visum til kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Angelina34
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.06.2019 23:46:15

visum til kæreste

Indlæg af Angelina34 » 20.06.2019 00:45:26

hej
jeg har et par spørgsmål om visum
min kæreste er fra marokko og vi var sammen her i Danmark for 2 år siden desværre blev han udvist af landet og fik 2 års forbud. på grund af han ikke havde noget visum eller opholdstilladelse.
nu er de 2 år snart gået prasis den 20 august 2019 . Vi vil gerne søge om visum, men jeg er meget usikker hvordan vi gøre. Vi har ikke set hinanden i et år men vi taler sammen hver dag og har hold kontakt lige siden jeg havde ikke mulighed for at besøg ham siden, sidste besøg som er tilbage i 2017. og for at søge visum skal vi mødes et gang tror jeg eller hvordan er det nu .?

vi har plandlagt at mødes lige hurtig et sted i tyrkiet for jeg kan ikke komme helt ned til marokko lige nu . Så vi valgte at mødes i tyrkiet hurtig .
og når vi så er vendt tilbage ville vi søge hurtig, men er det godt eller ville det give afslag når vi søger så hurtig og hvad skal man skrive når de spørger om grund til besøget nogle kloge ord ville være godt

1 . hvor lenge skal vi vente efter den 20 med at søge ? når forbud er slettet
2. Kan vi bare søge hurtig efter mødet om visum eller skal vi vente


vi tanker på at mømed i september og søge i september om visum skal lige siges.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: visum til kæreste

Indlæg af gambler » 20.06.2019 08:36:06

når en straf er udløbet, så behøver/skal man jo ikke vente yderligere

marokko gruppe 3 land, medium svært at få visum fra, sørg for at der dokumentation for at vende tilbage,
i form af arbejde, familie, evt. hus/ejendom, skriftlig tilladelse fra arbejdsgiver om ferie, ansættelseskontrakt eller lign.

uden at vide det, er blot et gæt, i står altså ikke så stærkt, hvis du aldrig har besøgt ham i hans hjemland,
der vil muligvis også være focus på at han har haft karantæne (nej, det ikke fair - men sådan er det)

måske andre kan byde ind med mere kvalificeret bud

Angelina34
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.06.2019 23:46:15

Re: visum til kæreste

Indlæg af Angelina34 » 20.06.2019 11:13:43

tak for svaret
i forhold til at documentation det kan han godt bevise han arbejder og har beviser nok og penge på bank osv.
ang møde vi har masser af billeder sammen fra tyrkiet for et år siden taller det ikke ?

vis jeg forstår dig rigtig så skal jeg i det mindste havde besøgt ham engang i hans hjemland taller det ikke når man mødes i andre lande?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: visum til kæreste

Indlæg af gambler » 20.06.2019 12:13:57

jamen altså der står jo (mig bekendt) ingen steder krav om at i skal have mødtes i (hans)hjemland, det blot det normale/oftest
og billeder da skal du blot vedlægge 1-2 stykker, og der jo en rubrik hvor man kan uddybe ting

Angelina34
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.06.2019 23:46:15

Re: visum til kæreste

Indlæg af Angelina34 » 20.06.2019 12:22:44

tak for din svare
nu håber jeg virkeligt at det ville lykkes vi må prøve at søge snart og see hvordan det går

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: visum til kæreste

Indlæg af gambler » 20.06.2019 13:02:41

så vidt jeg kan se, skal du flg. info & link fra :

http://marokko.um.dk/da/rejse-og-ophold ... l-danmark/

køb aldrig billet forud, kun lav en reservation

max 90 dage, typisk vil et visum løbe op til 105 dage, således at der lidt rejse flexibilitet,
men aldrig overskride, og ankomst og afgangs dag tæller med

husk rejse forsikring : AXA-com/schengen fungerer fint, ca. 100€ for 90dage, den bliver man nødt til at tegne forud

? bare løs hvis der dukker noget op

held og lykke

Angelina34
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.06.2019 23:46:15

Re: visum til kæreste

Indlæg af Angelina34 » 20.06.2019 14:35:26

har har lige last lidt dere inde og kan se at man skal søge gennem den link der .
jeg lidt forvirret jeg kan huske at man søgte gennem TLScontact og udfyldte en invitation på nyidanmark .?

men vi har tænkt os at mødes lige i tyrkiet og søge efterfølgende vi er kommet hjem hver for sig . for jeg ved at de spørger hvornår sidst vi har mødes og vi skal vise pass for stempel og hvor vi mødtes hen.

og det ved jeg fordi jeg har været med til at hjælpe en veninde med at søge for sin kæreste, og vi sammen udfyldte hendes ansøgning. men selfølig er hendes sag lidt anderligs en min.

jeg spurgte også om det gjorde noget at søge hurtig efter mødet og hvad vi skal skrive som grundlag ? jeg er bekymret over at de siger når de har lige set hinanden så kan de vente .Det tænker jeg, ikke sikker at det er sådan?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: visum til kæreste

Indlæg af gambler » 20.06.2019 15:44:11

der ingen elastik i regler, og der ikke noget forkert i at søge straks efter, og det med at de ''tænker'' det ikke sådan
det foregår, enten så opfylder man krav, eller ikke

(f.eks. er det ok at søge FS i danmark, 2 minutter efter at blækket er tørt på vielselsattest, så lad nu være med at have fokus på det)

ha' fokus på det de kræver i ansøgning, og sorry jeg er helt blank på TLS, har kun prøvet ambassader og 1x VFS

Angelina34
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.06.2019 23:46:15

Re: visum til kæreste

Indlæg af Angelina34 » 20.06.2019 16:40:01

Tak for svaret og for din tid.
vi prøver at søge og håber på det bedste .


Vh Angelina

Besvar