Legalisering, visum, online ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dragan
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11.08.2015 04:41:00

Legalisering, visum, online ansøgning

Indlæg af Dragan » 08.01.2016 03:43:41

Min kone har været på det danske visum-kontor i Kina for at søge om familiesammenføring til sig selv og sin datter.

1) Hun fik at vide, at hun manglede double verification (legalisering) af hendes datters fødselscertifikat og udtalelsen fra hendes eks-mand. Korrekt at vi taler om legalisering her, ikke?

2) Hun fik at vide, at hun skulle betale 1350 for langtidsvisa til dem begge (men ikke noget for selve familiesammenføringsansøgningen). Er det virkelig rigtigt? Skal man have og betale for visa også efter familiesammenføring er givet? Bliver familiesammenføring ikke skrevet ind som sticker i passet eller sådan noget?

3) Hun fik at vide, at vi kunne søge om familiesammenføring online, og at det ville være hurtigere. Hun skulle så komme og få taget biometriske data bagefter ansøgningen var indgivet, medbringende bevis for online ansøgning.

Jeg har aldrig hørt om online familiesammenføring. Der er vist ikke nogen online-form. Og i vejledningen til ansøgningspapirerne står der ret præcist, at hun skal aflevere til en repræsentation i sit hjemland, og jeg skal aflevere til udlændingestyrelsen. Men nu fik vi noget andet at vide. Så: Kan vi virkelig scanne det hele ind og sende online i stedet???

Tp42
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21.05.2019 12:57:36
Geografisk sted: Kjellerup

Re: Legalisering, visum, online ansøgning

Indlæg af Tp42 » 09.07.2019 04:05:39

Hej

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad du fandt ud af? :-)

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Legalisering, visum, online ansøgning

Indlæg af gambler » 09.07.2019 21:53:42

det kan sometider være svært at ''få liv'' i gamle tråde, et hint, klick på ''nickname'', og se at

Senest aktiv:27.06.2016 19:57:02

Besvar