CPR og adresse

Her kan du skrive om / søge information om, hvordan I får sammenbragte børn med til Danmark, når børnene ikke er danske statsborgere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PAU
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26.09.2016 08:09:32

CPR og adresse

Indlæg af PAU » 12.06.2019 09:42:15

Hej,

Pigerne fik deres opholdtilladelser, jubiiii....

Men så skal man jo en tur på borger service og få dem registreret på adressen, det er nu 1 mdr siden og de er stadigvæk ikke registreret og ingen Sygesikringskort er modtaget endnu.

Er der nogen som ved hvor lang tid de plejer at være om denne process, den virker jo ikke voldsom besværlig.

mvh
Bo

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: CPR og adresse

Indlæg af gambler » 12.06.2019 13:12:00

burde kommunen være rette sted at ?

jeg kan se at hun fik sygesikrings bevis et par uger efter opholdskort

uanset hvad svar du måtte få ''her'' er det jo borger service du skal henvende dig til

PAU
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26.09.2016 08:09:32

Re: CPR og adresse

Indlæg af PAU » 12.06.2019 19:22:53

Er fuldstændig klar over det er borger service der burde vide det, med da de var lukket idag, så ville jeg da lige høre om nogen havde fået det klaret for nyligt og kan huske hvor lang tid det tog, for hvad jeg kan huske fra tidligere, så burde de ikke tage meget mere end 2 uger, men tjekker jeg den her, så er de end ikke registret på adressen endnu, hvilket undre mig helt vildt...

Men tager skam også på borger service imorgen stiller mig undrede op og venter på en som kan svare...

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: CPR og adresse

Indlæg af skaanebo » 12.06.2019 19:50:59

Det er sikkert postvæsnet, som er langsomme med at bringe posten ud. Det kan godt være, de lover, det sker inden for en uge, men ofte går der 2 eller 3 uger!

Kuririn
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04.05.2018 19:43:19

Re: CPR og adresse

Indlæg af Kuririn » 13.06.2019 05:03:45

Det tog kun en dag eller to for min mand at blive registreret via borgerservice. Det lyder for mig som om din borgerservice ikke har ' trykket gem', så vil anbefale at du tager derned snarest hvis du kan.
Vi fik at vide på borgerservice at det tog en til to dage, fordi man skulle vente på at de forskellige instansers servere var blevet opdateret med nye CPR-numre, så meget mærkeligt hvis det skulle tage så meget længere tid for jer.

PAU
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26.09.2016 08:09:32

Re: CPR og adresse

Indlæg af PAU » 14.06.2019 07:07:22

Som skrevet tidligere, så røg turen til Borger Service igår for at høre hvad fanden der skete.

Det viste sig så deres papir lå i en skuffe og ventede på et svar fra udlejer af boligen vi bor i, da denne skulle godkende at børnene måtte bo på adressen ? hvilket i min verden lyder meget underligt, det er vores egen (konens) børn, så selvfølgelig må de bo på adressen.
Da de ikke havde hørt noget tilbage fra udlejer endnu, så lå det bare der og ventede, man kunne måske tro at de kunne havde lettet måsen og kontaktedet os, for det de skulle bruge er tilsyneladende en kopi af en lejekontrakt, som vi så blev bedt om at sende til en mail adresse for at løse problemet.
Denne mail adresse har så op til 10 arbejdsdages svar tid, fantastisk.

1 Juli står vi og skal flytte i hus, som vi har købt for at få mere plads til hele familien og nu hænger vi i sådan en sump, så idag må den stå på opkald til Udlændinge Styrelsen for at hører hvordan vi forholder os i den her sag, for mener jo ikke det er vores fejl at de ikke har registreret pigerne på adressen inden for de 5 dage efter at opholdtilladelsen er givet.

Besvar