flytning til sverige.undgå afslag på personnummer

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LouJauss
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17.08.2019 17:03:02

flytning til sverige.undgå afslag på personnummer

Indlæg af LouJauss » 18.08.2019 14:46:17

Vi tænker at søge os FS i sverige.
Min mand er fra Thailand og vi bor begge sammen i Thailand. Jeg er frameldt det danske folkeregister siden maj 2018. Planen er i starten af næste år at jeg rejser til danmark for at finde arbejde for derefter enten finde lejlighed eller i første omgang et værelse i sverige. når der er styr på lejlighed ( som opfylder svenske krav) vil jeg søge om at min mand kommer op på schengen visum og så søger FS efter eu og svenske regler

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal melde at jeg er flyttet tilbage til danmark til folkeregister, da man normalt skal have ophold over 3 måneder. Det kan også være at det tager mere end 3 måneder, men hvis jeg er heldig og det hele flasker sig kan jeg måske nå at flytte til sverige inden for 3 måneder.
Grunden til jeg spørger er i forhold til svensk person nr som jeg har hørt de er begyndt at afvise fordi de ikke tror man reelt bor der.

Vil det være en fordel ikke at være cpr registreret i DK inden jeg flytter til sverige ( så det rent faktisk ser ud som om jeg flytter fra Thailand til Sverige, med et kort ophold DK for at finde arbejde) jeg tænker om der er mindre mistanke til om jeg opholder mig mere i danmark end sverige i og med jeg ikke har været registreret i DK i en længere periode.

Jeg har ingen intention om at vi bo i Danmark, jeg skal blot deromkring først for at finde job for dernæst at have mulighed for at finde bolig i Sverige.

Hvis jeg registrer mig til at bo i Danmark igen, og så framelder mig igen inden for de første 3 måneder kan det give nogle problemer?

Jeg er lidt ligeglad hvilken af ovenstående jeg gør, vil bare gerne gøre det rigtigt, og hvis den ene kan hjælpe på at gøre det nemmere med ansøgning af person nr i sverige vil det jo være at foretrække.

Jeg er sikker på det hele nok skal lykkedes, men det er ikke bare en flytning fra danmark til sverige jeg skal til, men fra thailand til sverige så jo mere jeg er forberedt og kan gøre tingene rigtig første gang jo bedere.

Håber der er nogen der måske har en ide om det eller har stået i samme situation og flytte fra et andet land en dk til sverige.
På forhånd tak

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: flytning til sverige.undgå afslag på personnummer

Indlæg af skaanebo » 18.08.2019 15:10:55

Hvis du ikke behøver at folkeregistreres i DK, så lad da være. Vær obs på, at du så heller ikke er omfattet af den offentlige sygesikring.

Besvar