fald dejligt at høre lidt om andre i lignende situationer, så man ikke føler man er helt alene.

Jeg synes dette er et fantastisk forum.

Mange hilsener
Kristine

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 20.06.2007 11:30:19

Hej Kristine..

Ville bare sige held og lykke til jer - vi håber det bedste!! Skriv endelig, hvis der er noget vi kan hjælpe med.. er igang med vores familiesammenføring nu - min mand er fra Uganda.

Mvh. Stine
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Indlæg af Kristine » 21.06.2007 06:44:28

Hej Stine
Tusind tak - og rigtigt meget held og lykke til jer også - må jeg spørge, hvor langt I er nået? Er I begge i DK pt.? Undskyld, du har sikkert allerede fortalt det hele, men da Forum vist er "nyrenoveret" kan jeg ikke se alt fra tidligere - men jeg kan høre, at I alle kender hinandens historier :)

Mange hilsener
Kristine

Sillotte
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08.06.2007 11:22:35
Geografisk sted: Sjælland / Egypten

Indlæg af Sillotte » 21.06.2007 12:48:32

Hej Kristine,

Du kan tro man kan hente mange gode oplysninger og masser af opbakning her i ÆUG's forum. Jeg blev selv gift med min egyptiske mand i februar 2006 og har været hele møllen igennem. Han har snart boet i Danmark 1 år og er faldet godt til med arbejde, sprogskole osv. Hvis du har brug for oplysninger eller der er noget du vil spørge om, er du mere end velkommen til at kontakte mig.

Al mulig held og lykke. :D

Mange hilsner fra
Sillotte

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 21.06.2007 15:01:33

Kristine skrev:Hej Stine
Tusind tak - og rigtigt meget held og lykke til jer også - må jeg spørge, hvor langt I er nået? Er I begge i DK pt.? Undskyld, du har sikkert allerede fortalt det hele, men da Forum vist er "nyrenoveret" kan jeg ikke se alt fra tidligere - men jeg kan høre, at I alle kender hinandens historier :)

Mange hilsener
Kristine
Hej Kristine..

Ja min mand, kom på et turist visum i december mdr. Kort inden visum'et udløb, afleverede vi vores ansøgning til familiesammenføring. Oftes tillader de ansøgeren at blive i landet under sagsbehandlingen.. Og det fik min mand lov til! :D Vi er nået så langt i sagen at.. bankgarantien er stillet, er blevet godkendt af kommunen som har sendt den til US - dvs. vi kun venter på den aller sidste godkendelse, fra selve US.

Men spørg endelig.. ;-) Ellers skriv en mail herinde fra..

Mvh. Stine
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Indlæg af Kristine » 22.06.2007 06:44:03

Hej Stine
Hvor er det bare dejligt - er det gået sådan rimligt ok også i forhold til, hvordan US har opført sig osv?

Må jeg også spørge om noget helt andet - jeg har prøvet at sende en private message, men hvordan vedhæfter jeg oplysninger med min email og msn, så den står under mine posts?

Hvad synes din mand om Danmark, og hvordan føler han sig modtaget?

Questions, questions - håber det er ok :wink:

Mange hilsener
Kristine

S.Francis
Indlæg: 16
Tilmeldt: 07.06.2007 17:26:13
Geografisk sted: Næstved - Danmark

Indlæg af S.Francis » 22.06.2007 21:36:13

Kristine skrev:Hej Stine
Hvor er det bare dejligt - er det gået sådan rimligt ok også i forhold til, hvordan US har opført sig osv?

Må jeg også spørge om noget helt andet - jeg har prøvet at sende en private message, men hvordan vedhæfter jeg oplysninger med min email og msn, så den står under mine posts?

Hvad synes din mand om Danmark, og hvordan føler han sig modtaget?

Questions, questions - håber det er ok :wink:

Mange hilsener
Kristine

Hej Kristine..

Selvf. er det okay :wink: Hele forløbet er gået over al forventning!! Vi sendte ansøgningen ind og efter ca. 9 dage fik vi brev tilbage om, at vi manglede en enkel oplysning omkring vores udlejer - papirer på, at han virkelig var ejer af lejligheden. Oplysningerne sendte vi ca. 3 dage efter. Vi fik så brev efter ca. 3 uger, hvor de skrev at sagen var gået igang. Og 2 uger efter, midt i maj, fik vi brev om sikkerhedsstillelsen. Sikkerhedsstillelsen fik vi ordnet på 4 dage, og sendt til kommunen - som kun var 1 dag om at underskrive. Kommunen sendte den godkendte sikkerhedsstillelse til US, og her små 3 uger senere har vi fået min mands opholdstilladelse!!! :D Kom idag med posten - så nyhed!!! :D :D

Min mand er utrolig glad for Danmark, men han har heller ikke oplevet noget skidt! Andet end at han selvf. ikke har syntes det har været rart at skulle den her smørre igennem... Han startede på sprogskole i marts mdr. selvbetalt, som vi prioterede. Det har givet godt, han kan allerede ha' samtaler på dansk. :)

Jeg ved ikke helt præcis hvad du mener med at vedhæfte dine oplysninger ved din mail og msn.?! ;) Men jeg vil lige prøve at sende dig en privat besked - og se om det virker.. så kan vi jo fortsætte dér!?

Rigtig god weekend..

Mvh. Stine
Alt i denne verden kan lade sig gøre - bare tro på det!!

Kristine
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18.06.2007 13:25:41

Indlæg af Kristine » 23.06.2007 16:40:37

Hej Stine,

Jeg tror, at jeg må have sagt tillykke en million gange nu :wink: - jeg har fået din pm og jeg håber, at mine svar er nået frem, for af én eller anden årsag er de kun i min outbox, men ikke som afsendt :D

Vi snakkes ved :D

Naf9
Indlæg: 42
Tilmeldt: 23.06.2007 23:14:56
Geografisk sted: Finland
Kontakt:

Indlæg af Naf9 » 23.06.2007 23:30:47

Hej allesammen,

Så har jeg endelig fået registreret mig i det nye forum...

@ Kristine: Vælg profil øverst og skriv dine oplysninger ind under "public information" (-eller lign. - kan ikke huske om man kan vælge andre sprog). Helt automatisk skulle knapperne automatisk dukke op under dine "posts". - håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt.

Jeg er da glad for i det nye forum at læse så mange positive historier. Reglerne er også efterhånden blevet lempet lidt hist og pist.

Vi rejste i sin tid i "landflygtighed" i Finland - jeg + min mand fra Cameroon + vores datter på snart 3. Men vi overvejer nu stærkt at vende tilbage...

Vh,
Henriette

SIHA
AUG Board
Indlæg: 126
Tilmeldt: 11.06.2007 10:42:54
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 24.06.2007 08:15:47

Kristine skrev:Hej Stine,

Jeg tror, at jeg må have sagt tillykke en million gange nu :wink: - jeg har fået din pm og jeg håber, at mine svar er nået frem, for af én eller anden årsag er de kun i min outbox, men ikke som afsendt :D

Vi snakkes ved :D
Hej Stine

Beskeden ligger i din outbox indtil den er blevet læst, derefter flyttes den over i afsendte beskeder :-)

Mvh Sidse

Besvar