skal giftes men hvordan ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Henrikorg1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.02.2020 11:56:35

skal giftes men hvordan ?

Indlæg af Henrikorg1 » 05.02.2020 12:18:51

Hej jeg har gennem nået tid kendt en filipinsk pige , hun kommer til danmark d6 marts , hun har tidligere boet og arbejdet 2 år i danmark , bor og arbejder pt i spanien på forlængbar arbejdsvisum og det har hun gjort de sidste ca 7 år , men hun er stadig filipinsk statsborger.
Hvad skal vi overholde og hvad skal vi udfylde , synes der er forskellige krav osv alt efter hvor jeg læser om det henne og finder det hele lidt forvirrende , der var en på dansk filipinsk gruppe på fb der skrev til mig vi måske kunne søge efter eu regler pågrund af hendes lange ophold i europa ?
Hendes arbejdsvisum udløber i august september i spanien så indtil da kan hun frit rejse i eu så vi er ikke så tidspressede ,men vil gerne have styr på tingene , især hvis jeg skal sælge hus og opgive venner og familien pågrund af regeringens krav.

Jeg har hus indkomst ikke dømt aftalt de 100000 med banken uddannet industritekniker , hun overholder kravene til hende er også uddannet it programmør dernede hvis det kan gavne os ?
Hendes mor har sendt ægteskabsattesten som bevis for hun aldrig har været gift og jeg har heller aldrig været gift , men hvad skal vi ellers ?

Der er noget med en prøvevielsesattest vi skal have udfyldt når hun kommer for at vi kan blive gift , og efter vi er blevet gift en familiesammenførings ansøgning for ægtefæller.

Har været i dialog med udlændingestyrrelsen men de ville ikke hjælpe , blev anbefalet at kontakte en Kim herinde fra på fb igen fra dansk filipinsk gruppe på fb men han svarer ikke , så nu har jeg meldt hende og mig selv ind herinde og håber det kan hjælpe ?

Linnegaard
Indlæg: 79
Tilmeldt: 26.06.2019 18:26:48

Re: skal giftes men hvordan ?

Indlæg af Linnegaard » 05.02.2020 16:48:57

Kan du ikke finde de oplysninger du efterspørger på nyidanmark.dk ?
Og vær opmærksom på at det måske ere smart at blive gift i Dk. efter dansk lov, da det er noget rod at blive skilt hvis det i i Filippernene, mon ikke det er nemmere såfremt du bliver gift her :-)

Henrikorg1
Indlæg: 2
Tilmeldt: 05.02.2020 11:56:35

Re: skal giftes men hvordan ?

Indlæg af Henrikorg1 » 06.02.2020 03:13:00

Vi bliver gift i holstebro her i danmark til marts , og vi har begge lovet hinanden at det er for evigt uanset hvilke kampe der må komme , så skilsmisse kommer aldrig på dagsordenen .

Besvar