Flytte ud af EU igen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
pandekager
Indlæg: 2
Tilmeldt: 03.06.2018 14:52:48

Flytte ud af EU igen

Indlæg af pandekager » 11.11.2019 09:36:00

Hej alle,

Jeg er gift (har Dansk ægteskabsbevis) med en ikke EU statsborger.
Vi boede først i UAE i et års tid men har nu boet i Holland det sidste 1.5 år og har begge arbejde.

Vi har planer om at bo i Danmark engang, men nok først om en 4-5 år.

Jeg ved at vi ville kunne flytte til Danmark under EU regler, hvilket er noget mere fornuftigt end de andre regler.
Men nu har jeg fået et fantastisk tilbud igen i UAE, og vi overvejer at flytte tilbage dertil.

Er der nogen der kan svare mig på om vi skal søge om at flytte til DK under EU regler mens man bor i et EU land, eller er det nok at vi har boet dér sammen (og begge haft arbejde permanent) og vi godt kan søge fra UAE om et par år?

E.g. mister vi alt det vi har opbygget ved at flytte tilbage til UAE?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytte ud af EU igen

Indlæg af skaanebo » 11.11.2019 13:36:00

I mister muligheden for at benytte EU-regler ved at flytte ud af EU/EØS.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytte ud af EU igen

Indlæg af mh1 » 11.11.2019 13:43:16

Hvis du vil kunne flytte til DK ved hjælp af EU-regler, skal du planlægge et mindst tre måneder langt ophold i et andet EU-land, før du flytter til DK. Der skulle være god tid til at spare op til et evt. ophold som person med tilstrækkelige midler, og da du i den situation kan skulle godtgøre at have midler til jer begge til ca. et år, kan du vælge et billigt land som mellemstation.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar