Familiesammenføring kommende fællesbarn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MoTheo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30.01.2020 22:48:12

Familiesammenføring kommende fællesbarn

Indlæg af MoTheo » 24.02.2020 10:43:31

Hej

Vi er i den situation at min kæreste i forbindelse med hendes sidste besøg i DK er blevet gravid.

Vi vil meget gerne familiesammen føres men er i den forbindelse nervøse for hvordan vi griber sagen korrekt an & hvad vi har af muligheder for at få det hele til at gå op & har derfor nogle spørgsmål.

1. Kan vi bliver familie sammenført på baggrund af dette fælles barn & derved sidestille med feks. personer der har særbarn?
2. Skal vores fælles barn fødes i min kærestes hjemland eller er det smartest at føde i Danmark for den fremtidlige sagsbehandling?
3. Vil der i forbindelse med en ansøgning blive taget hensyn til vores fælles barn?
4. Kan der ses bort fra generelle krav i en ansøgning som feks. beskrevet her, jeg tænker her på bla. sikkerheds stilleses osv: https://www.nyidanmark.dk/da/Words%20an ... r_children
5. Er det korrekt at min kæreste kan føde vederlagsfrit på et dansk sygehus?

Jeg håber meget en eller anden kan gi mig nogle svar som vi kan gå videre med da vi er i 7 sind.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring kommende fællesbarn

Indlæg af mh1 » 24.02.2020 21:08:07

1+2) NEJ. Det gør intet som helst fra eller til at I får et fællesbarn. Barnet vil blive dansk statsborger fordi du er, og det er nu ligemeget om I er gift og om barnet fødes i DK, det bliver dansk statsborger (og får også moderens statsborgerskab) og behøver dermed naturligvis ikke opholdstilladelse. Det eneste, som vil være en fordel ved at barnet fødes i DK er, at det så aldrig vil være nødt til at søge om at bevare sit danske, sådan som børn født i udlandet ellers skal huske at gøre mellem deres fyldte 20. år og før de fylder 22.

3) Nej, der tages ikke hensyn til det.

4) Nej. Det gælder KUN hvis den danske part har børn med en anden, som bor fast i DK, og den danske part har regelmæssigt samvær med dette barn eller har det boende hos sig.

5) Ja, hvis der er gang i en fs-sag.
mh
Rådgiver for ÆUG

MoTheo
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30.01.2020 22:48:12

Re: Familiesammenføring kommende fællesbarn

Indlæg af MoTheo » 25.02.2020 11:48:15

Hej Mh

Mange tak for dit svar :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring kommende fællesbarn

Indlæg af mh1 » 25.02.2020 12:19:21

Du har jo åbenbart været inde på nyidanmark og har kigget på reglerne; har du også læst her?
https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... menfoering
mh
Rådgiver for ÆUG

Sez24
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18.06.2019 19:37:30

Re: Familiesammenføring kommende fællesbarn

Indlæg af Sez24 » 20.04.2020 14:12:52

Hej MoTheo,

Jeg vil meget gerne høre mere om din process og ansøgning.

Har I ansøgt om familiesammenføring?

Jeg talte med udlændingestyrelsen, som meddelte at det er muligt at ansøge om FS fra udlandet med de danske regler, selv når begge parter befinder sig i udlandet.


Mvh
Sezgin

Besvar